Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hvordan SportContact 6 er, men SC 5 ble utslitt utrolig fort på gamlebilen min i hvert fall! Brukte vel omtrent ett sett i sesongen... Sporete var de også etter å ha kjørt litt med de, selvom det ikke var RFT. RFT dekkene er enda verre på sporing etter min erfaring! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at SC 6 skulle være vesentlig bedre enn forgjengeren, og gi de andre konkurrentene i klassen kamp i segmentet. Men har ingen erfaringer med det selv. Er egentlig veldig godt fornøyd med Falken :) Bak ble de fort slitt på innsiden, men det var min egen feil fordi jeg drøyde alt for lenge med firehjulskontrollen. Holdt likevel to sesonger. Fremdekkene har satt på i to år er fortsatt veldig greie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On ‎21‎.‎02‎.‎2016 at 19.54, sveigis skrev:

Var det deg jeg møtte på Moy Moner ved Fevik i ettermiddag?

Gud bedre for en fin bil isåfall :)

Det stemmer nok, jeg kjørte i alle fall forbi Moy Moner søndag ettermiddag, hadde en langhelg hjemme på Sørlandet.

Mange takk for hyggelige ord :) Selv om bilen var skikkelig skitten, nå trengs det en ordentlig vask denne uken ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp lest gjennom hele tråden din og må si det er en aldeles nydelig F11 du har, og med alle de HELT rette modifikasjonene! Virker som du er fornøyd med bilen selv, med tanke på 40000km på to år, det hadde hvertfall ikke jeg gjort med en bil jeg ikke trives i :D noe mere planer eller forandringer til sommerlooken? Følger med videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kvestermo skrev:

Nettopp lest gjennom hele tråden din og må si det er en aldeles nydelig F11 du har, og med alle de HELT rette modifikasjonene! Virker som du er fornøyd med bilen selv, med tanke på 40000km på to år, det hadde hvertfall ikke jeg gjort med en bil jeg ikke trives i :D noe mere planer eller forandringer til sommerlooken? Følger med videre :) 

Takk for hyggelige ord :) Ja, jeg kjører ganske mye hvert år, så da er det viktig å ha en bil man er godt fornøyd med. Synes bilen også er kjapp og fin i byen, selv om den er helt overlegen på langtur. Har egentlig ikke planer om å endre noe på sommerlooken med det første, er godt fornøyd med hvordan den ser ut nå. Eneste på sikt blir vel å lakkere opp frontfanger og sideskjørt samt å få ordnet en detailing på bilen, men det havner litt bak i prioriteringskøen nå som jeg har kjøpt leilighet også. Leker litt med tanken om røde sommerfelger - men det får bli om noen år når jeg begynner å gå lei av hvordan den ser ut nå ;) 

9 timer siden, Tollefsen skrev:

Kjekt å se at bilen blir godt vedlikeholdt!

Hva er din erfaring med foliatec på vinterfelgene til nå? vurderer å prøve det på vinterfelgene :) 

Er egentlig positivt overrasket over Foliatec. Holdbarheten er veldig god, til nå har jeg kun lagt merke til to små steder det har flasset på innsiden av eikene (på størrelse med en en-krone). Det er jo selvsagt noe vanskeligere å få felgene rene i forhold til en lakkert og glatt overflate, bremsestøv setter seg bedre i "lakken". Jeg har kun brukt utblandet Surfex HD som avfetting og da sitter støvet ganske godt. Er først nå på tampen av sesongen det begynner å sitte godt uten at jeg må bruke sterkere midler. Har ikke forsøkt meg frem enda, men om jeg kjører på med ren avfetting eller f.eks. felgrens så tror jeg det skal gå bra å få det vekk. Hvis man skal ha en permanent farge på felgene så ville jeg nok gått for lakkering, men for å prøve ut eller som en midlertidig løsning er Foliatec et rimelig og helt topp alternativ :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tollefsen skrev:

Kjekt å se at bilen blir godt vedlikeholdt!

Hva er din erfaring med foliatec på vinterfelgene til nå? vurderer å prøve det på vinterfelgene :) 

Fikk tilbakemelding på forumet til DCN nå om at selv ikke felgrens med syre påvirker folien noe, så da skal det nok gå fint å få folien ren og pen. Jeg skal sjekke dette ut til helgen også kan jeg gi beskjed hvordan resultatet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Walkabout skrev:

Selv om jeg har hatt bilen i over to år nå må jeg fortsatt stå noen sekunder og beundre den etter hver vask :) 

 

Så det er ikke bare jeg som noen ganger bare står og beundrer bilen min :) Spør du meg så har BMW gjort noe vanvittig riktig når de designet disse bilene, har ennå ikke møtt ett menneske som ikke synes F10/11 er pene biler ;) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24. februar 2016 at 0.25, Tollefsen skrev:

Kjekt å se at bilen blir godt vedlikeholdt!

Hva er din erfaring med foliatec på vinterfelgene til nå? vurderer å prøve det på vinterfelgene :) 

Nå har jeg fått sjekket her. Felgene så ganske stygge ut før jeg satte i gang. Brukte bare en vanlig felgrens fra Biltema, så skum og deretter spylte. Så kjørte jeg samme prosess en gang til, bare at jeg vasket med svamp før jeg spylte av til slutt. Må si at resultatet ble veldig bra, synes Foliatec holder seg overraskende godt også gjennom vinteren. Vil sammenligne det med å vaske ubehandlede/uvoksede felger. Nå har jeg heller ikke behandlet disse med noe, muligens det går an. Foliatec får tommel opp fra meg :) 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...