Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Takk for en informativ og god omtale :) Enig med deg angående interiør og eksteriør design. Har ikke prøvd bilen enda så får ikke sagt noe om jeg liker kjørefølelsen. Jeg sliter fortsatt en god del med eksteriøret på den bilen. Tror jeg holder meg til BMW foreløpig :P det er ikke uten grunn at tyskerne sier "einmal BMW immer BMW". Den følelsen har jeg nå etter å ha eid BMW i 1 år nå. Når jeg prøver andre biler fra andre merker får jeg aldri følelsen av at jeg har lyst på den bilen. Jeg får da vente spent på hvordan G30 på, samtidig som jeg holder meg oppdatert på bruktmarkedet til F01 LCI. X6 LCI har jeg også litt lyst på, selvom den ikke er verdens vakreste bil. Liker maskuliteten veldig godt :D 

Endret av awt
Unødvendig sitering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

[...] Virker dog som Mercedes ikke lenger er så opptatt av "fit and finish" som de var før. [...]

Akkurat dette virker det ikke som om BMW er så opptatt av heller, for en del interiørelementer fremstår som lite helhetlig og av særdeles dårlig materialkvalitet. Det mest skremmende i mine øyne, er utstrakt bruk av hardplast i nedre del av dashbord og dørtrekk i f.eks 1-serie, 2-serie og X3. Det samme må kunne sies om dørhåndtakene innvendig i F10/F11 (og F06) som også virker svært lite gjennomtenkt. Kjipt med slike elementer som irriterer en detaljfreak.

Ellers er det hyggelig å lese at Mercedes får det til med den nye E-klassen (det gjør at BMW å skjerpe seg ytterligere når det gjelder G3x). Det nye interiøret er steinlekkert, her tror jeg BMW ikke helt henger med når det gjelder G3x - basert utifra spionbildene.

(Bilder tatt av EHD)

attachment.php?attachmentid=870772&stc=1
attachment.php?attachmentid=870771&stc=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vi må skille elementene opplevd kvalitet og byggekvalitet/finish. F10 og de større BMW modellene har alltid fått meget god omtale for at finish og kvalitet i interiøret er veldig bra. De mindre BMW modellene synes jeg svikter litt på dette, men jeg synes at så fort man kommer over på 5-serie og oppover så blir dette veldig mye bedre. 

Nye E-klassen har veldig god opplevd kvalitet, men jeg synes det var litt billig plast enkelte steder i interiøret. Når man tar på panelet ved luftedysene midt i dasjbordet så merker man at det kan lett "trykkes" inn mens det knaker i plasten. Dette opplever jeg ikke noe sted i F10en, men her er det dog også billige detaljer. Som f eks plasten bak dørhåndtaket innvendig, koppholderen i midtkonsollen og nedre deksel av B stolpen innvendig. For ikke å snakke om instegslister hvor BMW bokstavene faller av en etter en. Dagens BMW 5-serie er ikke skrudd sammen slik de satte sammen E34 i sin tid, der ble ting laget for å vare. Skulle BMW bygget dagens BMWer slik så hadde de vært konkurs, dessverre. Sånn er det over hele linja, er jo bare å se på mobiltelefoner, TVer, hvitevarer, gressklippere, husholdnigsartikkler og masse annet vi omgir oss med. Ting var bedre før :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4. august 2015 at 21.03, Fredrik 90 skrev:

Takker for alle posetive tilbakemeldinger :)

 

Hva han nøyaktig gjorde vet jeg ikke, men han gikk inn i ECU og "trylla" litt ;) Ellers så vet jeg ikke hva man kaller dette, chipping, Tuning, trimming, optimering osv kjært barn har mange navn. Mange mener drivstoffforbruket senkes men det har jeg liten tro på, motoren har jo mer krefter som igjen skal ha mer drivstoff så egentlig er det lite logisk at forbruket går ned.

