Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Bækkmann skrev:

Joda, men det å fytte fanger / lakkere opp er det verdt når resten er så strøkent mener nå jeg :) 

Nå føler jeg meg kanskje litt pirkete :P Men bytter man fanger og lakkerer er den ikke mye museumsgjenstand lenger i mine øyne. 

Tror @hanzhe er inne på noe her. Lurer på hvordan resten ser ut. Synes nå i tillegg førersetet var noget seget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hawkon88 skrev:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79771309&fks=79771309

 

hvis noen er villig til å finne feilen på denne, burde det være mulig å tjene noen kroner.. 

Bilen starter ikke Pga navigasjon ikke virker... Det har vel ingen sammenheng? Aldri hørt om før iallefall. Rart han har fått tatt så mye bra bilder også syns jeg om bilen ikke starter hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Ivrig86 skrev:

Bilen starter ikke Pga navigasjon ikke virker... Det har vel ingen sammenheng? Aldri hørt om før iallefall. Rart han har fått tatt så mye bra bilder også syns jeg om bilen ikke starter hehe 

Enig. Bildene har vel ikke noe å si, men det er sikkert ikke noen sammenheng vil jeg tro mellom navigasjon og feilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg ser det ut til at alle bildene er tatt uten at bilen er flyttet på. Utfordringen så vidt jeg ser, er hvilke feil som kommer frem etter at bilen har start. En automatkasse koster fort 10-12000kr, og eventuelle feil på luftunderstellet koster også fort penger. Man risikerer vanos-rattle etc. Likevel, bare man får start, og selger videre med eventuelle andre feil, bør den by på en grei gevinst. Uten feil, og i kjørbar stand, burde man få minst 70 for den. Med LPG (som forhåpentligvis virker) blir forbruket relativt hyggelig også, Absolutt en fordel på en bil som man ikke får under 1,1 på mila uansett hvor langt man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, emilijan0 skrev:

Hei, jeg er ute etter en familiebil og ser etter en 520D. Har funnet en som jeg synes er bra for meg men vi gjerne høre deres mening om denne bilen er verdt disse penger. Bilen koster 165k + omreg.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74223750

Kom gjerne med komentarer :)

Egentlig burde du lagd en egen tråd på dette, men her er mitt svar.

Det ser ut som en grei bil med rett utstyr og som er godt vedlikeholdt. Jeg hadde samme motoren i en e91, hvor turboen måtte byttes på 144000km. En kjent "svakhet" på denne motoren, at turboen ryker før 200 000km, selvom det er en slitedel å regne. Det kostet 18000kr inkl arbeid. I tillegg er dpf et problem, som også koster 10 000kr++. Bra du imidlertid har funnet en facelift, men forstå at det du sparer på å kjøre diesel, kan du ende opp med å betale igjen på turbo, dpf etc. hvis du er uheldig. En 520i kan imidlertid føles litt undermotorisert i denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Egentlig burde du lagd en egen tråd på dette, men her er mitt svar.

Det ser ut som en grei bil med rett utstyr og som er godt vedlikeholdt. Jeg hadde samme motoren i en e91, hvor turboen måtte byttes på 144000km. En kjent "svakhet" på denne motoren, at turboen ryker før 200 000km, selvom det er en slitedel å regne. Det kostet 18000kr inkl arbeid. I tillegg er dpf et problem, som også koster 10 000kr++. Bra du imidlertid har funnet en facelift, men forstå at det du sparer på å kjøre diesel, kan du ende opp med å betale igjen på turbo, dpf etc. hvis du er uheldig. En 520i kan imidlertid føles litt undermotorisert i denne bilen.

Bytter man olje, veivhusfilter regelmessig (litt oftere enn BMW anbefaler) også la turboen stå litt etter hard kjøring så skal det vell egentlig ikke være noe problem?  E46 320d skal egentlig ha svakhet på turbo,  men å bytte veivhusfilter og olje regelmessig. Samt la turboen stå etter hard kjøring så er den like tight etter 234k km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilijan0 skrev:

Hei, jeg er ute etter en familiebil og ser etter en 520D. Har funnet en som jeg synes er bra for meg men vi gjerne høre deres mening om denne bilen er verdt disse penger. Bilen koster 165k + omreg.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74223750

Kom gjerne med komentarer :)

Synes bilen ser velholdt ut, og godt fulgt opp med servicer. Bra at automatkassen er flushet, gjøres sjeldent. 

Bilen er facelift, men har ikke siste generasjonen av iDrive (navigasjon) til E61. Det systemet der er lite brukervennlig i forhold til den siste som kom like etter. 

Personlig ville jeg og sett etter komfortseter og nyere iDrive (navi pro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tobiasw skrev:

Synes bilen ser velholdt ut, og godt fulgt opp med servicer. Bra at automatkassen er flushet, gjøres sjeldent. 

Bilen er facelift, men har ikke siste generasjonen av iDrive (navigasjon) til E61. Det systemet der er lite brukervennlig i forhold til den siste som kom like etter. 

Personlig ville jeg og sett etter komfortseter og nyere iDrive (navi pro).

Er det stor forskjell mellom navi pro og den vanlige?

Takk til alle svar, mye bra og nyttig info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...