tennbrikket Skrevet April 12, 2015 Share Skrevet April 12, 2015 (endret) Da har jeg endelig gått til innkjøp av min første bil. Har det siste året bare kjørt rundt med biler som har stått hjemme og som var ledig, men plutselig etter ett år med leting dukket denne nydelig stasjonsvogna opp. Var heller ikke mer enn litt over en time med kjøring for å hente den. Utstyrsliste Model description: 320d Market: Europa Type: AP71 E-Code: E46 (3FL) Chassis: touring Steering: links Doors: 5 Engine: M47D20O1 - 2,00l (110kW) Drive: Heckantrieb Transmission: automatisch Body Color: Topasblau Metallic (364) Upholstery: Stoff Laser/anthrazit (G7AT) Production date: 08.07.2002 Assembled in: Regensburg Code Sonderausstattung Optional Equipment S205A Automatikgetriebe Automatic transmission S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings S235A Anhängerkupplung abnehmbar Towing hitch, detachable S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering S338A M Sportpaket II M Sports package II S354A Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S441A Raucherpaket Smoker package S481A Sportsitz Sports seat S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S650A CD-Laufwerk CD player S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43) S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel S716A Aerodynamikpaket Aerodynamics package S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S772A Interieurleisten Alu Black Cube Interior moldings Alu Black Cube S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights S789A BMW LM Rad Individual BMW LA wheel, Individual L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat Er ettermontert defa kupe og motorvarmer Har lenge sverget til sedan, men syns ikke e46 stasjonsvogn er så ille med m tech. Bilen har nå rundet 205000 km, men har det meste kun blitt brukt til langkjøring. Har gått ca 50000 km på de to siste åra. Bilen ble importert fra tyskland til Norge i 2007. Gikk ett par år i Kongsvinger-Bærum området før den ble dratt opp til Bardufoss i 2012 og ned til Elverum i 2014. Så rust fins det ikke antydning til engang. har jo selvfølgelig endel ting jeg vill gjøre med bilen nye sommerfelger ✅ dynavin spiller ✅ flushe automatkassa ( har sendt mail til rats angående pris, men ikke fått noe svar enda) ✅ bytte ut lysene inni bilen med noen led lys chrome ringer i dash. ✅ ellers tror jeg det blir å holde den original. Prioriterer flushing av automaten deretter blir det nok nye felger,men penga går fort når man kun har lærlinglønn. Ellers har det blitt byttet gløde relee, støtdemper bak og ei fjær bak. Fattern sponsa også med en full tectyl behandling av bilen under ettersom den er så bra i karosseri og understell fra før. Endret Oktober 4 av tennbrikket Rizna og bmwfreak89 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 12, 2015 Share Skrevet April 12, 2015 gratulerer med førstebilen! så veldig pen ut! ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 13, 2015 Share Skrevet April 13, 2015 Gratulerer med førstebil, ja! Fin bil er det også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 14, 2015 Share Skrevet April 14, 2015 Fin første bil ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 9, 2016 Forfatter Share Skrevet April 9, 2016 Tja, da har jeg eid bilen i litt over ett år. Kan ikke si jeg har vært så flink til å oppdatere tråden her, men her er da noen bilder fra bilen. Har egentlig ikke gjort noe spesielt med den. Liker best å holde ting så originalt som mulig, men noe har det blitt. Nå som sommeren er på vei, så fikk jeg også veldig lyst på nye felger. har 17" nå, men har litt lyst på 18" . Noen som har noen forslag? Har selv tittet litt på GS raptor. Bilen har nå rullet 224k km og jeg syns den holder seg rimelig bra i lakken, men polering 2 ganger hver vinter må til. Hjelper meget med oppvarmet garasje med løftebukk da. Pendler på 4mil saltede veier hver dag :/. Men det har nok hjulpet litt at denne har gått i tyskland i 5 år og Bardufoss 2 år. