GÃ¥ til innhold

BMW E46 320DAT/ E34 525i sportsratt og lys🤘


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har blitt brukt litt penger i det siste, men syns smådetaljer utgjør litt på helhetsinntrykket. Bilen fikk også en meget kjapp polering. Ble gjort på en kveld, var mest for å få lakken fri for nupper og få lagt på voks. Har vært bærekraftig og benyttet koed sine brukt deler🤪, så har fått «spart»(og eller redusert utgiftene) noen kroner også. Fikk tak i 6 style 5 felger, disse hadde slitne emblem, så valgte å bytte disse før montering. Alle felgene ble vasket og vokset med swissvax autobahn med lotos speed på toppen, tok og bytta ut stål reservefelgen med style 5 også, syns ikke, men dersom uhellet skal skje, så kjører man med stil etter punktering også 😅Kom også over chrome eksostupper, siden resten av bilen har og kler chrome, så syns jeg dette var på sin plass.

Garasje nærmer seg ferdig innvendig. Har en helvetes malejobb foran meg og sliter med å få begynt, er så kjedelig, men gjør seg ikke selv.

 

IMG_9509.jpeg

IMG_9510.jpeg

IMG_9513.jpeg

IMG_9514.jpeg

IMG_9563.jpeg

IMG_9564.jpeg

IMG_9565.jpeg

IMG_9566.jpeg

IMG_9567.jpeg

IMG_9568.jpeg

IMG_9569.jpeg

IMG_9570.jpeg

IMG_9501.jpeg

IMG_9500.jpeg

IMG_9502.jpeg

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har blitt noen km med gammel BMW i pinsen. Har aldri sett på AC som ett behov i en veteranbil, men det er helt nydelig å ha merker jeg. Endelig er det framgang på garasjen. Brukt hele pinsen til å ta to strøk utvendig, og i dag stod innvendig for tur. Elektrikeren har fått montert sikringsskap, taklamper og ikke minst gjort så det er strøm der inne. Nå gjenstår en kveld med litt finpuss så var han ferdig. Jeg har derimot begynt å male innvendig, makan til jobb det blir. Valget ble NCS 4000 grå, fikk ett 20l spann fra jobb så da var saken grei. Fikk jo helt sjokk når jeg fikk høre hvor mye kabelen fra sikringsskapet og inn i garasjen kostet, 270kr pr meter🥴. Har en veldig stor ryddejobb foran meg også, men jeg begynner endelig å se enden.

IMG_9652.jpeg

IMG_9653.jpeg

IMG_9654.jpeg

IMG_9655.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT Prosjekt garasje
  • 2 weeks later...

Blitt helt nummen i henda etter helgens innsats, men nå ser jeg enden. Målet var egentlig å parkere e34en inne i garasjen, men står noen sagbenker i veien, og litt kapp som må kastes. Ser også ut til at sagbenken må stå en liten stund til, det ble plutselig ett brutalt prosjekt til, og der trengs det litt forskaling😬. Har snust på støttemur en stund, og mens fattern fikk planert opp til enda en garasje, så hørte jeg om han som graver hadde tid til å lage i stand noe, og det må jeg si han har gjort. Selv om jeg ser veldig mange timer igjen før muren er oppe, så blir grunnarbeidet gjort veldig nøye. Planen er å støpe fundament og garasje hos fattern på samme betongbil. Ser man ikke blir arbeidsløs i sommer, men jeg tror jaggu jeg skal krype til korset å arrangere dugnad med noen kamerater. Jeg spøkte litt med maledugnad, men det droppa jeg, men nå ser jeg ikke helt enden av det hageprosjektet her med det første.

bildene taler for seg, men det hjelper å ha en snekker som er meget løsningsorientert. Her blir alt brukt og lite går til svinn. Lager egne utforinger av 2. sort utvendig kledning og brukt utvending kledning som gerikter, 36x48 skråskjært på 15 grader på bordsag til taklist. Fått satt inn ei dør han hadde fått på ett prosjekt for sikkert 10 år siden. Fin heltre ytterdør. Elektriker er ferdig med sitt, og har fått gjort opp med han. Budsjetter holder nesten, hadde mål om 150000kr, men tror jeg lander på 160000kr.

IMG_9732.jpeg

IMG_9737.jpeg

IMG_9736.jpeg

IMG_9735.jpeg

IMG_9739.jpeg

IMG_9738.jpeg

IMG_9741.jpeg

IMG_9722.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig følelse å endelig kunne kjøre inn i garasjen. Bare fattern blir kvitt 48x223 taksperrene han driver og lager seg, så skal jeg prøve å lure e46en inn. Må fylle på litt masse foran dekket da kanten er høy, men med 15» og stylter som en moderne suv så går det fint😅

 

»ville rygge inn, men måtte snike meg rundt noen sagbenker, så ble snuta inn denne gangen»

IMG_9754.jpeg

IMG_9753.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E.C. skrev:

Begynner å bli bra dette, nesten bare porten igjen?

Jobber med å hente inn litt diverse tilbud. Jeg hadde personlig trodd jeg skulle oversvømmes av tilbud, men det har vært dårlig med tilbakemeldinger. Har hørt med to Hørmann forhandlere uten å få svar. Lobas er vel det som ser mest aktuelt ut for øyeblikk, selger er hvert fall på hugget. Krafer er en nr 2, men det ble brått dyrt skulle man ha en annen farge enn hvit😅

målet er å få bestilt port i løpet av uken hvert fall, men kunne bare ønske jeg hadde hatt litt flere aktører med pristilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Assa abloy, så har du port ut livet 😎

Kjenner du til noen forhandlere i innlandet. Vi har drøssevis av assa porter på jobb, og han servicemannen er ikke arbeidsløs han heller 🤪 stort sett styring og ikke mekanisk det går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ringe og sende mange e-poster for å komme i gang med folka hos Assa, nesten så jeg ga opp. Ble også opplyst om at eventuelle forhandlere måtte gå via samme rute. Så send en e-post direkte til han Morten og husk å kalle det industriport og ikke garasjeport, for ellers så tror de at du har sendt til feil avdeling.

Leveringa på min traff de godt på, 6 uker som estimert. Montering vet ikke enda, men 1-2 uker etter levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Jeg måtte ringe og sende mange e-poster for å komme i gang med folka hos Assa, nesten så jeg ga opp. Ble også opplyst om at eventuelle forhandlere måtte gå via samme rute. Så send en e-post direkte til han Morten og husk å kalle det industriport og ikke garasjeport, for ellers så tror de at du har sendt til feil avdeling.

Leveringa på min traff de godt på, 6 uker som estimert. Montering vet ikke enda, men 1-2 uker etter levering.

Det var skrøplige greier, blir solgt endel slike porter til privat bruk hjemme.  Men man får en godt isolert port til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen Håper nå det, fått bekreftet montering i morgen. Så da treffer de ganske godt på estimert leverings- og monteringstidspunkt. Som da totalt blir ca. 8 uker fra bestilling. Så fremgangen etter bestilling har ikke jeg så mye å utsette på (så langt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tennbrikket skrev:

Fikk pris på hørmann, snaue 62k😅.  Henger litt mot Lobas port for øyeblikket.

Da er assa abloy billigere med bedre isoleringsevne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tennbrikket changed the title to BMW E46 320DAT/ E34 525i sportsratt og lys🤘

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...