Gå til innhold

E91 325i LCI - Individual Stratus Grau - Solgt


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Marius2002 skrev:

Gromt :D Jeg skal være ærlig å si jeg misunner deg på motor. :oops:

Takker :-) Heldig med denne. Men den er ikke akkurat billig på forbruk. Helt ok, men nå med lyden er det absolutt verdt de ekstra kronene det koster å kjøre.

Har clayet ferdig bilen nå, skal starte maskinpolering straks. Kommer bilder etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Marius2002 skrev:

Gromt :D Jeg skal være ærlig å si jeg misunner deg på motor. :oops:

Ditto! Tar meg selv i å se etter 325i LCI med xDrive på finn rett som det er.. Ligger en til ganske perfekt til salgs nå, men blir for dumt å skifte nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, papertiger skrev:

Ditto! Tar meg selv i å se etter 325i LCI med xDrive på finn rett som det er.. Ligger en til ganske perfekt til salgs nå, men blir for dumt å skifte nå :P

Den så fin ut :-) Men er vel ikke oppgradert til fullt potensial? Det er litt kostbart, mer enn bare en tune. Må tas i betraktning

Ville nok heller ha ventet til en godt utstyrt F3x med N20 motor dukket opp til riktig pris. Når du først har E91 :) 

Fått maskinpolert med Scholl S20 Black og lilla spider, fjernet mesteparten av de få ripene som var. Bestiller S2 SS og S20 SS imorgen så får jeg ta det senere i høst. 

Fikk også byttet bmw merket bak, da det var rimelig flassete :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det enkel affære å bytte emblemet bak? :) Ser mitt også har antydning til flassing. 

Ellers vil jeg ikke se på E91 på finn.no, jeg er kanskje litt psycho, men jeg ser aldri på samme bil som jeg har mens jeg har den. Det dukker alltid opp en som kanskje har litt mer utstyr, litt mer motor, litt mindre km, litt finere i lakken osv.. Nå er jo min greit utstyrt, og har det jeg ønsker og jeg føler jeg gjorde et varp, men likevel... :D 

Og at 325i bruker litt drivstoff er forståelig, noe må man ofre for å ha grom motor! Det er absolutt verdt det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Marius2002 skrev:

Var det enkel affære å bytte emblemet bak? :) Ser mitt også har antydning til flassing. 

Ellers vil jeg ikke se på E91 på finn.no, jeg er kanskje litt psycho, men jeg ser aldri på samme bil som jeg har mens jeg har den. Det dukker alltid opp en som kanskje har litt mer utstyr, litt mer motor, litt mindre km, litt finere i lakken osv.. Nå er jo min greit utstyrt, og har det jeg ønsker og jeg føler jeg gjorde et varp, men likevel... :D 

Og at 325i bruker litt drivstoff er forståelig, noe må man ofre for å ha grom motor! Det er absolutt verdt det! :) 

Ikke så mye arbeid, men det bør gjøres når bilen vaskes eller er vasket.

Brukte en plastskrape som er lagd for å skrape av emblemer på lakk. Kredittkort er ikke helt ideelt, kan knekke.. :| Tanntråd er for svakt, men kanskje tynn taum (fiskesnøre) funker. 

Sjekker E91 ofte, mest for å følge med markedet. Er ikke noen med skinnpakken jeg har, så den er sjelden :) 

Fikk jo ny forbruksrekord på 0.64 hvor min gamle 320d klarte 0.42 (2000 mod). På kupert terreng blir det gjerne 0.78. Så ille er det ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Freakshow skrev:

hva ligger bilen på i forbruk? :)

er du fornøyd med scholl?
tenkte og bestille de nye når butikken åpner i østfold :) har bare testa Menzerna til nå :P

0.64 på ei strekning mellom Bodø og Fauske som ikke er veldig kupert.

0.78 gjerne hvor det er mye kupert, slik det er på E6 på Hamarøy. 

Bykøring blir det gjerne over literen.. 