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve dette, kan bare anbefale Autopower i Arendal iallfall. Men du har jo andre gode aktører i ditt område også vil jeg tro :)

Takk for det :) Jeg skal komme tilbake med en liten rapport etterhver som jeg får brukt bilen litt etter "trimmingen", litt forbruk, effekt osv. I dag kjørte jeg bare en liten omvei hjem før jeg parkerte bilen, ikke noe kjørevær ;)

Nå hadde jo jeg 245 hesters versjonen med 540 nm originalt, men 110 nm ekstra og 55 hester må jeg si at man merket veldig godt. Men F10 er stor og man har veldig liten fartsfølelse, man ser bare på speedometeret at det går styggfort fremover. Skal bli artig å se hvordan bilen nå vil oppføre seg på Autobahn og oppover i veldig ulovlige hastigheter, vet ikke om jeg tør prøve toppfarten i frykt for å ødelegge noe. Den er jo ikke laget for å gå fortere enn maks 250 km/t, selv M5 er sperret på 250. Ved software hos BMW kan man risikere å minste effekten, nå fikk jeg nettopp utført full software update nettopp med dette i bakhodet så for min del er jeg trygg. Mye mulig det kan hentes ut enda mer enn i din, enkelte drar jo ut langt mer enn 300 hester av disse motorene ;)

Flott bil :) Fikk min trylla med i fjor sommer, skulle gi ifølge han som gjorde det ca 316Hk å 682Nm, men dem har ikke benk så det er løst basert på hva han som lager map i Trondheim har fått ut ifra dem han har tunet der. Må vel ta turen sørover for å få det optimalt tenker jeg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15. mai 2016 at 12.28, kortsluttning skrev:

Utrolig fin bil, det blir nok en F10 en gang :) 

Mange takk for det :) Kan anbefale F10 på det varmeste.

15 timer siden, Svearamp skrev:

Flott bil :) Fikk min trylla med i fjor sommer, skulle gi ifølge han som gjorde det ca 316Hk å 682Nm, men dem har ikke benk så det er løst basert på hva han som lager map i Trondheim har fått ut ifra dem han har tunet der. Må vel ta turen sørover for å få det optimalt tenker jeg. :)

 

Ja du har det ja :) Er mye potensial i disse motorene, synes N57 dieselsekseren er helt fantastisk. 

Du burde ta deg en tur til Tyskland og Autobahn for å kjenne hvor fantastisk bilen sprinter oppover og over 200 km/t ;) Nesten så man blir avhengig av skyvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen bortover til BMW CCN sitt treff ved Geiteryggen i Skien her om Lørdagen. Men da jeg svingte av E18 og begynte å kjøre igjennom alle rundkjøringene oppigjennom der så oppdaget jeg en ekkel ulelyd når jeg svingte. Rett inn på Bilsalongen i Skien og der ble jeg møtt av en utrolig god service. Jeg fikk forklart problemet og fikk som svar at pga overtid dagen i forveien så var det ingen verksted eller delelagerfolk på jobb denne lørdagen. Men likevel så låste to av selgerne der opp verkstedet, tok bilen opp i bukken og kikket etter servolekasjer så godt de kunne. I pensko og flotte skjorter var de under og over bilen, fylte på servo veske og svingte på rattet. Han ene hadde verksmestern på telefon, ennå det var tidlig på frilørdagen hans. Lyden forsvant og eneste jeg måtte betale var en symbolsk sum for en kanne servoveske. Super service hos Bilsalongen, BMW burde være stolte over å ha en så serviceinstillt forhandler. Så da kunne jeg bekymringsfri kjøre videre til treff :) 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Var ett flott treff med masse fine biler, litt småkaldt men ellers så holdt været seg. Fikk sett på litt drifting og fikk selv prøvd meg på dragrace, det var kult :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre så god omtale for butikken jeg jobber i! 
Var et veldig flott oppmøte, tross været. Startet fint, men synd det ble noen drypp utover dagen. 
Jeg og guttungen ble småkalde, så vi tok bare et par pølser, kikket litt på dragrace, så dro vi videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SofaKingFresh skrev:

Godt å høre så god omtale for butikken jeg jobber i! 
Var et veldig flott oppmøte, tross været. Startet fint, men synd det ble noen drypp utover dagen. 
Jeg og guttungen ble småkalde, så vi tok bare et par pølser, kikket litt på dragrace, så dro vi videre.

