Gå til innhold

Modell betegnelse på finn.no

Helleberg
 Share

Anbefalte innlegg

I dag ble brått annonsen for min ombygde M5 fjernet på finn.

Etter litt research viste det seg at finn har fått en ny policy grunnet klager, ifra tydeligvis folk med større eller mindre plager.

Den nye policyen er altså at alle biler må legges inn som det de var opprinnelig. Prøvde å forklare for uvitende ører hvor feil dette slår ut. Men fikk bare tamme byråkratiske svar tilbake.

Argumentene mine var blant annet, "de som søker på original M5 er en gruppe som oftere også leter etter en ombygd m5 enn at de som søker på 520i èr  også tilfeldigvis også var gira på en ombygd M5. Idioter!!!

Hva syns dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bare er bra at Finn.no har strammet inn dette. Har jo sett flere biler i M5 kategorien som ikke har vært M5 i det hele tatt, som f eks 540I med M5 styling osv. Godkjente ombygde biler havner litt i gråsonen her og det forstår jeg er irriterende, men bilen er jo i teorien ikke noen M5 uansett om den er godkjent eller ei. Det er vel litt av bakdelen ved å ha de man kan kalle uoriginal vare, lavere pris på ombygde biler drar jo også ned prisnivået for originale biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bare er bra at Finn.no har strammet inn dette. Har jo sett flere biler i M5 kategorien som ikke har vært M5 i det hele tatt, som f eks 540I med M5 styling osv. Godkjente ombygde biler havner litt i gråsonen her og det forstår jeg er irriterende, men bilen er jo i teorien ikke noen M5 uansett om den er godkjent eller ei. Det er vel litt av bakdelen ved å ha de man kan kalle uoriginal vare, lavere pris på ombygde biler drar jo også ned prisnivået for originale biler.

Enig!

Såvidt jeg har forstått er en 520i fortsatt 520i i vognkortet? Bare den har godkjent M5-motor og de oppgraderinger som kreves til dette. Rett meg gjerne, men jeg vil være enig med F90 uansett :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo ikke original politiets argumenter som jeg personlig er lite fan av. Jeg er alltid kun på utkikk etter ombygd og gokjent. At bilen er original har ingen annen betydning utover å plize andre original betjenter. Tingen er hva som blir mest riktig? Jeg mener at det blir mer feil å plassere n ombygd og godkjent i 520i kategorien, enn å putte en ombygd og godkjent M5 I M5 kategorien. De blir vanskelig å selge for selger, å vanskelig å finne for kjøper. Og det er vel det finn er til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår på en måte alle originalrytterne, hvis jeg skulle hatt en M bil for å kose og pleie hadde det vært mest moro om den var original.

Skulle jeg ha hatt en GØY bil som er identisk som en M bil og spart 100-200.000 hadde det ikke vært noe problem med en ombygd. 

Da ville JEG også ha hatt mindre dårlig samvittighet for å dra på banetreff, og i tillegg kanskje turt å "brukt" den mer.

Men, om man skal selge en ombygd 520 (må vel kalle de for det, dere er jo bestemte på at de ikke kan kalles M5 8-[ )

Synes dere det er riktig å annonsere den ombygde bilen som en 520?? Er du på jakt etter en ombygd M bil, går du da på finn og søker etter 520'er?

Ja det er teit at det dukker opp 330D, 540i osv under M5/M3 kategorien, men en ombygd bil som ser prikk lik ut og på en måte er en M3/M5 hører virkelig hjemme i M3/M5 kategorien.

De som sitter hjemme og furter over at det ligger ombygde biler under M3/M5 kategorien tror jeg burde tenke seg litt om. Når det er 15-50 biler i en kategori så er det ingen som må scrolle seg ihjel for å finne det de leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er ingen originalpoliti, så langt ifra, men å kalle en bil for hva den ikke er var poenget.
Jeg kan og si meg enig deres utsagn også, derfor som Fredrik 90 sa denne bilen er i gråsonen.
Det kunne vært 540i for den del, istedenfor 520i. Skulle jeg ha letet etter en bil som er godkjent ombygd med M3/M5-motor så hadde jeg vel naturlig nok søkt under kategorien M3/M5. Og jeg skjønner de som gjør det for å spare 100k-ish for å ha det gøy, men dessverre drar de ned prisene på originalbilene også.

Så for finn.no sin del så burde de kanskje ikke gjort det?, men som for de som faktisk prøver å selge originalbiler skjønner jeg dette hjelper på. :)
Som Kenneth også sier så er det ikke mange bilene ute akkurat nå og det tar derfor heller ikke lang tid å scrolle seg gjennom. På tross av alt dette står jeg for det jeg skrev i første post :)

Edit:
Legger til at de som vil ha en morsom bil, men ikke vil ut med så mye for en original M3/M5, kan jo bare sortere/avansert søk:.

BMW
3- og 5-serie, M3 og M5(sistnevnte bare for å ha de der)
Årsmodell 1992-2005
HK 300+

sorter etter pris...

f.eks.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no tar dessverre ikke hensyn til hva som er best for brukerene, man kan ofte lure på hva de driver med.

Synd de i praksis har monopol i Norge.

Spennende utsagn når Finn og Schibsted sannsynligvis er det selskapet som investerer mest i Norden på å analysere og forstå brukerpreferanser. Kunne vært kult å høre mer om hvordan du har tilegnet deg mer innsikt enn dem, men det blir litt for OT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å scrolle igjennom de få bilene som er til salgs. Men jeg kan tenke meg at det er irriterende for en som leter etter original M5, når 15 av de 19 bilene som ligger i M5 kategorien er ombygde...

Bilen kan være så bra bygget som bare det, faktum er at det uansett er og blir en 520I som er bygget om til M5. Om det nye systemet da plasserer den under vanlig 5-serie så er det vel ikke verre enn å skrive M5 i søkefeltet? Ja dere får nok opp mye biler med M5 felger, fangere, ratt (alt som har "M5" i annonsen) også, litt sånn som han som skal ha original M5 men får for det meste opp ombygde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å scrolle igjennom de få bilene som er til salgs. Men jeg kan tenke meg at det er irriterende for en som leter etter original M5, når 15 av de 19 bilene som ligger i M5 kategorien er ombygde...

Bilen kan være så bra bygget som bare det, faktum er at det uansett er og blir en 520I som er bygget om til M5. Om det nye systemet da plasserer den under vanlig 5-serie så er det vel ikke verre enn å skrive M5 i søkefeltet? Ja dere får nok opp mye biler med M5 felger, fangere, ratt (alt som har "M5" i annonsen) også, litt sånn som han som skal ha original M5 men får for det meste opp ombygde ;)

Da syns jeg du skal prøve det å poste her hva du fant ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...