Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Definisjon av tilkjenne:

 

tilkjenne ('tilçenə)
verb transitiv
jus tildele ved dom el. annen avgjørelse tilkjenne noen erstatning

 

 

Med andre ord er kjøper (Andreas) tilkjent saksomkostninger og renter, noe som innebærer at selger må dekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er verdt å merke seg at det er avsagt fraværsdom, det vil si at i denne saken har ikke selger møtt i forliksrådet. Noe som igjen betyr at sakens faktum ikke er realitetsbehandlet. Ved fraværsdom så blir domsslutningen automatisk avsagt mot den som ikke møter, altså at kravet til den møtende part blir tatt til følge.

 

Mulig selger har spekulert i at dette er en gunstig fremgangsmåte med tanke på eventuelt videresalg. Da fremkommer det ikke opplysninger om bilens mangler eller grunnlaget for hevingskravet. Det kan i så måte ikke bygges noe rettsgrunnlag på dommen for andre som eventuelt kjøper bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47683996

Gromt utstyrt e38! Var ikke klar over at man fikk adaptive CC på en så gammel bil

BMW var faktisk blandt de første som kom med Adaptiv Cruisecontroll, tror Mercedes var først med sin nye S klasse i 1999 men BMW kom rett etter på facelift av E38 :) Noe som overrasket meg mer var at E34 kom med parksensor og EDC (Electronic damper controll), sistnevnte trodde jeg var F10 utstyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW var faktisk blandt de første som kom med Adaptiv Cruisecontroll, tror Mercedes var først med sin nye S klasse i 1999 men BMW kom rett etter på facelift av E38 :) Noe som overrasket meg mer var at E34 kom med parksensor og EDC (Electronic damper controll), sistnevnte trodde jeg var F10 utstyr....

Adaptiv cc kom på E38 midt i år 2000.

Så dette var ikke et alternaltiv på alle faceliftbiler.

Artig med en wv reklame som kom i fjor eller året før. Nye passat eller golf med den nye teknologien. Adaptv cc som holder avstand til bilen foran.

Begynte og le da jeg så reklamen første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...lo godt jeg også når jeg så i en Cadillac brosjyre fra 1968 hvor det var mulig å få "follow me home" lys og fjernlys assistent. 35 år før BMW og de andre begynnte med dette :P

Noe det stemmer vel forøvrig da facelift på E38 kom i 1999 og som du sier så kom Adaptive Cruisecontroll i 2000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptiv cc kom på E38 midt i år 2000.

Så dette var ikke et alternaltiv på alle faceliftbiler.

Artig med en wv reklame som kom i fjor eller året før. Nye passat eller golf med den nye teknologien. Adaptv cc som holder avstand til bilen foran.

Begynte og le da jeg så reklamen første gang.

Hehe, hadde vel en nesten lik episode da jeg blei stoppa av Statens Vegvesen med E39en jeg hadde, han jeg snakka med fortalte om hvor flott hans helt nye Skoda var som hadde avblendbare speil både inni og utafor, da lo jeg og sa at det har min bil også, da blei han stum gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...lo godt jeg også når jeg så i en Cadillac brosjyre fra 1968 hvor det var mulig å få "follow me home" lys og fjernlys assistent. 35 år før BMW og de andre begynnte med dette :P

Noe det stemmer vel forøvrig da facelift på E38 kom i 1999 og som du sier så kom Adaptive Cruisecontroll i 2000 :)

Cadillac hadde vel også cornerlight på 60 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...