Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Javel, da lærte jeg noe nytt.

 

Prisen har vært lik på begge bilene siden de kom ut på finn.no også, altså god tid før nyttår.

Helt enig i at dette er for dyrt, men må si de ser meget velholdt, ryddig ut og de har jo garantert ikke godt i Norge, skriker jo Tyskland-import her, ikke at det har noe si selvsagt.

 

Så hva mener du S.Hafsmo er ikke bilene komplett originale?

 

Det er jo utvilsomt veldig flotte eksemplarer og de er sikkert originale, men noen M-Sport er det nok dessverre ikke. 

740i Sport er en ganskje skjelden bil og gjenkjennes bl.a på vavona redwood i listene.

Får man prøvekjørt en kan man og legge merke til annen utveksling (3,15 vs 2,93) og høyere stall-speed på converter. Må nesten ha skiltnummer om man skal få det bekreftet.

 

Redwood:

4-20607.JPG

 

735i M-sport eksisterer som nevnt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke fulgt så nøye med 7 serien mtp. på pris, men disse to har ligget ute en stund...

Personlig mener jeg det er rimelig dyrt for 15 år gammel bil.

Men så vidt jeg vet er e38 M-Sport et forholdsvis sjeldent syn?

Kunne virkelig tenkt meg den sorte 735i'en men, 740i som er ett år yngre samt har lavere km.stand til samme pris skurrer litt for meg...

735i M-Sport

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45143422&searchclickthrough=true

740i M-Sport

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47133011&searchclickthrough=true

For en fin e65 til den prisen der. Og e65 er 10 ganger freshere bil !!

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin e65 til den prisen der. Og e65 er 10 ganger freshere bil !!

Sent from space using Tapatalk -

E65 er jo selvsagt å foretrekke fremfor disse da den er mer moderene, men jeg personlig vil foretrekke E38 da den ser MYE bedre ut, er mer feilfri takket være mindre "ny" uprøvet teknologi og man får ikke sikkelig E65 til under 200 000 kr (745I, 750I, 760 eller 745D) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke fulgt så nøye med 7 serien mtp. på pris, men disse to har ligget ute en stund...

Personlig mener jeg det er rimelig dyrt for 15 år gammel bil.

Men så vidt jeg vet er e38 M-Sport et forholdsvis sjeldent syn?

Kunne virkelig tenkt meg den sorte 735i'en men, 740i som er ett år yngre samt har lavere km.stand til samme pris skurrer litt for meg...

735i M-Sport

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45143422&searchclickthrough=true

740i M-Sport

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47133011&searchclickthrough=true

For en fin e65 til den prisen der. Og e65 er 10 ganger freshere bil !!

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er den bedre å kjøre, hadde ikke noe annet vært veldig rart? Men E38 oppfattes av mange som mer lett på foten i forhold til tung og breie E65, denne hadde mye mer fokus på komfort og der var det ingen som slo den.

E65 var en banebrytende bil som løftet BMW til ett helt annet nivå i luksusklassen, nå var det BMW og ikke Mercedes som viste hvor veien skulle gå. Men bilen var også lite "gjennomarbeidet" om man kan si det slik om en såpass teknisk nyskapende bil på den tiden. Jeg mener slike ting som Idrive, helt nyskapende og en hel bilverdenen har kopiert dette men fy så kronglete den var å bruke. Den veide unødvendig mye i forhold til sine konkurrenter, noe som gjorde at den oppfattes som tung og upresis til en BMW å være. Så var det driftsikkerheten, ikke noe å si på motor og drivverk men bilen var proppfull av ny teknologi og her er det mye som kan gå i stykker og bli dyrt.

E38 på sin side har ord på seg for å være en av de beste bilene BMW noen sinne har bygget, den var gjennomarbeidet og hadde usedvanlig høy byggekvalitet. Den er slank og elegant men også kraftfull i linjeføringen, ett design som i motsettning til E65 ser bra ut den dag i dag. E38 var overlegen sine konkurrenter helt til den gikk ut av produksjon, en knall god bil spør du meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst designet på E38 er noe av det peneste fra BMW, om ikke det peneste.. Er liksom noe spesielt med det som gjør at den utmerker seg blant resten. Dette er min mening, og som kjent, så er smaken som baken, delt i 2 med ett smutthull i midten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 er pen, men ikke ikke 200.000 for en V8 bensin pen :P Hadde aldri turt å kjøpe akkurat slik bil. Hvis de blir sittende hos forhandler så lenge, tenk dere om man kjøper bilen, men blir nødt til å selge den igjen en dag snart - salgspris i privat eie i dagens marked hadde neppe blitt over halvparten (100.000!)

Are you feeling lucky, punk? LOL

For all del løp og kjøp, jeg har hvertfall ikke mage nok til et eventuelt katastrofeverditap på en slik bil. En ekte Alpina hadde hatt sjanse til å gå opp i verdi etter noen år i det minste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 er pen, men ikke ikke 200.000 for en V8 bensin pen :P Hadde aldri turt å kjøpe akkurat slik bil. Hvis de blir sittende hos forhandler så lenge, tenk dere om man kjøper bilen, men blir nødt til å selge den igjen en dag snart - salgspris i privat eie i dagens marked hadde neppe blitt over halvparten (100.000!)

Are you feeling lucky, punk? LOL

For all del løp og kjøp, jeg har hvertfall ikke mage nok til et eventuelt katastrofeverditap på en slik bil. En ekte Alpina hadde hatt sjanse til å gå opp i verdi etter noen år i det minste :P

Hadde nok ikke betalt 200K for en E38 nei, det er sant! :)

Skulle jeg absolutt ha brukt så mye peng på en E38 hadde jeg heller vurdert den Alpinaen som har ligget ute en stund...

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt e38 730i og e65 730d med masse utstyr og comfort stoler samme dag.

Og e65 er sykt mye mer bil. 730d er den motoren jeg foretrekker i disse bilene da det er mer en nok kraft og et snilt forbruk.

Men ja e38 er ganske så sexy. :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...