E34Stvg Skrevet November 22, 2014 Share Skrevet November 22, 2014 Dette handler om en på forhånd gitt spec på oljetype og anbud. Alle leverandører gjør dette. I dag bruker bmw continental på de fleste bilene vedrørende dekk. Er Michelin eller noen andre anerkjente merker billigere i neste prosess så er det de vi vil se på bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 24, 2014 Share Skrevet November 24, 2014 Kommer til og fortsette med castrol, så lenge koed har fine priser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 det jeg har sagt i alle år.. mye har bmw betalt for å få castrol der det er? skal forøvrig aldri fylle castrol olje på noe av mekansike deler jeg har.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 Får jeg spørre hvorfor du ikke liker Castrol? Personlig fyller jeg kun Mobil 1 for da maler motoren som en katt og jeg har aldri prøvd Castrol. Virker som vi er endel som har favorittoljer og oljer vi skyr som pesten. For min del så var Shell Helix skrekken fra ungdommen men det er jo noen år siden. Husker da Pedi åpnet en motor som hadde gått på denne og det så ikke bra ut. Vi var i samme gjeng og Shell Helix var tabu hehe Men men, verden har vel gått videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 Hadde også skrekk mot Shell olje for mange år siden.. En kompis ble til og med advart av en vilt fremmed kar da han sto i kassa på Shell og skulle kjøpe olje. Jeg bruker ikke Castrol for noen spesiell grunn, annet en at bmw har anbefalt den og at koed selger den billig. Kanskje jeg skal teste Mobil1 neste gang, og se om den går finere da. Hvilken type Mobil1 olje har du brukt på din M57 Hpi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 (endret) Ja Shell olje skal en passe seg for ser du Jeg kjører Mobil1 5w30 Esp formula. Kjøper fra Oljelåven. http://www.billigebildeler.no/products/mobil-1-5w30-esp-formula2 Endret November 25, 2014 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 mine erfaringer med Castrol er desverre kun negativt. første jeg begynte med var på sperrediffer, tok opp å shimset og prøvde mye for å få dem til å virke bedre/strammere, da fylte jeg castrol sin olje for sperrediffer. holdt på lenge og prøvd med mye shims inni diff og mye prøving.. prøvde for morroskyld Valvoline sin LSD diff olje, og da merket jeg umiddelbart att sperra virker MYE bedre, og shimsinga jeg hadde gjort var nesten for mye, (låsing/100% på grus) så ente opp med å fjerne alt av oppshimsing jeg hadde gjort og enda virka den mye bedre enn den noengang hadde gjort med Castrol olja... Motormessig startet det da jeg skulle ha olje til M88n, første oppstart og di første mila gikk på biltema 20w-50, ca 100 mil med bytte en 2-3 ganger. samt filtre, motoren hørtes helt perfekt ut, samt 3 bar oljetrykk på tomgang og fantastiske 6-6,5 bar på 3000rpm på varm motor! oljetrykket kom umiddelbart ved kaldstart uansett hvor lenge den hadde stått.. så fylte jeg på Castrol TWS 10w-60, og motoren hørtes brutalt mye værre ut, mye ventiltikk/rasling samt oljetrykket sant til 1,5-2 bar på tomgang og ca 4 bar på 4000-4500 rpm, noe som var myye dårligere enn det burde vært. kjørte vell kanskje 50 mil med denne, og ved kaldstart så begynte lampa å bruke lengre tid på å slukke, samt blinke litt før den slukket og oljetrykket var oppe. dette blei værre og værre etter lengre jeg kjørte med olja.... tappet så av olja igjen samt oljefiltret blei byttet med ett nytt, og fylte AGIP 10w-60 olja, og motoren høres helt lik ut som før jeg fylte castrol olja, og det skjedde såfort oljelampa slukka med agip olja! forøvrig følte jeg att agip olja var ganske lik biltema sin 20w-50 m tanke på tykkhet, oljetrykk og hvordan motoren hørtes ut generelt. oljelampa slukket umiddelbart igjen slik som før og oljetrykket blei høyere igjen og motoren hørtes myye bedre ut.. Dette har jeg prøvd på M30 turbo motor også, og følte kanskje ikke såå stor forskjell her som på m88n, men motoren hørtes bedre ut og bedre oljetrykk enn med Castrol olja. Dette er mien erfaringer med Castrol ergo.. Castrol skal jeg ALDRI fylle igjen... Hpi og Øyvind L. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 Da skal jeg prøve noe annet neste gang, som et eksperiment. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 Prøv Agip 10-w60 du. Anbefales på s50b32. Har selv kjørt det i mange år på min. Morty999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 Da skal jeg prøve noe annet neste gang, som et eksperiment. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Det skal sannelig jeg også gjøre på min M50, bare for morroskyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 agip 10-60 er gull motorolje spør du meg Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 På min må jeg jo ha 5-30? Hvor selges angir? Tror ikke jeg har sett det tilsalgs rundt her. Men er jo like greit å bestille på nett. Hvor er det billigst? Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 MÅ ikke noe som helst egentlig. massevis med m50r som kjører på 10w-60 så ingen problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 Prøv Agip 10-w60 du. Anbefales på s50b32. Har selv kjørt det i mange år på min. Er det virkelig forskjell ? Min går vertfall på Castrol olje nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet November 25, 2014 Share Skrevet November 25, 2014 (endret) Noen som har en anbefaling til 525d E39 2003 mod? Skal gjøre et "vinterskift" nå før det virkelig begynner å bli kaldt Endret November 25, 2014 av U.S. Bavaria Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå