Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

 

Selger fortale følgene;

Grunnen er at bilen blei importert frå Tyskland i 2007. Det blei gjort litt triks for å unngå høge avgifter. Bilforhandlaren som importerte bilen hadde eit vrak frå før. Dette vraket var ein 1996 523. Motoren fungerte. Ved hjelp av dette vraket oppga han bilen som er annonsert som ein donorbil til biltilsynet. Dette gjorde at han kunne importere bilen nærast avgiftsfritt og "bygge" opp vraket. Motoren frå vraket blei sett i bilen og vist til biltilsynet. Bilen fikk då eit nytt chassisnummer. Etter at bilen blei godkjent, blei 525-motoren sett tilbake i bilen. Bilen er difor 100% original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør mest av nysjerrighet, men man vil vel få problem om man krasjer og forsikringsselskapet sjekker bilen? Mener nå vertfall at bilen er priset for høyt når motor faktisk ikke er godkjent. Så lenge den er regga som en 97 523 får

Man vel også lite penger igjen om man faktisk krasjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tru meg, forsirkingselskaper trekker fra alt som ikkje er som det skal. så lenge det er mindre trygg (aka more horsepower) bil.  alt som krever godkjenning ellers som ikkje er godkjent trekker forsikringselskap hjerteløst. med god grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel. Begge er 2,5l, og det skiller knapt 20hk. Jeg skulle også gjerne likt å sett de "tru meg" eksempla du kommer med, har nemlig aldri sett noe sånt, og har sett en del rare greier endt opp med å blir reparert av forsikring. Dette støttes også av at dersom forsikring skal gi deg regress på noe, må det beviselig ha hatt en innvirkning på årsaken til ulykken, og eller gitt utslag på premie.

 

Hvor mye man får igjen når man krasjer blir jo en diskusjon. Noen her på forumet mener jeg å huske at fikk rett over 100 for en facelift e39 diesel, mens en kompis nettopp ble tilbudt "mellom 19 og 45 en plass" for en facelift full original m sport e39 diesel. Det er med andre ord den subjektive vurderingen som veier mest. Videre så er e39 gamle biler etterhvert. 

 

edit: mulig den er litt høyt prisa, men hadde ikke brydd meg nevneverdig om karosseribytte. Den ser relativt hel og pen ut, og helt riktig utstyr. Full original m sport teller mye for min del, da senkesett og gs fangere på en måte ikke er "helt det samme". 

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin verden du lever i da. ikkje alle har vært så heldig. var jo en venn av min bror som blei midlertidig gjeldsslave etter å ha kræsjet med en orginal E36 2.0 (150hk) og hadde 2.3 eller 2,5 i så fall 170 hestekrefter og forsikringa drog den så langt dei kunne. men familie og venner hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*prøver å unngå å skrive lol*

 

Helt ærlig mann, du kan ikke mene at dette var det eneste som ikke var "rett frem" i den saken der? Dersom du mener det er jo dette noe det garantert har blitt skrevet om da noe sånt er helt sinnssykt iforhold til gjeldende retningslinjer, så da kan du vel vise til en artikkel eller tre om saken? Antagelig ikke, og det er fordi ingen gidder å skrive om en sak som åpenbart har en mer vesentlig kjerne enn 20hk forskjell.

 

Og hvis du tror at 20hk er mer vesentlig enn den billige kina senken uten godkjent 4hjulskontroll, dekkstrekk, masse camber, billige utslitta jalladekk osv, så tar du feil. Jeg sier ikke at alt dette har vært tilfelle, men det er absolutt helt greie grunner til faktisk å kjøre krav om regress etter et uhell. Det er ikke 20hk.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en m54 motor? Man vil få en god del mindre igjen for en 97 mod. 523 iforhold til en 02 525. Dette gjør til at bilen ikke kan prises som en vanlig 525. I mine øyne. Men ja, bilen er pen og kunne absolutt vert int. Om ikke prisen var på "bærtur"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innlegg var relatert til det TRF skrev over. Med den 523/525'en det er snakk om er det m52 kontra m54 ja, og da er det en annen sak. Ikke noe man åpenbart ser ved å gløtte under panseret med mindre man har peiling. Vært borti litt forskjellige takstfolk selv, noen veldig interesserte i å vite detaljer, om det var original del eller ikke som var skadet, og andre som bare ville bli fort ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er verdt det en kjøper vil betale for den. Ikke hva folk på ett forum mener.

Enkelt og greit. :)

Strengt tatt kan vel hva kjøper ønsker å betale omtales som markedspris.

Teknisk verdi er derimot ofte i tråd med hva et forum (med faglig innsikt) mener...? Det kan til og med være underholdende å diskutere, kanskje også forskjellen på de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...