Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Altså avfetting/forvask svekker LSP ja. Men det er vel viktigere med en så ren som mulig bil etter forvask, før du starter med håndvask, enn en skitten bil som du drar møkka rundt på og riper opp?

 

Det er ikke snakk om at LSP er ødelagt etter en runde med forvask hvis du blander f.eks Surfex tynt som nevnt (eller tynnere). Prickbort behøver du ikke bruke ved hver vask, med mindre du bare vasker en gang i mnd. 

 

Dette er satt litt på spissen. Jeg vil anbefale deg å heller legge ny LSP en mnd. før fordi den er svekket av forvask, enn å måtte korrigere mye flere riper hver gang du legger LSP. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for alle tips og råd, er greit å få noen hint til hvordan man kan ta bedre vare på bilen :) Tok en grundig vask i dag, tok også å la på RainX på nytt da jeg kun la på ett lag forrige gang. Ett lag var tydeligvis ikke nok da det virka i ca to dager, men testa litt og la på to lag på E34en og da funka det tilfredsstillende :) Så nå er det bare å vente på regn ;)

 

Tok med meg kameraet ut og tok noen bilder også i dag :) Kan sitte å stirre på bilen i timesvis nå som den har fått M-sport, det er så sykt lekkert på disse bilene :D

 

post-47692-0-43442200-1415549113_thumb.j

 

post-47692-0-28138300-1415549124_thumb.j

 

post-47692-0-16882300-1415549138_thumb.j

 

post-47692-0-25916100-1415549146_thumb.j

 

post-47692-0-33331900-1415549154_thumb.j

 

post-47692-0-19874000-1415549165_thumb.j

 

post-47692-0-29537500-1415549176_thumb.j

 

post-47692-0-23936800-1415549184_thumb.j

 

post-47692-0-50770200-1415549194_thumb.j

 

post-47692-0-61033900-1415549228_thumb.j

 

post-47692-0-77524600-1415549237_thumb.j

 

Jeg tenker jeg snart må få ut fingeren å få kjøpt vinterdekk, greit nok at vinteren kommer sent her på Sørlandet men er jo greit å ha på stell uansett :) Lurer på om ikke det blir Nokian Hakkapelitta R2 piggfri, er veldig fornøyd med på E34en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble den enda penere fredrik. Med m sport blir bilen noe helt annet :)

 

Takk for det, jeg er superfornøyd nå :) Bilen var elegant før, men nå synes jeg den er både lekker og elegant ;)

Sorte endestusser?

Har tenkt på det, men tror faktisk jeg beholder kromstussene inntil videre. Har kromlistene på dørhåndtakene og kromnyrer så jeg synes ikke det er så galt :) Men hadde diffusoren vært i svart blank slik den er originalt så hadde jeg nok vurdert sorte stusser sterkere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker og bukker for alle tips og råd, er greit å få noen hint til hvordan man kan ta bedre vare på bilen :) Tok en grundig vask i dag, tok også å la på RainX på nytt da jeg kun la på ett lag forrige gang. Ett lag var tydeligvis ikke nok da det virka i ca to dager, men testa litt og la på to lag på E34en og da funka det tilfredsstillende :) Så nå er det bare å vente på regn ;)

 

Tok med meg kameraet ut og tok noen bilder også i dag :) Kan sitte å stirre på bilen i timesvis nå som den har fått M-sport, det er så sykt lekkert på disse bilene :D

 

attachicon.gifIMG_7908.JPG

 

attachicon.gifIMG_7909.JPG

 

attachicon.gifIMG_7915.JPG

 

attachicon.gifIMG_7910.JPG

 

attachicon.gifIMG_7911.JPG

 

attachicon.gifIMG_7913.JPG

 

attachicon.gifIMG_7917.JPG

 

attachicon.gifIMG_7919.JPG

 

attachicon.gifIMG_7920.JPG

 

attachicon.gifIMG_7921.JPG

 

attachicon.gifIMG_7922.JPG

 

Jeg tenker jeg snart må få ut fingeren å få kjøpt vinterdekk, greit nok at vinteren kommer sent her på Sørlandet men er jo greit å ha på stell uansett :) Lurer på om ikke det blir Nokian Hakkapelitta R2 piggfri, er veldig fornøyd med på E34en.

