Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

hvem bryr seg egentlig awt ? :) eg hadde aldri brukt så mye penger på en konebil som også er veldig vanskelig å få til å se bra ut.

skulle eg kjøpt noe i den duren hadde eg heller kjøpt mx5 (fullt ut konebil) de er også lette å få tøffe!

btw; hva er poenget med å ha omtrent alle knappene rundt rattet i hondan?

Herregud lol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem bryr seg egentlig awt ? :) eg hadde aldri brukt så mye penger på en konebil som også er veldig vanskelig å få til å se bra ut.

skulle eg kjøpt noe i den duren hadde eg heller kjøpt mx5 (fullt ut konebil) de er også lette å få tøffe!

 

btw; hva er poenget med å ha omtrent alle knappene rundt rattet i hondan?

Jeg bryr meg!

Konebil??

Vanskelig å få til å se bra ut?

Mx5 foran S2000?

Hva har du røyka?  :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå koster jo en 90-talls mx5 MYE mindre enn en s2k, og tviler på de er så mye bedre !!

 

Man får jo en slik en til ca samme pris; (og det er en porsche ikke en honda..)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50910416&searchclickthrough=true

Det blir helt feil å sammenligne Mx-5 og S2000. S2000 er en mye mer fokusert bil enn Mx-5. At den ligger alt for høyt i pris kan jeg derimot være enig i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var fantastisk, se på de setene!

Løp å kjøp for de som vil ha en tøff m5 e34 i individual.

Skulle jeg hatt m5 hadde Jeg vært i Sverige nå...

http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_m5_3_8l_340hk_56714125.htm?ca=18&w=3

Den der så jeg faktisk her forleden jeg satt og surfa på Blocket, helt rå bil :) Prisen var ikke så gal heller, du er nok ikke den første som hadde vært på vei til Sverige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt feil å sammenligne Mx-5 og S2000. S2000 er en mye mer fokusert bil enn Mx-5. At den ligger alt for høyt i pris kan jeg derimot være enig i ;)

Å sammenlikne mx5 og s2000 er jeg helt enig i at man ikke kan gjøre, 2 helt forskjellige biler, derav også prisen! Tviler på at du har kjørt s2000 solberg? Gjør det, så skal jeg love du får et annet syn på den ;) det er en ekstremt morsom bil å kjøre, turtall til 9k og helt vill lyd! :)

Samtidig så sammenlikner du med en porsche boxter, noe som også blir helt feil spør du meg. Ville aldri hatt en boxter foran s2000! ville vel ikke hatt en boxter foran mx5 eller andre liknende cab'er for den saks skyld men... :P

Grunnen til at S2000 ligger stille i pris er fordi det finnes så få av de i Norge at eierne styrer prisnivået fullt og helt alene. De har krøpet ned i underkant av 200 000,- på senhøsten/vintern, men ellers ligger de godt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo sammenligne MX5 og S2000, da bilene er bygd ut fra det samme konseptet. Sammenligner man S2000 med MSM (turboutgaven som ble solgt i USA) vil man se at bilene er veldig like ytelsesmessig. Dog er S2000 mer hardcore - den er mer satt opp for bane enn vei, på godt og vondt. En skummel ting med S2000 er at den ikke er helt god i grenseland - MX5 vet du mer hvor du har hen og er lettere å sladde med.

Det lille verditapet den har hatt er imponerende. Mener å huske at den kostet 489 000 kr i 1999, og den har kostet 220-300 000 kr i 10 år. Bilene er kule, men jeg synes de er overpriset og ville personlig ikke betalt mer enn maks 160-170k for en slik i god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt ingen av dere skal kjøpe dere en s2000 heller da siden dere klager så fælt på prisen.... Artig det der.... "ååå fyfaen den var skal aldri kjøpe den as".... altså....hallo? Du som klager på prisen er vel ikke en tiltenkt kjøper uansett...

Så skal vi følge din tankegang der så skal vi ikke diskutere biler vi ikke har planer om å kjøpe... Da forsvant iallfall store deler av poenget med denne tråden her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at selv om MX-5, S2000, Z4 og Boxster alle sammen er relativt små åpne roadstere kan de ikke uten videre sammenlignes direkte. Det er ganske stor forskjell på om en bil har en seksylindret motor på rundt 3 liter enn om den har en rekkefirer på rundt 2 liter uten turbo. S2000 har godt nok 240 HK ved skyhøye 9000 rpm (en temmelig imponerende effekt motortypen tatt i betraktning), men et maksimalt dreiemoment på rundt 220 Nm ved ditto skyhøye 6800 rpm betyr at motoren skal piskes for å gå ordentlig. Det er morsomt, men kanskje litt slitsomt i lengden og i den sammenhengen er både BMW'en og Porschen mye lettere å leve med. M54B30 motoren i Z4 3.0 anno 2003 er god for 300 Nm allerede ved 3500 rpm og den er nesten like sterk som motoren i S2000. Motoren i Boxster S anno 2003 (986) yter 310 Nm ved 4600 rpm samt 260 HK ved 6200 rpm.

 

Disse bilene er med andre ord svært forskjellige når det gjelder motorisering og når det gjelder MX-5 fra den samme tidsperioden synes jeg at den stiller i en helt annen klasse. 146 HK og 168 Nm blir liksom ikke helt det samme selv om MX-5'en er lett og ellers har geniale kjøreegenskaper. Jeg liker S2000, men skulle jeg velge uten hensyn til hva bilene koster ville jeg ha valgt Boxster først fordi den har midtmotor. Deretter ville jeg ha valgt Z4 fordi den har en av verdens fineste rekkeseksere samt er en utrolig gjennomført konstruksjon. Som en god nummer tre ville jeg ha valgt MX-5 fordi den som Werther er inne på er knapt så skummel på grensen av kjøreegenskapene som S2000. Hvis jeg derimot kun skulle ha valgt en ren banebil er det ingen tvil om at S2000 er mitt førstevalg. Opplevelsen man får når man kan dra en motor opp til 9000 rpm er priceless i den sammenhengen... :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52_460616130_xl.jpg

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51342752

 

Hadde det ikke vært for km. stand, pris, lokalitet, frontfangeren, bakfangeren, skjørtene, spoileren, grillen, luftegjellene, speilene, ///M-emblemet på bakluka, bakrutesenkeren, skjermbredderne, felgene, flakesen i lakken, eksosen, de hvite skivene i speedometeret, chromegirspaken, carbonmidtkonsollen med fem vindusbrytere til en bil med to nedsenkbare vinduer, den bedritne kvaliteten på lakkarbeidet og de ROSA vader-setene så hadde dette vært en rålekker bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51342752

 

Hadde det ikke vært for km. stand, pris, lokalitet, frontfangeren, bakfangeren, skjørtene, spoileren, grillen, luftegjellene, speilene, ///M-emblemet på bakluka, bakrutesenkeren, skjermbredderne, felgene, flakesen i lakken, eksosen, de hvite skivene i speedometeret, chromegirspaken, carbonmidtkonsollen med fem vindusbrytere til en bil med to nedsenkbare vinduer, den bedritne kvaliteten på lakkarbeidet og de ROSA vader-setene så hadde dette vært en rålekker bil.

 

Interiøret er jo jævlig stilig. Individual  :love:

Midtkonsollen og lista over hanskerommet i karbon synes jeg også gjorde seg ganske bra. 

 

Lurer faktisk på om jeg har kjøpt en E12 av han fyren der, for maange år siden. Synes å kjenne igjen både navnet og stedet. Ærlig og redelig fyr ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...