Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Har selv hatt 2004 E46 320dAT M-Sport i to år, og brukte den til pendling siste månedene. Fungerte veldig bra til det. Lavt forbruk og god kjøreopplevelse. Synes 150hk diesel og automat er sprekt nok til den bilen, til å være en vanlig stasjonsvogn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hawkon88 skrev:

Poenget mitt er at automaten stjeler mye krefter og gir en veldig annen kjørestil når man ikke kan velge gir selv (kan riktig nok tvangsgire, men det er ikke det samme).

Utfallet blir at man mister mye av sportsligheten en e46 kan tilby. Det er etter min mening utvilsomt en bil som bør ha manuell gir, og de fleste som er i markedet for e46 vil nok være enig. Sjøl ville jeg heller hatt e39 520d med automat for denne prisen. Da passer den bedre til pendling også..

Jeg har enda ikke sett E39 520da. Vet de fleste er manuelle, om ikke alle. E39 kom bare med 136hk, aldri 150, og jeg vil tro den er tyngre enn E46, ja. Jeg har ikke kjørt 320d med autolat enda, men vet den jeg hadde ikke var noen fartsrakett. 

Personlig liker jeg 530d med autolat bedre jo mer jeg kjører den :P Kunne ikke tenkt meg 3'er med samme motor, selv om den sikkert føles sprekere. Men igjen, én gang femmer, alltid femmer? :P

Den aktuelle bilen i annonsen er sikkert bra for penga,  bare den er godt vedlikeholdt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Seriøst kom ikke E39 520d med 150hk? Var de full, det er jo helt ulogisk? Jeg bøyer meg i støvet, selv om jeg ikke tok feil på tidligere uttalelser. Jeg presiserer en gang til at jeg selv har diesel og autolat og er fornøyd med det, så ingen misforstår meg der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trodde 520d kom med automat også, men da tok jeg feil :)

Jeg ser forresten at meningen min kom litt utydelig frem.

e46 med 2liter diesel og automat er ingen dårlig bil. Jeg kunne fint hatt det selv. Jeg har hatt e91 320d (177hk) med manuell og syns den var mer enn sprek nok for kjøring i Norge (selvom mye vil ha mer). Den var kjekk til aktiv kjøring, og jeg syns det var en fordel å ha momentet til diesel i en bruksbil, så man slipper å måtte dra så mye på høyt turtall. Forbruket var det heller ingenting å utsette på.

Automat eller ikke er litt "smak og behag" avhengig av hvordan man bruker bilen, men for pendling i høyere fart er det komfort for alle pengene for min del (jeg kjører tross alt 407 med 1,6Hdi - det blir ikke mer komfort og mindre sportslig) , og da fremstår en e39 som et bedre valg enn e46. E46 320d med automat faller litt mellom det sportslige og det komfortable for min del. Derfor ville jeg heller hatt en 520d (eller 525da) for disse pengene, hvis jeg ikke skulle hatt bensin og manuell..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

E39 520d kom bare som 136hk utgave, og kun med manuell girkasse.

Måtte google før jeg skrev forrige innlegg og fikk dette bekreftet.. Jeg vil påstå det ikke var logisk av BMW å ikke gå for til 150hk på E39 også...

Endret av Marius2002
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16. oktober 2016 at 22.39, Saltkjelen skrev:

Hehe, ja, det er ingen tvil om at det er mye dårlig håndverk der ute. I motsetning til de med bare to bilder i annonsen, så er det i hvert fall et rikelig antall utvalg av dårlige bilder her. 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84684720

 

apropo dårlig bilder ... 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ivrig86 skrev:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84684720

 

apropo dårlig bilder ... 😂😂

Hahaha!! Enormt også. Som oftest har bare de med dårlige bilder bare 1-2stk i hele annonsen, men her var det jo over 20 stk og alle var like drit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ivrig86 skrev:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84684720

 

apropo dårlig bilder ... 😂😂

Jeg forstår ikke hvordan hvordan folk kan legge så liten innsats i en tjeneste de har betalt for. Enda verre er det at folk tror screenshots fra snapchat eller fra iphonen sin er greit å bruke. Altså, hvordan i helv%&# kan folk publisere slike bilder - ikke nok med at det er ille nok å publisere det i utgangspunktet, men å bruke de i en salgsannonse!? Really!?!

20_1165228154.jpg


Det er greit man ikke er fotograf, men å få med fingeren på begge bildene han har publisert i annonsen  er jo godt gjort: 
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=84639578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...