Gå til innhold

AUX- USB- iDings- og bluetooth-tråden (e6x, e7x, e8x, e9x)


 Share

Anbefalte innlegg

Har lest masse nå, men synes fremdeles det er litt uoversiktlig hva jeg bør gjøre.
Jeg har kjøpt meg en 2007 120d med S609 Navi Proff, og S676 Hifi speaker system.  Den har CCC skjermen og Aux inngang med jack plugg.. Den mangler selvsagt USB , Bluetooth og Dab+.
Dab+ kan enkelt ordnes full integrert med Kufatec, men jeg bruker bluetooth streaming fra spotify på mobilen mest, og lurer på billigeste og enkleste måten å få installert dette på. Til nød fungerer vel kablet tilkobling med Usb til lightning.
Har sett på Tune2air som virker bra, men da trenger jeg også USB.
USB retrofit kittet som ble solgt før er "discontinued", så jeg lurer litt på hvordan jeg får ordnet dette enklest og rimeligst nå.
Er det noen som har litt kontroll på dette som kan svare ? :D 
Skal ikke ha bilen mere en 2-4måneder, så Android skjermer til 5k osv utgår :P
Har både Inpa og Ista hvis noe trenger koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal ikke ha bilen mere en 2-4måneder, så Android skjermer til 5k osv utgår :P

Hvorfor det når Kufatec koster like mye? Med Android-skjerm får du alt samlet, inkludert DAB+. Et hot tips i den anledning, er at bien din kan ha original DAB-antenne i bakruten.

Edit: Mulig jeg misforsto, du vurderer ikke Kufatec, men bluetooth for å streame fra mobilen. Disse løsningene bruker enten AUX-porten eller FM, lydkvaliteten er så som så.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2020 den 15.57, Basse Lusk skrev:

Hvorfor det når Kufatec koster like mye? Med Android-skjerm får du alt samlet, inkludert DAB+. Et hot tips i den anledning, er at bien din kan ha original DAB-antenne i bakruten.

Edit: Mulig jeg misforsto, du vurderer ikke Kufatec, men bluetooth for å streame fra mobilen. Disse løsningene bruker enten AUX-porten eller FM, lydkvaliteten er så som så.

Kufatec dab+ får jeg for 2000,- , men jeg bruker nesten aldri radio, så jeg vil heller ha mulighet til å streame fra spotify.

På 5.2.2020 den 16.16, t06afre skrev:

Siden su bare skal ha bilen en kort stund hadde jeg gått for en Bluetooth til FM konverter. De koster ikke mye(par hundrelapper) og er ikke veldig prangende. De fleste elektrokjeder og dingse-butikker som biltema selger dem

https://www.google.com/search?q=bluetooth+fm+bil

Aux og Fm transmittere har så dårlig lydkvalitet at det blir jeg bare frustrert av :) Er ikke ett godt nok alternativ. Aux tilbyr heller ikke mulighet for å styre volum og sang skifte fra bilen (kun fra telefon),  så jeg vil ha USB retrofit, eller Bluetooth retrofit, til en fornuftig pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
4 minutter siden, Andreas_R skrev:

Godt poeng, har ikke fått lest meg opp på BT muligheter på så tidlig CCC enhet. Har du innspill evt link til et produkt?

 

Alt kan etrermonteres, men det enkleste er å montere en slik:
https://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Autoradio-geeignet-fur-BMW-E60-E61-E63-E64-CCC-Navi-Radio-Business-CD/293269670264?hash=item44483c0978:g:S6sAAOSwGThd-yvB
 

Husk at du må ha aktivert AUX først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Reef89 skrev:

Alt kan etrermonteres, men det enkleste er å montere en slik:
https://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Autoradio-geeignet-fur-BMW-E60-E61-E63-E64-CCC-Navi-Radio-Business-CD/293269670264?hash=item44483c0978:g:S6sAAOSwGThd-yvB
 

Husk at du må ha aktivert AUX først.

Takk, rett og slett trådløs aux ja. Ser ut som et gjennomført produkt. Har diverse blandede erfaringer med sånne, men dette så jo bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

@Otis Er jo rart om ikke noen har laget en dings som kan gjøre dette.. Sånn som Bluebus til E39 osv. Så den var ganske dyr å kjøpe ny hvertfall, mulig man finner noe på finn evt.

Kjøpt meg E87 vinterbil, hatt den ei uke å er allerede dritt lei av å hele tia måtte styre med telefonen. Den har en sånn usb blåtann med ledning til aux. Har blitt alt for bortskjemt i E39'en med bluebus med rattkontroll å tekst på skjermen.😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Reef89 Noen spesielle du tenker på der eller?

Hadde jo vært veldig fint om tittel kunne kommet på displayet. Rart om det ikke er mulig når man tilsynelatende skal kunne spille mp3 fra usb å få tittel på skjermen ut i fra det jeg har forstått..

Men om det er helt umulig å få sang info på skjermen, kun å skifte på rattet så går jeg for en billig løsning.
@Otis Den sticken du kjøpte, var det slik du kunne skifte sang på rattet eller?

Jeg har en sånn bluetooth usb stick uten 3.5 jack som i følge ebay skulle kunne spille musikk til usb å tillate deg å skifte sang også. Jeg får prøve den først å se om det funker tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Alpejohn skrev:

@Reef89 Noen spesielle du tenker på der eller?

Hadde jo vært veldig fint om tittel kunne kommet på displayet. Rart om det ikke er mulig når man tilsynelatende skal kunne spille mp3 fra usb å få tittel på skjermen ut i fra det jeg har forstått..

Men om det er helt umulig å få sang info på skjermen, kun å skifte på rattet så går jeg for en billig løsning.
@Otis Den sticken du kjøpte, var det slik du kunne skifte sang på rattet eller?

Jeg har en sånn bluetooth usb stick uten 3.5 jack som i følge ebay skulle kunne spille musikk til usb å tillate deg å skifte sang også. Jeg får prøve den først å se om det funker tenker jeg..

Jeg synes det er for kostbart med alle alternativer for å få til sang info på skjermen. Så den jeg bruker koster jo bare 150,- på eBay og kan IKKE gjøre noe annet enn å streame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...