Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

En annen ting er at man ikke får lån på en gammel bil. De fleste selskap vil ha bilen nedbetalt før den er 10-14 år gammel. En M3 eller en annen spesiell bil gjøres det ofte unntak for, om du har noe egenkapital, men ellers må du spare opp i cash. Bilen der appellerer kanskje mest til "ungdommen" og de har ofte ikke 70k, da må dem sitte og spare en stund. Når man har spart opp nok blir det plutselig mer fristene å bruke de 70k som 35% egenkapital og få bra rente på en nyere bil til 200k, Ikke kjøpe en 15 år gammel bil som kommer til å dra ut tid og penger på vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, E.C. skrev:

En annen ting er at man ikke får lån på en gammel bil. De fleste selskap vil ha bilen nedbetalt før den er 10-14 år gammel. En M3 eller en annen spesiell bil gjøres det ofte unntak for, om du har noe egenkapital, men ellers må du spare opp i cash. Bilen der appellerer kanskje mest til "ungdommen" og de har ofte ikke 70k, da må dem sitte og spare en stund. Når man har spart opp nok blir det plutselig mer fristene å bruke de 70k som 35% egenkapital og få bra rente på en nyere bil til 200k, Ikke kjøpe en 15 år gammel bil som kommer til å dra ut tid og penger på vedlikehold.

Det er ikke helt umulig å får lån på en 10-15 år gammal bil. Jeg fikk lån på min 14 får gamle E46. Men det var riktig nok i banken min der jeg har vært kunde i 15 år. De innvilger normalt ikke lån på så gamle biler. Men de gjorde ett unntak for en trofast kunde. 

Så alt er mulig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk da godkjent lån på 250 000 på en duramax 01 mod i fjor dvs 14 år gammal å nedbetaling på 6 år tror jeg det var, å det var da med 0 i egenkapital, så dnb har alltid vert ålreit mot meg vertfall, fikk huslån å uten kausjonist å egenkapital. så jeg er trofast dnb kunde da de har gode forsikringspriser å alltid gjort det lille ekstra :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bedre og ofte rimeligere å bruke finansiering som nevnt over. Det er mange selskaper på nettet som er spesialist på billån til eldre biler med ofte bedre rente, betalingsplan osv. enn om du skulle være heldig å få lån i din lokale bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Chris11slett skrev:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71975070

Denne låg ute til 169.000,- når den sto hos auto norway..

No har bil partner setta på bbs replica og ska ha 30k mere... 

God butikk for dem, dersom prisen innfrir. Heller ikke ulovlig såvidt jeg vet... Må være tidlig ute om man skal gjøre gode kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men Santander gir lån på gamle biler så lenge de ligger i normal prissjikt + 25%. De gir også lån med pant i veteranbil faktisk. Santander har heller ikke spesielt høye renter på lånene, men det lønner seg selvfølgelig å betale ned fortere enn nedbetalingsplanen.  Så har man lyst er mulighetene der til å låne på en 20 år gammel BMW, men bruk sunn fornuft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...