*Liker veldig godt!* :-D Som vanlig, Fredrik. bilen din er et smykke! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ha mer photoshoot! :grin: Behold kromstusser, ja, enig der, og den lakkerte diffusoren vokser positivt på meg! ;-) Men skulle hatt 535d eksos og diffusor du og, selvom det blir rumpereplica, hehe! Symmetri er kledelig! :grin:

Endret av Turbo-HF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først skal montere spoiler, så flesker du vell gjerne til med Performance spoileren? Den er lekker, uten at den gjør altfor mye utav seg :)

Blei veldig veldig bra med M-sport! Fra direktørbil til en mer sportslig familiebil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først skal montere spoiler, så flesker du vell gjerne til med Performance spoileren? Den er lekker, uten at den gjør altfor mye utav seg :)

Blei veldig veldig bra med M-sport! Fra direktørbil til en mer sportslig familiebil :P

Takk for det :) Ja der har du rett, gikk fra å være en direktørbil til sportslig familiebil eller sedan om man vil ;) Preformance spolieren synes jeg faktisk blir litt for voldsom, jeg liker at ting er litt diskré egentelig og da passer M-spolieren bedre føler jeg.

Men jeg fant noe nytt jeg må ha etthvert og det er M-sport fothviler ;) Men tar det utvendige først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg medele for dere at bilen har vært inne til en reklamasjons sak og fått utbedret en mangel. Etterhvert som det har blitt kaldere i været så har jeg registrert at setevarmeren ikke har fungert på førersiden, utrolig irriterende og helt på trynet i en bil som for 4 år og 56 000 km siden hadde kostet 1,1 mill. Et klart bevis på at BMW ikke bygger biler slik de gjorde før, setevarmeren i min 21 år gamle E34 virker som bare juling på kalde dager :P

På disse bilene så sitter varme elementet i selve setetrekket så hele setetrekket på sitteputa måtte byttes, så dette ble bestilt opp og byttet kostnadsfritt. I det gamle trekket kunne vi med skrekk konstatere at noe hadde gått ille galt da elemetet i lårputa hadde svidd ett hul i skummgummien under... Har aldri vært borte i noe liknende før og iallfall aldri på en så ny bil, men nå virker det iallfall og jeg er fornøyd med det. Må gi stor takk til Glenn hos Pedersen Autopark (som importerte bilen for meg) som tok på seg dette selv om bruktbilgarantien var gått ut. Siden bilen var importert så sa BMW Norge enkelt og greit "fuck you" og ville ikke ha noe med dette å gjøre, så det er jo greit å vite hvor de står i henhold til sine kunder som offisiell representant for BMW i Norge.

Men Glenn hos Pedersen ordna opp og ga meg også en Mercedes C250 CDI 4-Matic som lånebil mens min bil var på verkstedet. Kjekk bil men langt ifra BMW nivå, er først når man kjører andre merker man kjenner på hvor gode biler BMW lager ;)

post-47692-0-40235400-1416854583_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at BMW ikke vil ta i saken er helt korrekt av dem. Du har ingenting med å klage på det over. Og kjøpesummen på bilen er kunstig høy pga avgiftene i Norge.

Ellers skulle det bare mangle at de du kjøpte bilen av fikset feilen også, siden du har reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det skal jeg love deg at jeg klager på, er det for mye forlangt å forvente at setevarmeren skal vare lengere enn 4 år? Hadde dette vært en Norsksolgt bil så hadde dette blitt tatt på rappen av BMW Norge, det sier jeg jo selv at slikt ikke skal skje etter så få år. Spiller ingen rolle med avgifter, dette er en premiumbil i høy prisklasse uansett hvor i verden man kjøper den så det mener jeg er dårlig av BMW.

I følge Forbrukerkjøpsloven så er enhver forhandler reklamasjonsansvarlige i 5 år, men jeg er likevel glad for den gode servicen jeg fikk med låne bil og alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...