Gå til innhold

Hva er akseptabel M-styling?

Basse Lusk
 Share

Anbefalte innlegg

Men det er ikke noe fake ved å sette M-senterkopper på en M-Sport BMW. Jeg synes BMW sine standard senterkopper er kjedelige og gammelmodige, og kommer til å bytte dem ut med noe friskere. Ikke akkurat de som er avbildet i det første innlegget, for de passer ikke til bilens farge. Men det er mange å velge mellom. Skal jeg bestille til deg også? Tipper du skifter mening når du får se hvor flott det blir på bilen min. :mrgreen:

Det har ingenting å gjøre med at det er M-sport eller ikke, jeg synes rett og slett at de ikke ser ut i måneskinn. :)

Jeg hadde helt seriøst heller kjørt uten senterkopper enn å hatt slike på bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ganske pragmatisk forhold til dette. Sålenge det er lovlig så kan du gjøre stort sett hva du vil med din egen bil. Hva jeg personlig synes er pent eller riktig spiller ingen rolle. Det er ikke min bil. 

Kan kanskje være greit og huske på at det kommer en dag da man skal selge bilen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har M-logo i kun rattet mitt om jeg ikke tar helt feil, selvom bilen har M-sport. De er sikkert plassert på dempere og fjærer også og understell, uten at jeg har sett. Tror faktisk ikke jeg har det i dørlistene mine, der mener jeg det står "Edition" isteden. Ellers har jeg Beyern sin logo på senterkopper, skal få satt på originale BMW i svart, hvitt og blått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel synes jeg det blir feil å sette på M-merker her og der, da jeg rett og slett ikke ser poenget. De som er bilinteresserte vet at dette bare er påklistret og vil riste litt på hodet, og de som ikke bryr seg legger ikke merke til slikt uansett. 

Hvorfor er det ofte godkjent med plastikk og diverse på bilen, mens M-merker ikke er det? De bilinteresserte vet jo f.eks at M-frontfanger (fra M-bil) på en standardbil, er "påklistret", og de som ikke bryr seg legger ikke merke til det uansett.

Jeg prøvde meg på en noe flåsete forklaring på hvorfor M-merker ofte er mer sett ned på, men valgte litt i etterkant å redigere det bort fra mitt forrige innlegg.

Hadde uansett vært artig å hørt mer om hvordan folk rettferdiggjør sine kosmetiske modifiseringer, men likevel ser ned på visse andre kosmetiske endringer som M-merker og forskjellig annet.

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg har sett det aller meste når det gjelder personlig styling av BMW'er i løpet av de 30 årene jeg har vært BMW interessert... og dette gjelder alt fra revehaler, laksetrapper og tyskerstuk til "karbon" rondeller. Jeg liker originale biler og har egentlig alltid gjort det, men folk er forskjellige og hva andre gjør er ikke min sak. På den annen side har BMW selv fyrt godt opp under diskusjonen vedr. hva som er god smak når det gjelder bruk av f.eks "tricolor" striper og M-dekaler. Det er helt klart ingen langsiktig og konsistent politikk på området og jeg tror at dette er helt bevisst. BMW tjener mange penger på ettermarkedet og gjør hva de kan for å beholde dette markedet for seg selv. Det er jo helt slutt på alternativ styling a la 80-tallet... så på den måten har ting blitt mer "originalt"... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ofte godkjent med plastikk og diverse på bilen, mens M-merker ikke er det? De bilinteresserte vet jo f.eks at M-frontfanger (fra M-bil) på en standardbil, er "påklistret", og de som ikke bryr seg legger ikke merke til det uansett.

Jeg kan naturligvis bare snakke for meg selv, men for min del handler ikke f.eks. bytte av frontfanger om at bilen skal se mest mulig ut som en M-bil (eller noe annet for den saks skyld), men at jeg rett og slett synes det ene er penere enn det andre.

Om noen synes en påklistret M ser pent ut må de naturligvis bare gjøre det, men jeg synes ikke det (heller ikke de som BMW setter på sideskjermene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...