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 13, 2016 Forfatter Share Skrevet April 13, 2016 Hei, noen som vet om noen 18 toms felger som sitter som ett skudd på bmw e46 med m sport understell, samt kler topasblau fargen fint? Sitter å ser litt på disse nå http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e46-touring-320dm47n/dekk_og_felg-felgpakker_sommer-18/felgpakke_8_5_18_med_225_40_gs_raptor_e36_46_87_sonar_sx_1_evo_f036_r101__1980850 Men er helt grønn på blant annet ET og om jeg skal ha 8,5 foran og 9 bak?? Over til ett litt mer flaut spørsmål, men det er vell ikke tilfeldigvis noen som vet hva de sommerfelgene jeg har på nå heter? er ett par av dem som er litt kantkjørte, så har meget lyst på nye. Men er 4 gode dekk på dem, så lurer litt på hva jeg kunne ha fått igjen for dem. Vet tilstand har mye å si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 BMW sine CSL-felger synes jeg sitter som et skudd på E46, de får du vel i replika også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 13, 2016 Forfatter Share Skrevet April 13, 2016 7 minutter siden, fupsaker skrev: BMW sine CSL-felger synes jeg sitter som et skudd på E46, de får du vel i replika også! Sett litt på de, ser meget pene ut. Men fant ingen på finn.no. Hadde vært greit å fått tak i felgene i Norge. Kjøper gjerne brukt også bare det ikke er for langt å reise.http://s478.photobucket.com/user/v8m3/media/m3021.jpg.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 Prøv blocket.se, var noen tilsalgs der for ikke lenge siden til en ok penge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 13, 2016 Forfatter Share Skrevet April 13, 2016 11 minutter siden, fupsaker skrev: Prøv blocket.se, var noen tilsalgs der for ikke lenge siden til en ok penge. ser det er mye 19", skulle gjerne hatt 18". Men prisen var ikke så ille der nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 Jeg foreslår disse felgene , fordi jeg tilfeldigvis har de til salgs 19" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 13, 2016 Share Skrevet April 13, 2016 GS Raptor-felgene du linket til er tøffe felger når de er løsrevet fra bil. Det går en eller to E46 her med de på og jeg må ærlig si jeg synes ikke de passet E46. Dette er heldigvis individuelt hva man synes. Jeg tror f.eks. Denne fra GS hadde vært bedre: https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e46-touring-320dm47n/dekk_og_felg-felgpakker_sommer-18/felgpakke_gs_ifg4_18_m_sonar_225_40_18_sx_2_92_y__f1914_109__3441890 E46 er egentlig en grei bil å finne felger til, finner du M-sport felger på finn er det gull. Jeg så bare disse før finn.no klikket.. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=73821035 Ellers fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 14, 2016 Forfatter Share Skrevet April 14, 2016 9 timer siden, Daniel80 skrev: Jeg foreslår disse felgene , fordi jeg tilfeldigvis har de til salgs 19" 19 blir nok dessverre litt for stort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet April 14, 2016 Forfatter Share Skrevet April 14, 2016 9 timer siden, Marius2002 skrev: GS Raptor-felgene du linket til er tøffe felger når de er løsrevet fra bil. Det går en eller to E46 her med de på og jeg må ærlig si jeg synes ikke de passet E46. Dette er heldigvis individuelt hva man synes. Jeg tror f.eks. Denne fra GS hadde vært bedre: https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e46-touring-320dm47n/dekk_og_felg-felgpakker_sommer-18/felgpakke_gs_ifg4_18_m_sonar_225_40_18_sx_2_92_y__f1914_109__3441890 E46 er egentlig en grei bil å finne felger til, finner du M-sport felger på finn er det gull. Jeg så bare disse før finn.no klikket.. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=73821035 Ellers fin bil Sett litt på de felgene, syns de var litt for mye kantkjørte. Men er helt klart kvalitets felger. Hva tenker folk om bbs lm eller gs silvertrack? Litt vell oppbrukt kanskje men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet April 14, 2016 Share Skrevet April 14, 2016 (endret) LM / Silvertrack synes jeg alltid er et sikkert valg. Mulig noen synes de er oppbrukt osv. og det kan godt være, likevel kler de utmerket BMW Lykke til i felg-jakten Endret April 14, 2016 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå