FredrikE24 Skrevet Juli 7, 2016 Share Skrevet Juli 7, 2016 Da har jeg bestilt holker ink. en hel del masse smådeler, skruer og gummideler til kåpefester etc. Det er så flott og kunne sitte over en kopp kaffe og plukke selv den minste lille bit og bestille rett på delenummer Har som nevnt planer om å montere en sigarettenner ved styret. Den sitter jo der nå, men har ikke trukket ledning enda. Har i tillegg kviet meg kraftig for å begynne å klippe/lodde/skjøte i ledningsnettet. Ettersom det er plass til to uttak der de originale 12V Hella-kontaktene sitter(Kan feks. brukes til lading og div. 12V utstyr), så får man kabel for dette som forgrener forsyningen i to. Da slipper jeg å klippe i originalt ledningsnett, nå kan jeg bare plugge det sammen og forlenge den ene delen av forgrener fram til tanken Er ikke det flott, så vet ikke jeg. Videre så tenkte jeg å måle ladespenning, det har jeg ikke gjort enda, videre synes jeg at jeg har litt dårlig lys.. Tenkte å måle spenningen ute ved lampene når lyset står på.. Jeg mistenker et spenningsfall.. Får få på noen reléer og litt feitere kabler fra batteriet fram tid til vintern. Har lagt merke til hvor ille det er å komme til dynamoen på denne.. Sitter jo temmelig greit plassert på en K100 feks. uansett hva man gjør.. Her er det langt verre.. Skulle likt å inspisert børstene.. RNJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juli 11, 2016 Share Skrevet Juli 11, 2016 Kan slenge ut en liten (stor) post om mc-turen jeg og en kamerat hadde denne uken, på hver vår streetfighter, og tilbakela litt under 2500km på 6 dager. Startet fra Oslo tirsdag morgen, med ca 50l bagasje hver, og god tro på den kommende uken. Kom så langt som til Sundvollen før regntrekket måtte tas ibruk, (vel spente 800,- dagen før avreise) Videre gikk turen til Fagernes, over Beitostølen (en stopp for å kjøre "olabil" ned slalombakkene i full skinndress) og Valdresflye, med en pitstop ved Lemonsjøen. Kvelden ble tilbragt i Garmo, og neste dag bar opp til Dalsnibba og Geiranger, over til Eidsdal, og opp til Ålesund, hvor vi overnattet og ladet opp til neste dag. Dag 3 gikk gjennom Ørsta, Volda og Stryn, hvor vi tok en pause i sola: innom Innvik for mimring fra sommere i barndommen, og ned til Førde, før himmelen åpnet seg og vi måtte på med regntrekk igjen. Ferden gikk til Lavik-Oppedal, og videre til Bergen, som var 3. overnatting for turen. Dag 4 gikk via Haugesund (lunsj), til Preikestolen Fjellstue, hvor vi brått bestemte oss i 8-tiden på kvelden for å ta gåturen til toppen samme dag, istedetfor å vente til neste dag, og få regn og dårlig tid, noe som resulterte i bildet under. Dag 5 var det tidlig opp for å ta guidet båt innover Lysefjorden, og Lysebotn opp, som var utgangspunktet for hele turen, da bildet under har fristet meg til en kjøretur i lang tid! Turen gikk videre ut til Egersund (lastminute forandring fra opprinnelige ruta), via kystvegen til Flekkefjord, Søgne og Kristiansand (hvor vi egentlig skulle sove over) før det brått ble bestemt at vi skulle frese til hytta til mor og far i Sandefjord. Siste etappe var dagens, kun transportetappe fra Sandefjord til Oslo, men her ble det lite bilder. Dette var en "lastminute"-rute da vi endret planene og ruten omtrent hver dag den siste uken før avreise, men vi absolutt anbefale å ta samme rute for andre, da den har utrolig mye fint å by på; flotte byer, mye fin natur, severdigheter og mye flotte veier (endel av dem også med rykende fersk asfalt) Morsomt at vi også ble spurt om leverandøren av baggene vi ligger på kunne bruke ene bildet som produktbilde RNJ, tambur4, papertiger og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 11, 2016 Share Skrevet Juli 11, 2016 Fint reisebrev! Har selv sykkel som jeg får kjørt alt for lite langt på - dvs. bruker den hver dag gjennom hele vår-sommer-høst til og fra jobb, men blir lite utenom. Har ikke hatt noen å kjøre med fram til nå, men nå begynner flere kompiser å få seg lappen og etterhvert sykkel. Så muligens det blir noe mer i framtiden Ser dere kjørte fra Haugesund og innover til Sand/Suldal hvor jeg er fra - og RV13 utover til Stavanger. Dette er en herlig landevei, mye kjekkere enn E39. Tips om noen skal kjøre sykkel mellom Østlandet og Sørvestlandet: Vi kjørte på spontantur med E91'en i helga, unngikk bevisst E39 om Kr. Sand tilbake til Stavanger. Overnatta i Tønsberg og fulgte E18 ned til Porsgrunn. Tok så Drangedal opp til Treungen hvor vi spiste, kjørte over til Evje derfra og til Stavanger via Eiken og Tonstad. Nydelig landevei der vi storkoste oss, og som jeg tenkte at jeg MÅ prøve GSXRen på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Juli 11, 2016 Share Skrevet Juli 11, 2016 On 6/29/2016 at 17.59, FredrikE24 skrev: Noe jeg liker særs godt ved å eie en BMW bil eller motorsykkel er deletilgangen. Koed tilbyr også MC-deler, så da er det bare å plotte delenummer rett fra delefilmen inn i handlekurven og bestille. Delene er billige! Genialt! Finnes det noen sider som viser delefilm for BMW mc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Juli 11, 2016 Share Skrevet Juli 11, 2016 Denne skal ha det meste: https://www.ascycles.com/2/BMW-Motorcycle-Parts-Fiche S. Gunstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 11, 2016 Share Skrevet Juli 11, 2016 Oppkjøring i dag, så nå kjøres det K1200RS for alle penga! And-reas og RNJ reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RNJ Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Stilig tur tzunami. Holder til i lille Innvik så artig og se du stoppet der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 (endret) Ble en tur til Vikersund idag, kjørte opp i skråningen bak skiflyvningsbakken og satt i øverste tårnet og åt vaffel og drakk kaffe. Ble rundt 25 mil idag, kjørte med en kamerat som kjører Yamaha BT1100 Bulldog, morsom V-twin sak! Vi byttelånte sykler litt. Har tidligere kjørt Ducati Monster V-twin, og må si at Yamaha har gjort en langt bedre jobb med motoren enn hva Ducati hadde.. Yamahaen vibrerte ingenting i forhold til Duc'en Bakenden på K1200RS'en er alle tiders Endret Juli 12, 2016 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Regner med det ble lappen på deg?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Det ble lappen igrunn før det innlegget ble skrevet! Kom kanskje ikke så klart frem! Skulle kanskje skrevet:"Lappen idag" eller noe slikt Veldig gøy dette altså! Kjørt mye på landevei det siste døgnet kjørt opp tre tanker med bensin, så det har jo på en måte blitt noen mil! Blir langtur på Torsdag, tenkte meg over Valdresflye en tur! Blir vel noen bilder på toppen der Med fersk lapp, så går ting rolig. K12RSn er kapabel til det meste, men jeg vil ikke si at den innbyr til grisekjøring heller, den bare "kan alt". Kjører jeg alene, så kjører jeg litt i min egen verden i skikkelig cruising-speed, med kameraten med på tur idag, så ble det igrunn det samme, men man trøkker på litt ekstra ut av svingene Tilbakemelding fra kameraten som har kjørt veldig mye sykkel var at K12RSn var prima å kjøre, man føler seg ekstremt trygg på den med en eneste gang og på svingene kan den nesten overstyre litt(den er stiv og fin i bakstilling), så man må nesten holde litt igjen når man først har brukket den ned. I tillegg synes han den var overraskende smidig(den var veldig smidig) for å være såpass lang og litt tyngre enn mange andre. Selv kjørte jeg BT1100en hans, en veldig morsom sykkel, men skulle gjerne hatt 20hk mer! Å kjøre langt ble litt slitsomt, han er en harding, men da vi hadde kjørt i to timer og jeg ser i speilet at han har begynt å stå og kjøre, og jeg ikke føler en eneste smerte eller spor av ubehag ble jeg litt overrasket. BT1100en måtte man på sett og vis jobbe med gjennom svingene, mer nedlegg betydde mer kontrastyring, litt slik at man måtte ta i litt, i tillegg var den litt smånervøs på styret når man pressa hardt. Alt i alt, jeg likte BT1100n godt, skikkelig morsom sykkel, og jeg forstår litt mer nå hvorfor Vtwin er populært, det som gjenstår å forstå er hvorfor Ducati er så populært. RNJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 (endret) Tilbake fra en drøyt 80 mil lang Valdres tur. Det er ganske kult at man kan kjøre 30 mil+ uten å føle et behov for å stoppe annet enn for bensin i ny og ne. Føler jeg har funnet en sykkel som passer meg bra Kjørte med koffertene, det dro opp bensinforbruk betraktelig. ila. Turen passerte jeg 5000 kjørte kilometer siden kjøp den 9. mai. Endret Juli 15, 2016 av FredrikE24 RNJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Gratulerer med lappen. 5000km når 90% er øvelseskjøring er imponerende. Jeg har passert 4000km i år på min RS. Har sagt det før, men sykkelen imonerer stadig. Fryktelig stabil og forutsigbar samt behagelig og kjøre. Bruker gear og motorbrems såpass at det er sjeldent jeg rører bremsene (i den grad). kan kjøre meget effektivt og fort på denne måten. Det eneste problemet nå er en klukkelyd på visse bremsetrykk samt en liten vibrasjon. Lurer på om det er opphengskula del nr. 13 på bildet som har en slakke. Bremseklosser og slanger/bremseveske er byttet. Bremsene fungerer bra. Hadde en 150km tur i går rundt Selbustrand, Mostadmarka, Trondheim. Fin tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 19, 2016 Share Skrevet Juli 19, 2016 Den kula er skifta på min, så det kan godt være at den er bytteklar? Hvor langt har din gått? Jeg mottok styreholkene jeg bestilte her om dagen, kommer med en oppdatering på hva en bør bestille om en skal ha ny holkegummi uten å betale en formue RNJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå