Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..

Anbefalte innlegg

Var og fikk diagnose på bilen i dag og det var det ingen feil å melde, ingen feilmeldinger på hverken fjernlys assistent eller blindsonevarsler. Nå skal det sier at grunnen til at fjernlys assistenten ikke virka var fordi lure meg ikke hadde skrudd den på, ytterst på blinklyshendelen sitter det en knapp som aktiverer denne.... Den hadde jo ikke jeg sett :P

Men iallfall godt å vite at alt er i skjønneste orden :)

Godt når alt er iorden.:)

Kan si deg såpass at tror jeg måtte hatt noen timer på Bmw i Tyskland for å finne ut halvparten hva som er i denne bilen.

Denne trenger du omtrent ikke ratte.:).

Iallefall den beste bil jeg noensinne har kjørt ever.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på halvparten av folka som ser bilen din tror du har en 518D med emblemtrimming :P

Hehe, hvordan det? :) 518d kom aldri på pre facelift vet du så da måtte dem i det miste tro at det var en 520d ;) Er litt artig det er med å ha ha betegnelsen bak, mange som går rundt bilen og sier "Det er en 530 ja, såpass"når de kommer bak bilen :P

Godt når alt er iorden.:)

Kan si deg såpass at tror jeg måtte hatt noen timer på Bmw i Tyskland for å finne ut halvparten hva som er i denne bilen.

Denne trenger du omtrent ikke ratte.:).

Iallefall den beste bil jeg noensinne har kjørt ever.:).

Ja det er viktig :) Du kommer overraskende fort inn i dette når du kjører bilen hver dag, men ja det er en del å sette seg inn i. På motorveien trenger jeg egentelig bare å styre bilen, å holde farten, bremse, gasse og stoppe gjør den av seg selv :) Og kommer jeg ut på veiskulderen så vibrerer det i rattet, samme gjør det om jeg forsøker å skifte fil med bil i blindsona.

Godt å høre du likte bilen, F10 er nok den beste bilen jeg noen sinne har kjørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du hatt dårlige dekk! Min far har en E46 320D Touring med helt middels Continental piggfri og den tar seg utrolig godt frem :) A6en som jeg hadde var håpløs å kjøre med ESP aktivert, du kom ikke langt før all motorkraft var borte. På E90en så jobba antispinn på en helt annen måte, konstant fordeler effekten mellom det hjulet som til hver tid har best grep. Bare man ikke går av speeden så klatrer bilen opp de utroligste bakker, noen ganger gikk det nesten i gangfart men den kom alltid til topps. A6en jeg hadde var kun fremhjulstrekk og var utstyrt med en sesong gamle Continental piggfri og de bakkene den ikke kom opp kjørte jeg opp med glans i 325en med Hakka piggfri :)

Helt enig, og det er nettopp der BMW ofte sies å være de enste bakhjulstrekkerne som faktisk funker vinterstid. 50 50 vektfordeling har mye å si kombinert med god antispinn og gode dekk. FW er bare skummelt der den går rett frem i slapseføret, med RWD så har man sjanse til å rett opp igjen når hekken sklir ut :) La fremhjula styre og bakdekka drive bilen fremover ;)

Tilgi meg for mer off topic fra din bil;

Der jeg kommer fra har vi en god del bakker opp fra 0-400moh på 3-4km, I 10-15cm skikkelig sleip nysnø karret F20en vår seg opp - mer enn jeg hadde trodd. Men jeg måtte ha alle system innkoblet, Gikk nærmest på tomgang på 2.giret siste 100m før toppen, men jeg hadde gassen i bånn hele tiden og den bare justerte farten og motoren helt selv. Funket overraskende bra! Tidligere var jeg veldig på at neste bil skulle være xDrive eller noe annet 4x4, men har lagt det helt fra meg, koster bare mer. 

Vet du om DSC/DTC har utviklet seg noe fra E-generasjonen(E60/80/90) til F-generasjonen BMWer? Svigers har en E91 318d, og den oppfører seg nesten som en slede på sleipt føre sammenlignet med F20'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra :)

Vi har selv en ganske sleip bakke i boligfeltet her, begynner i ett T kryss så man får ikke muligheten til å ta fart heller. Men i vinter på det værste så var min E90 den eneste bakhjulstrekkeren som kom til tops, den krabba oppover og ga seg ikke. Kom til ett veldig glatt parti midt i bakken hvor bilen jobba litt men etter dette partiet så kjente jeg farta økte igjen pga mer feste. Audien jeg hadde ville stoppet ved det glatte partiet og ikke kommet lengere da motoreffekten ville vært strupet helt ned...

Jeg tror nok at systemene er videreutviklet en del siden E generasjonen, mye mer raffinert og finjustert. Så det tegner jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner egentlig med at alle F10`er jeg ser er 520d`er, så jeg tenker også "530d ja, såpass" når de glir forbi ;)

Noen som har lagt en mill på bordet ja tenker jeg da ;)

Det som er greia nå er jo at man ikke kan se forskjell på eksos stussen lengere. Nå kan det være alt fra 520d til 528I eller 530d, først på 535I og 550I man kan skille modellene ifra hverandre ved å se på stussen bak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dette bildet... fine fargekontraster og en fin vinkel av bilen... :)

Hehe, takk for det. Er tatt men intet mindre enn IPhone kamera :P

Skyggen burde egentlig være bak bilen..Om man skal pirke... :P

Mulig det men det men bildet ble tatt sånn i farta helt uten videre, la ikke så mye vekt i å få det riktig for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke påstått at bildet er teknsk perfekt, men jeg liker allikevel bildet veldig godt. Mange bilder av biler er direkte kjedelige å se på, men i dette tilfellet skaper veggen bak et slags tablå som en kraftig kontrast til selve bilen og det gjør bildet mer interessant... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat Fredrik90: "Godt å høre du likte bilen, F10 er nok den beste bilen jeg noen sinne har kjørt  :)"

Helt enig, utvilsomt det beste jeg også har kjørt, og btw, Fredrik, du har pm på Face. ;)

Hehe, jeg er ikke så ofte innom Facebook serdu, mye lettere å få tak i meg her på Bimmers ;) Men svarte deg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har man tilbakelagt den første ordentlige innenlands langturen med bilen og jeg er meget fornøyd med langtur komforten. Man reiser virkelig på førsteklasse i denne bilen her :) Forbruket på hele turen ble ikke så galt med 0,68 l per mil, og da kjørte jeg en del i Oslo sentrum med start og stopp så jeg er fornøyd med det. Oslo behøver ikke å være en kavete og stressende by å kjøre i, på formiddagen i dag skinte solen og været var fint. Jeg åpnet takluka helt og tok med en rolig cruisetur ifra hotellgarasjen ved Karl Johan, nedover mot Rådhuset og Vika, videre utover Bygdøy Alle, inn på ring 2 og over Majorstuen ned mot Bjørvika og ut mot Ekeberg. Lite trafikk og nydelig vær gjorde at jeg koste meg med sola varmende i panna igjennom takluka, rusla rolig mellom lyskryss og bortover gatene :) 

På Lørdagen så ble det en liten fotoshoot med Turbo HF her på forumet og hans strøkene F10 520d M-sport, legger ut bildene på neste side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...