Veldig fornøyd med Scholl, og etter S20 black kom kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Nå kommer de med S20 Signature Series og S02 SS, som skal være enda bedre. S20 kan brukes som enstegs, tar masse riper og etterlater en veldig bra finish! 

Menzerna er sikkert ikke noe dårligere, men føler at Scholl dekker alle behov :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mest lyst å ta steget opp til F11 med sekser av et eller annet slag da, evt F31 med sekser. Men det blir en stund til, får nyte E91 en stund til. Jeg følger med på Finn på E9x-markedet, tror jeg egentlig søker en slags bekreftelse på at vi gjorde et godt kjøp. Og det får jeg til stadighet. Så er det litt for å se prisutviklingen for disse modellene også.

Ikke verst forbruk på den da - stor bensin sugemotor tatt i betraktning. Jeg har klart 0,49 reelt forbruk på langkjøring med vår, men det var med smalere dekk på 18". Ligger normalt på 0,7-0,8 på kjøring i byen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gorg skrev:

0.64 på ei strekning mellom Bodø og Fauske som ikke er veldig kupert.

0.78 gjerne hvor det er mye kupert, slik det er på E6 på Hamarøy. 

Bykøring blir det gjerne over literen.. 

Veldig fornøyd med Scholl, og etter S20 black kom kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Nå kommer de med S20 Signature Series og S02 SS, som skal være enda bedre. S20 kan brukes som enstegs, tar masse riper og etterlater en veldig bra finish! 

Menzerna er sikkert ikke noe dårligere, men føler at Scholl dekker alle behov :) 

var faktisk ikke så gærnt, samme forbruk på 330´n men trur en liten service med nye plugger og luft filter hadde nok fått det litt ned tipper jeg xD

ja var begge SS greiene jeg hadde planer om å bestille ^^
men støver ikke scholl no jævlig? menzernaen syns jeg støver veldig lite ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Freakshow skrev:

var faktisk ikke så gærnt, samme forbruk på 330´n men trur en liten service med nye plugger og luft filter hadde nok fått det litt ned tipper jeg xD

ja var begge SS greiene jeg hadde planer om å bestille ^^
men støver ikke scholl no jævlig? menzernaen syns jeg støver veldig lite ^^

Det kan støve med uheldig kombinasjon med pute og poleringsmiddel. Men støvet lite med det jeg brukte idag. 

Tror S03, som er en av de med mest cut/slipemiddel støver en del, men resultatet er rått :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Gorg skrev:

Det kan støve med uheldig kombinasjon med pute og poleringsmiddel. Men støvet lite med det jeg brukte idag. 

Tror S03, som er en av de med mest cut/slipemiddel støver en del, men resultatet er rått :) 

takk for gode svar hvertfall ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelt og slitent emblem

_MG_9732%201024_zpsqpckkknb.jpg~original

Nytt emblem

_MG_9694%201024_zpsn4deepjz.jpg~original

Vask etter maskinpolering

_MG_9728%201920_zpspcanznle.jpg~original

_MG_9727%201920_zpsk8gtemwr.jpg~original

 

Til tørks

_MG_9766%201920_zpsdaatjb3z.jpg~original

Og et bakfra

_MG_9683%201920%20bak_zpsc7s10ppu.jpg~or

 

Fått maskinpolert alle lykter også, så de fikk opp glansen litt. Bør få slipt de ned for å få de helt strøken, men det gjør jeg senere.

Før jeg tok kveld la jeg Gtechniq G5 etter rens med G4 på frontruta og takluka. Resten hadde god beskyttelse fra før.

I morgen skal jeg vokse (fikk ikke tid i dag) og vokse eksosen, samt ta noen smådetaljer.

Blir deilig å kjøre bilen igjen etter flere dager i ro.

PS: Var borti ene sideblinken foran, der var visst noe plast blitt gammelt og sprøtt så festet knakk.. Må bestille nye. Hell i uhell for det var dugg i de.

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...