Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Ren selvmord for privatøkonomien å kjøpe 5-serie med grom motor og max utstyr i Norge. Koster å være kar! Ikke minst at med en gang bilen er par-tre år gammel kryr det av dem over alt og kjøperne har mye utvalg å velge og vrake mellom, så det er jo bra for fornuftige folk som kjøper et par år gamle biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg har en hvit volvo v70 med røde seter og innlegg i dørene...fett som faen!

 

Tror også han egentlig har Norges best utstyrte v70.... til og med frontlysene svinger når han vrir på rattet...

Frontlyktene svinger både på volvoen og bmwn min, så det kriteriet er ikke nok.

Fatterns relativt kjipt utstyrte xc60 summum har det også.

Men Volvoer gennerelt synes jeg ofte er litt kjipt utstyrt. Ofte bare el-sete på førersiden, sjeldent noen plukker ryggekamera.

Parksensor foran er heller ikke så ofte å se.

Han jeg kjøpte V70n av plukket ut en ny xc70 med mye utstyr, men synes alikevel ikke det var mye ekstra kontra bmwn jeg har.

Eneste jeg vet om var aktivcruise og understell, resten er omtrent likt, og det skulle være en av de dyreste xc70 som var solgt i landet av d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er finere lyd i 320i bensin enn 325D diesel - sier seg selv.

 

Hahaha, ja den var god :D

Ren selvmord for privatøkonomien å kjøpe 5-serie med grom motor og max utstyr i Norge. Koster å være kar! Ikke minst at med en gang bilen er par-tre år gammel kryr det av dem over alt og kjøperne har mye utvalg å velge og vrake mellom, så det er jo bra for fornuftige folk som kjøper et par år gamle biler.

Er vel strengt tatt større økonomisk selvmord å kjøpe helt ny bil i Norge, en bil som faller 100 000 kr i pris bare man kjører ut av butikk lokalet og ned veien :) Jeg kan ta min egen bil som eksempel, den kostet rett over en million kr ny i 2010. Nå fire år og 50 000 km senere så kjøper jeg bilen for halve prisen, nesten ikke bruksslitasje, forsatt nybil lukt og nybil følelse (siden modellen forsatt lages). Så om fire år og ytterligere 50 000 km så selger jeg bilen for 250 000 kr og har med det tapt 250 000 kr i stede for en halv mill om jeg kjøpte bilen ny :) Derfor vil jeg mene at det lureste er jo å kjøpe en nyere bruktbil som har tatt sitt tap allerede de første årene og ikke vil tape seg i samme tempo som en ny bil.

Bil vil man forøvrig tape penger på uansett, og F10 synker i verdi som bare det om dagen. Men det gidder jeg ikke å bekymre meg for, jeg vil kose meg med bilen så får det heller svi den gangen i fremtiden når jeg skal selge. Bil er dyrt men det er også forferdelig gøy, så gøyalt det er verd hver krone ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hahaha, ja den var god :D

Er vel strengt tatt større økonomisk selvmord å kjøpe helt ny bil i Norge, en bil som faller 100 000 kr i pris bare man kjører ut av butikk lokalet og ned veien :) Jeg kan ta min egen bil som eksempel, den kostet rett over en million kr ny i 2010. Nå fire år og 50 000 km senere så kjøper jeg bilen for halve prisen, nesten ikke bruksslitasje, forsatt nybil lukt og nybil følelse (siden modellen forsatt lages). Så om fire år og ytterligere 50 000 km så selger jeg bilen for 250 000 kr og har med det tapt 250 000 kr i stede for en halv mill om jeg kjøpte bilen ny :) Derfor vil jeg mene at det lureste er jo å kjøpe en nyere bruktbil som har tatt sitt tap allerede de første årene og ikke vil tape seg i samme tempo som en ny bil.

Bil vil man forøvrig tape penger på uansett, og F10 synker i verdi som bare det om dagen. Men det gidder jeg ikke å bekymre meg for, jeg vil kose meg med bilen så får det heller svi den gangen i fremtiden når jeg skal selge. Bil er dyrt men det er også forferdelig gøy, så gøyalt det er verd hver krone ;)

du skremmer meg skikkelig nå xD føler jeg ikke får 450k for f10en hvis jeg selger den :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sort taktrekk også.... Men ja, er enig i at plast dekslene på siden kunne vært sorte, og det går an å bestille dette..Men foreløpig sitter alle deksler der de skal etter 570tusen km så tror jeg bare lar de være...

Og ja.. bildene er av min bil som har kjørt 570tusen km!!!

Bilen er nok verdt pengene..MEN...for 350 får man en f10....for 420 (før pruting) får man f01... da er 350k ganske mye for en 3serie stasjonsvogn.... Men det er min mening...bilen er bra, har bra med utstyr etc... Men når markedet ikke vil betale så må man kanskje sette ned prisen?

Men ja, bruktmarkedet/privatmarkedet er rett og slett dødt... jeg la ut c klassen i februar..og den har hele tidne vært den billigste 220cdi på finn...ble solgt i går...så ja...det tar tid dessverre....

Alt er lettsolgt til riktig pris. Men E91 begynner å bli gammelt nå, og 350.000 er mye penger for en bil med 70.000 på tellern og 6 år på baken.

350.000 for en 2009 325D er ikke billig, og 4 og 6 sylindre tja… det er finere lyd i 320i bensin enn 325D diesel - sier seg selv.

Det er en veldig fin bil, men når vi mener den er for dyr og responsen er dårlig, så har markedet sagt seg enig i det. Som sagt, jeg tror en mer reell salgssum ligger rundt 300.000 pluss minus 10-20k avhengig av om du vil selge på en uke eller 2 mnd :)

Var vel faren til en venn her inne som hadde kjøpt en F10 523i 3.0 204 hester Touring i 2010 med endel utstyr til 850.000. Innbyttepris 3 år senere, 349 :)

Så det sier vel litt om hvor landet ligger...

7. Unngå dobbeltposting (flere innlegg under hverandre) - Når man svarer på flere innlegg samtidig, prøv å samle disse svarene i ett innlegg. Bruk knappen "Multisitat" for å sitere flere tidligere innlegg samtidig.

Nå må dere snart lære dette. Ikke nødvendig å dobbelposte over alt for å få opp innleggstelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du synes E90 325d høres bedre ut på tomgang enn F30 320i? Deg om det ;)

Bensin høres alltid bedre ut i mine ører...

 

Nei det synes jeg ikke, men du sa ingenting om tomgang i innlegget ditt. Under gasspådrag så er sekserlyden mye finere enn firer lyden selv om det er dieselsekser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes lyden i F30 320i`en til brodern er ganske pen jeg. Ja, det er ikke sekserbensinlyd, men høres ålreit ut.

Dieselsekser er mye bedre enn dieselfirer, men det sier jo ikke så mye.

 

Vi får være enige om å være uenige der. Du har jo selv dieselsekser, så at du forsvarer det med nebb og klør er jo ingen bombe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes lyden i F30 320i`en til brodern er ganske pen jeg. Ja, det er ikke sekserbensinlyd, men høres ålreit ut.

Dieselsekser er mye bedre enn dieselfirer, men det sier jo ikke så mye.

 

Vi får være enige om å være uenige der. Du har jo selv dieselsekser, så at du forsvarer det med nebb og klør er jo ingen bombe.. ;)

Nebb og klør fru blom, jeg sa bare at jeg var uenig. Har begge deler jeg så skal ikke si noe ;)

Var jo du som en gang sa at en firer høres ut som en" vaskemaskin full av dasspapir" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...