Gå til innhold

Bestilt ny 116i - Hva synes dere?

frecjoha
 Share

Anbefalte innlegg

16i motoren er fin i denne type bil. Jeg ville nok anbefalt en noe større motor hvis han skulle kjøpe seg en tre'er, men som sagt er denne saken helt grei nok (og selve motoren er ganske ny hvis jeg husker rett).

Ja riktig.. kjerring-motor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi peiling ser jeg....

116I er absolutt tilstrekkelig i 1-serien, 0-100 på intet mindre en 8,5 sekunder er slettes ikke dårlig for en bil i denne klassen. Skal ikke mange åra tilbake før dette var GTI tall :) Det er klart at jo større motor jo gøyere men hva er egentlig vitsen med å betale så mye ekstra, man får jo ikke sekser og 116I kan tunes godt med opplegg ifra Hartge eller AC Schnitzer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MYE større motor til å begynne med.

Blir faktisk provosert av å lese innleggene dine, ikke bare disse to, men stort sett alle plasser du skriver. Det virker som du prøver så godt du kan å virke tøff. Tøff i kjeften.

Går an å svare folk på en skikkelig måte uten å virke frekk. Hvis det er formålet så kan du bare la være å skrive i det hele tatt!  :devil:  [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir faktisk provosert av å lese innleggene dine, ikke bare disse to, men stort sett alle plasser du skriver. Det virker som du prøver så godt du kan å virke tøff. Tøff i kjeften.

Går an å svare folk på en skikkelig måte uten å virke frekk. Hvis det er formålet så kan du bare la være å skrive i det hele tatt!  :devil:  [-X

Kunne faen ikke vært mer enig, godt noen tør å si sikkelig ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang krefter i 116i.. 

Jeg prøvekjørte en 116iA (8 trinns) på "lukket baneområde", der møtte jeg på en A4 stv med 1,8TQ, chip, bråkeeksos osv.. For å si det sånn, 116 lå klistra i hekken på den fra 80kmh og nesten helt til topps.. Audien ga seg til slutt :)

116i non turbo er ikke noe rakett, men den nye generasjonen 16i er faktisk helt ok+ i mine øyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner pengene til det, hadde jeg meget sterkt overveid rattvarme. Det blir varmt på sekunder, og følelsen av å sitte i kald bil vinterstid er borte på et blunk. Ville ikke vært det foruten. Ellers er jeg også av den oppfatning av dere skal velge den bilen dere vil eie og kjøre, og ikke den dere en dag skal selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi peiling ser jeg....

116I er absolutt tilstrekkelig i 1-serien, 0-100 på intet mindre en 8,5 sekunder er slettes ikke dårlig for en bil i denne klassen. Skal ikke mange åra tilbake før dette var GTI tall :) Det er klart at jo større motor jo gøyere men hva er egentlig vitsen med å betale så mye ekstra, man får jo ikke sekser og 116I kan tunes godt med opplegg ifra Hartge eller AC Schnitzer ;)

Tja, her er det snakk om den nye 3-syl 116i som er ny i F20 LCI og har "bare" 109hk/180Nm og gjør 0-100 på 10,9 sek. Jeg hadde mye heller gått for 118i med 136hk/220Nm og 0-100 på 8,5 sek (8,7 med aut.). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, her er det snakk om den nye 3-syl 116i som er ny i F20 LCI og har "bare" 109hk/180Nm og gjør 0-100 på 10,9 sek. Jeg hadde mye heller gått for 118i med 136hk/220Nm og 0-100 på 8,5 sek (8,7 med aut.).

Jeg tenkte på 136 hestern jeg, har de gått "feil vei" og gjort 116I dauere? Så lenge 118I koster det samme som "gamle" 116I så ville jeg helt klart gått for 118I ja, jeg tenker også litt "bang for the buck" her ;) 118I pre LCI har jo 170 hester og gjør 0-100 på veldig kvikke 7,4 sekunder, så nå på LCI har de gjort samtlige modeller dauere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på 136 hestern jeg, har de gått "feil vei" og gjort 116I dauere? Så lenge 118I koster det samme som "gamle" 116I så ville jeg helt klart gått for 118I ja, jeg tenker også litt "bang for the buck" her ;) 118I pre LCI har jo 170 hester og gjør 0-100 på veldig kvikke 7,4 sekunder, så nå på LCI har de gjort samtlige modeller dauere?

På LCi blir det 116i, 118i og 120i, istedenfor 114i, 116i og 118i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På LCi blir det 116i, 118i og 120i, istedenfor 114i, 116i og 118i.

Forsåvidt mer logisk, selv om det er dumt at 116I har blitt dau igjen. Men da regner at prisen også har falt vesentlig, men tviler sterkt på at de kundene som før kjøpte 116I nå kjøper 118I. De velger vel heller nye 116I for da er det penger å spare, 114I var det få som valgte nettopp pga navnet tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles tid til å gjøre noen små justeringer, bilen har ikke gått i Rødt (produksjon) enda.

1. Har blant annet vurdert "Driving Assistant". Noen som har dette og ser nytten?

2. Også har jeg vurdert elektriske seter (vi er to som skal bytte på bilen). Er det eletriske på fører og passasjerside?

3. Ryggekamera. Vil det være greit med ryggekamera når man har sotede ruter, eller er det helt bortkastet?

Hvis du finner pengene til det, hadde jeg meget sterkt overveid rattvarme. Det blir varmt på sekunder, og følelsen av å sitte i kald bil vinterstid er borte på et blunk.

Jeg skal vurdere dette, men det blir ikke klamt i hånden? 

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...