Gå til innhold

"Increased battery discharged" i 5-serie e6x (løst)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

12 Volt er så å si et dødt batteri i bruk. Du vil klare såvidt å drive elektronikken som den skal. Et lite fall i spenning til små elektroniske komponenter gir store utslag. 12,15VDC er vel bare 15-20%. Forundrer meg ikke om du får en del feilmeldinger med så lav spenning. Det kan selvfølgelig være IB sensoren men ser ikke hva du venter med å oppnå ved å kun koble den ut. Den har en bra og viktig funksjon når den fungerer som den skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en sånn dings i dag som nevnt over her.. Under kjøring så viser den 14.7-15v.. Lar jeg bilen stå å 5-10 min viste den 12v ?

Må sjekke etterpå også.. Det skal jo sies at noe lys og diverse kommer jo på samtidig/før den saken i sigarettenneren så er vel litt høyere.
 

Edit: Etter 1 time viste denne dingsen 11.7v før jeg startet. FIkk ikke denne meldingen nå, men tipper den kommer i morgen tidlig. Skal sies at jeg aldri har hatt problem med å starte bilen eller at ting har begynt å fuske.. Så neste steg er eventuelt å koble av IBS og se hvordan det går da. Eller ett nytt batteri ved neste service.. :)

 

Den lader bra under kjøring i såfall..

 

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk increased battery discharge meldingen igjen idag, og plutselig så lyser ringene opp når jeg låser opp igjen..

 

Fikk ikke koblet ut IBS, da det var forferdelig trangt der.

 

Blir å dobbelsjekke batteriet i morgen tidlig, så blir det vel å bestille nytt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke vurdert det nøye og sjekket 100% med single line men jeg er ikke helt sikker på om en måling via sigarettenner vil gi en riktig nok måling. Dette fordi du måler innenifra og at døren mest sannsynlig er åpen eller bilen er opplåst. Dermed er hovedterminalen aktivert og spenningen du da får vil være lavere enn reell hvilespenning fordi bilen og moduler vil trekke strøm. Den mest korrekte måten å måle på er enten rett på batteriet når det er frakoblet på minuspolen og via motorrommet men da først når bilen er låst og etter ca 10 minutt minimum (må åpne panser på forhånd og la den stå åpen). Et friskt batteri for vintersesongen bør som minimum ha hvilespenning på 12.6VDC, da er det ca 8-90% fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, som jeg sa så er nok spenningen noe høyere enn den viser da lys og andre elementer er aktivert.

Hadde da vært artig om noen med nytt batteri eller som ikke har fått denne mld om å gjøre det samme. Da kunne en i såfall fått en pekepinne.. Den dingsen viste 10.et eller annet dagen etter. Starter jeg synker den ned til 8-9 ca før den spretter opp til 14.7-15.1v..

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...