Deg er det lenge siden jeg har sett aktiv her på Bimmers :) Ja det må dere virkelig ta til dere, makan til super service altså. Han ene sa han hadde en F31 330d mens han andre satt på det kontoret opp den lange trappa, hvis du vet hvem jeg mener så må du gjerne takke dem en ekstra gang ifra arendalitten med den blå 530en ;) Min far (som var med på treff) som nå er i markedet for å kjøpe ny BMW sa at nå ble det plutselig aktuelt å ta turen til Skien for å handle ny BMW. 

Var ett flott treff ja, godt oppmøte som du sier :) Synes det er litt artig at det arrangeres gode treff i rimelig avstand for oss sørlendinger også. Eneste som var litt dumt er at dette var på en glattkjøringsbane hvor det lå sånn sleip gugge på bakken. Det ble jo selvsagt med inn i bilen og ned i velourmattene, så jeg måtte til med en god runde med tepperenseren når jeg kom hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så gøy ut og irriterende at det ikke passet for meg.:(.

Telemarkinger kan det med bil uansett merke.

Flinke til å stelle stand for folk som liker kjøretøy.

Dette med Bilsalongen ,har jeg og hørt.

Trivelige folk og service minded til tusen.

Han jeg kjøpte e28 av for 20 årsiden ,brukte kun Bilsalongen.

Så du prøvde deg på Dragrace og ?

Det var vel gøy tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig fornøyd med Bilsalongen. Bruker alltid de dersom det er noe galt med bilen og den skal på service. Var innom der senest forrige uke pga. service og sjekk av noe feil. De ordner alltid opp med lånebil :D Har aldri vært borti en bilforhandler som tar så godt vare på kundene sine. Velger alltid å kjøre 50 km ekstra for å dra til bilsalongen, selv om en annen BMW forhandler er nærmere der jeg bor :) 

Jeg hadde også tenkt til å møte opp på det treffet i Skien, men kunne ikke pga. jobb. Får ta det neste gang :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men må bare spørre deg Fredrik (siden det virker som du har litt mer peiling enn gjennomsnitten ang F10/11) :) Men vil du si det er god beinplass i F10/11 innvendig mtp familie på 4 personer? (da sjåfør må ha setet sitt ganske lang bak da vel å merke) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bakovervendt barnesete blir det trangt hvis sjåfør sitter langt bak. Det var en av grunnene til at jeg måtte bytte. Er de derimot forovervent er det bra plass. Volvo v70n (2012)vår er hakket større i baksetet og bagasjerommet.

veldig mye avhenger av hvor rett de foran eventuelt har ryggen, er stilen liggende som jeg har blir det trangt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, BimmerFan! skrev:

Jeg hadde også tenkt til å møte opp på det treffet i Skien, men kunne ikke pga. jobb. Får ta det neste gang :D 

 

Du får ta turen til vårmønstringen til BMW CCN nå til Lørdag, så kan vi få hilst på hverandre :) 

12 timer siden, Solberg93 skrev:

Litt OT, men må bare spørre deg Fredrik (siden det virker som du har litt mer peiling enn gjennomsnitten ang F10/11) :) Men vil du si det er god beinplass i F10/11 innvendig mtp familie på 4 personer? (da sjåfør må ha setet sitt ganske lang bak da vel å merke) !

Jeg har ikke hørt noen klager på beinplassen hverken bak eller foran. Men nå er ikke jeg blant de lengste heller, men sånn gjevnt over så er jo F10/11 forholdsvis store biler med god plass innvendig. Når det gjelder som familiebil med barneseter så kan jeg ikke uttale meg. Men her svarer flobben greit for meg :) 

Ellers så gjorde jeg litt stas på bilen i dag med ett par flagg, i anledning nasjonaldagen vår :) 

image.png

image.png

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...