Gå til innhold

Hvor mange norskregistrerte Z-biler.


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

@mcelg Stemmer. Den går nå på nordvestlandet :)

 

Listen ser forøvrig slik ut nå:

2007 3.2M Carbon black
2006 3.2M Sapphire black
2006 3.2M Interlagosblue, nå Alpinewhite  

2006 3.2M Sepang Bronze

2007 3.2M Interlagos Blue

 


 
2007 3.0si Carbon Schwarz

2007 3.0si Sapphire black              
2006 3.0si Silbergrau Metallic
2007 3.0si Silbergrau Metallic        
2007 3.0si Silbergrau Metallic  

2006 3.0si Silbergrau Metallic    
2007 3.0si Titansilber Metallic
2006 3.0si Titansilber Metallic, nå Grigio Telesto Metallic (Lambo)
2008 3.0si Nachtblau metallic
2007 3.0si Montegoblau Metallic    
2006 3.0si Hellrot

2006 3.0si Monacoblau metallic

 

 

Muligens en Alpinweiss 3.0si også. men er uvisst om ankom landet eller ikke.

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har altså da utvidet min lille oversikt til å dekke alle norskregistrerte Z1, Z3 Coupe/roadster 2,8, 3,0 og M samt enn så lenge E86 Z4 coupe 3.0si og M. Skal hente inn E85 3.0si og M roadster også etterhvert. 

Føler jeg har kontroll på Z4 coupene. Har data på alle 5 stk. M Coupe og alle 20 stk. 3.0si. Tror ikke det skal være flere av disse på norske skilter som jeg ikke har fått snusen i. 

Har kontroll på alle 8 stk.  Z1 og alle 7 stk. Z8. Det jeg ikke har fullstendig oversikt over er Z3. Disse ser jeg er registrert og døpt i vilden sky av Tilsynet alt etter dagsformen. Så er det noen som sitter med info på slike så send over. Har nå 8 stk. Z3 M Coupe og 24 stk. 2,8 og 2 stk. 3,0 Coupe. 

Ja jeg er nerd :p

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange fler enn det. Jeg hadde oversikt over dette den gangen jeg hadde coupe, men har sletta lista for lengst. Men husker jeg rundet 35 coupe'r, og det var vel rundt 2010. Ehm, snakker om Z3 selvfølgelig :)

Endret av Geir Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Geir Anders skrev:

Er nok mange fler enn det. Jeg hadde oversikt over dette den gangen jeg hadde coupe, men har sletta lista for lengst. Men husker jeg rundet 35 coupe'r, og det var vel rundt 2010. Ehm, snakker om Z3 selvfølgelig :)

Ja regner med det er flere enn de jeg har funnet til nå. Er jo en god del Z3 på skilt å gå gjennom. Alt fra 1,8 til 3,2 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,  det er maaange caber som aldri har sett lyset her inne hvertfall hehe.

Morsomt at det ligger 3 coupèr til salgs nå, inkl min gamle. Ser stusslig ut, men det er nå så.. blir sånn med mange eiere. Du har ikke vurdert ESS på din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var din gamle det ja? Jeg tenkte på om det var det men så manglet både ACS hjulene og stoneguardene. Ja, enig at den så litt tam ut nå enn da du hadde den. 

Heftig priset i forhold til andre som har ligget ute siste året. 

Skulle jeg hatt noe snurre i min skulle jeg gått all in med oppgradert understell/bremser og sperrediff samt fått det godkjent. Ikke aktuelt å kjøre en ikke godkjent bil motormessig. Så det blir nok aldri noe av da hver eneste krone går i husrenovering om dagene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ :Jeg har noe info på Z3 2.8 og Z3 ///M, samt noen Z4 varianter. Men tviler sterkt på at jeg har noen som du ikke har i lista di. Kan jo PM'e deg info på FB.

Oversikt over 1.8 og 1.9, har jeg ikke giddet å føre. Da de er det flust av :-) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...