Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Rett og slett råtøft! :D 

Jeg hadde ventet lenge på en slik dag der hvor man fikk lov til å teste slike biler, men gikk selvsagt glipp av den, da jeg ikke fikk noe informasjon om dette :(

Hvor lang tid fikk du lov til å bruke på hver bil?

Var det noen instruktører/selgere med på turen ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk melding om at de hadde karavane på besøk og at jeg var velkommen til å prøve. Jeg måtte på Bavaria uansett den dagen for å bestille en time, de må se over bremsene på F10en. Føler de rister under nedbremsing på Autobahn...

Nå er jeg riktig nok ett kjent ansikt hos dem, så jeg fikk bare beskjed om å velge å vrake i hvilken bil jeg ville kjøre. Så da sa jeg I8 og fikk så I8 nøkkelen i handa og ønske om god tur :) Så ville jeg teste G11 men den var opptatt, så da heiv han nøkkelen til M3en til meg og sa "kos deg". Når jeg kom tilbake svett i henda så var det tut og kjør i G11. Kjørte alene og fikk bruke så lang tid jeg ville ;) Men igjen, de kjenner meg godt der borte så det kan nok være derfor jeg fikk så frie tøyler. Var iallfall en uforglemmelig dag for en enkel BMW fanatiker som meg. Greit å få noe igjen for de titalls tusen jeg har lagt igjen hos dem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nok en stor opplevelse ja uten tvil .

Jeg fikk samme melding men har vært bortreist ,noe som var dumt uten tvil.

Helt enig det du skriver ,at greit å få noe igjen for de tusene du har lagt igjen.

Men rett skal være rett at der oppe er de aldri vanskelige hvis det er noe føler jeg .

Hyggelige og behjelpelige :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, sveigis skrev:

Dette var nok en stor opplevelse ja uten tvil .

Jeg fikk samme melding men har vært bortreist ,noe som var dumt uten tvil.

Helt enig det du skriver ,at greit å få noe igjen for de tusene du har lagt igjen.

Men rett skal være rett at der oppe er de aldri vanskelige hvis det er noe føler jeg .

Hyggelige og behjelpelige :).

Ja dette var artig, gleder meg til neste gang ;) 

Ja du er vel rimelig god kunde der du også, nestegang så bør du sette av tid til dette. Anbefales på det sterkeste :) 

De sjekket bremsene mine i dag og det er ikke noe galt med dem, jeg kan sverge på at jeg synes de ristet på Autobahn. Men det er vel bare jeg som er oversensetiv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DanielStance skrev:

Hva med casterstagsforingene da?

Tja, de bør vel ikke være slitt på 92 000 km? Men da hadde man vel også merket risting selv når man ikke bremser?

Gønna på litt på motorveien i stad og alt virket fint ved oppbremsing, mulig jeg har blitt oversensetiv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis mer imøtekommende på Roadshow-kampanen i Arendal. Tok kontakt med Bavaria Stavanger siden bilene kommer hit i morgen, men der fikk jeg bare beskjed om at det var ikke noe poeng for meg å prøve noen biler dersom jeg ikke hadde planer om å kjøpe ny innen de neste 3-4 månedene... Så bilene skal tydeligvis helst bare være til pynt.

Kjipt at jeg var opptatt med polering av E90 hele lørdagen da jeg var i Grimstad, kunne gjerne tenkt meg å prøvd spesielt i8 og M3 :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si jeg synes var dårlig av dem, da vet du iallfall hvor du ikke skal gå hvis du skal handle ny BMW en gang. Jeg føler litt at de store Bavaria forhandlerene, særlig i Stavanger rett og slett lider litt under sin egen suksess. De selger såpass med biler i landets oljehovedstad at de kanskje føler de kan gi litt faen i potensielle kunder. Det blir for dumt at man nærmest må garantere at man skal handle bil for å få prøve. Jeg hadde møt opp uansett jeg, parkert F11en nesten inne i salgslokalet slik at de ser hva slags bil du faktisk kommer i. 

Det var ikke bare jeg som fikk boltre meg fritt blandt disse bilene, jeg så flere andre som kom og fikk nøkkel og dro glisende av gårde. Når jeg kom tilbake med M3en så sto faktisk onkelen min og ventet på M3 nøkkelene, han har dog kjøpt mange nye BMW de siste 10 årene. Men jeg har ikke kjøpt noen ny BMW, ikke en gang brukt men jeg fikk likevel more meg med disse bilene som andre kunder med mange nybilkjøp på historikken. Sånn sett så synes jeg jo Bavaria Arendal gjør de riktige prioriteringene. Jeg er ung og veldig BMW interessert, sansynligheten for at jeg en gang kommer til å kjøpe en ny BMW er stor, sansynligheten for at jeg kommer til å kjøpe en ny og dyr BMW er også stor. Da handler jeg jo hos dem som jeg blir godt mottatt av, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 09/21/2016 at 0.37, Fredrik 90 skrev:

Det må jeg si jeg synes var dårlig av dem, da vet du iallfall hvor du ikke skal gå hvis du skal handle ny BMW en gang. Jeg føler litt at de store Bavaria forhandlerene, særlig i Stavanger rett og slett lider litt under sin egen suksess. De selger såpass med biler i landets oljehovedstad at de kanskje føler de kan gi litt faen i potensielle kunder. Det blir for dumt at man nærmest må garantere at man skal handle bil for å få prøve. Jeg hadde møt opp uansett jeg, parkert F11en nesten inne i salgslokalet slik at de ser hva slags bil du faktisk kommer i. 

Det var ikke bare jeg som fikk boltre meg fritt blandt disse bilene, jeg så flere andre som kom og fikk nøkkel og dro glisende av gårde. Når jeg kom tilbake med M3en så sto faktisk onkelen min og ventet på M3 nøkkelene, han har dog kjøpt mange nye BMW de siste 10 årene. Men jeg har ikke kjøpt noen ny BMW, ikke en gang brukt men jeg fikk likevel more meg med disse bilene som andre kunder med mange nybilkjøp på historikken. Sånn sett så synes jeg jo Bavaria Arendal gjør de riktige prioriteringene. Jeg er ung og veldig BMW interessert, sansynligheten for at jeg en gang kommer til å kjøpe en ny BMW er stor, sansynligheten for at jeg kommer til å kjøpe en ny og dyr BMW er også stor. Da handler jeg jo hos dem som jeg blir godt mottatt av, enkelt og greit.

Var det Stig som lot deg velge og vrake i prøvekjøring Fredrik ?😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20. september 2016 at 11.19, Walkabout skrev:

Tydeligvis mer imøtekommende på Roadshow-kampanen i Arendal. Tok kontakt med Bavaria Stavanger siden bilene kommer hit i morgen, men der fikk jeg bare beskjed om at det var ikke noe poeng for meg å prøve noen biler dersom jeg ikke hadde planer om å kjøpe ny innen de neste 3-4 månedene... Så bilene skal tydeligvis helst bare være til pynt.

Jeg vurderte å ta turen innom Bavaria Stavanger etter at jeg bare ble sett dumt på hos Bavaria Haugesund sist det var roadshow, men da kan man droppe den tanken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå på fredag så hentet jeg bilen ifra lakk, lakken på fangeren foran begynte å flasse så da måtte de lakke den opp igjen på garanti. Jeg er fornøyd med at de gjorde dette men jeg er ellers ikke mye fornøyd med Stoa Karroseri. Bilen var støvete og fæl når jeg fikk den og den var veldig møkkete på gulv og pedaler. Jeg leverer alltid ifra meg bilen helt ren, da irriterer det meg å få den møkkete og tilgriset tilbake. Dette er altså lakkverkstedet Bavaria sender kundene sine til. Jeg kommer aldri til å benytte Stoa Karroseri igjen...

Bilen har ellers fått litt stell i dag, greit å få det i orden før vintersesongen. Lakkforseglingen ifra Max Protect har gjort en så god jobb at det var ingenting for Prickborten å jobbe med. Så jeg la på godt med skum som fikk løftet ut det som var på lakken av skitt. 

image.jpg

image.jpg

Så spylte jeg godt før jeg vasket bilen grundig for hånd...

image.jpg

...spyle godt :) 

image.jpg

Så tørker jeg med microfiber, bruker ikke Quik Detaler nå da jeg skal etterbehandle lakkforseglingen. 

image.jpg

Ren og pen, en sann fryd for øyet :) 

image.jpg

image.jpg

Så skal jeg gå over med denne etterbehandlingen for å styrke lakkforseglingen. Ga god og fin glans i lakken 

image.jpg

Parkerte bilen nede i garasjen får å stå innendørs, ville også at dette skule få stå tørt og herde noen dager. La også på RainX på frontruta og Autobahn på felgene :)  

image.jpg

image.jpg

...også sperrer vi av litt så vi slipper å få "naboer" :) 

image.jpg

Shina også opp eksos stussene med Autosol. La like godt Autobahn på disse også :) 

image.jpg

Og reisebrevet ifra Nurburgring kommer, er bare jeg som har alt for mye å gjøre om dagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...