JulianS Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Du er HELT RÅ Harald!! Du får de aller fleste til å se ut som bakgårdsnisser med det arbeidet som du mener er helt ok Hardtop reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Fantatisk! spent på fortsettelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Ser jo veldig bra ut dette, du er virkelig flink!!:)). Hva brukte du som avsug igjenn?:). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet August 7, 2016 Forfatter Share Skrevet August 7, 2016 5 timer siden, tommyheimberg skrev: Ser jo veldig bra ut dette, du er virkelig flink!!:)). Hva brukte du som avsug igjenn?:). Biltemavifter til båt. 12 volt gnistfrie, fire stk. 😊 tommyheimberg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 Genialt og bruke de da:)) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet August 8, 2016 Forfatter Share Skrevet August 8, 2016 DA er det en milepæl i prosjektet! Tråkket til i helga og lakkerte hele bilen fra topp til tå! Lakkerte over lista først, som planlagt. Det gikk såpass smooth at jeg tok sjansen på å lakkere hele bilen under lista også i en operasjon. Ble veldig fornøyd med resultatet, fikk bra finish og kun et par små sig. En del støv her og der, men det fikser jeg senere med litt triks jeg har sett på Youtube. Høvler ned støvkornet med en liten skarp firkant, og polerer opp etterpå. Hele bilen skal jo uansett "buffes" før jeg monterer lister osv. Her er jeg psyket og klar til dyst! Her er basen lagt over lista, uten klarlakk. På disse bildene ser man godt hvordan gummilistene er løftet opp for å slippe lakk innunder. Brukte tynn papp (plakater fra jobben :-)) som jeg stakk under lista og festet med tape. Får kjøpt det som et ferdig produkt, men enkelt å lage selv. Her er tre lag klarlakk kommet på, og da ser det litt blankere ut. Da var det bare å fjerne maskeringa. Tofarget E9 Så maskerte jeg motsatt. La på ekstra papir ettersom plasten kan ha en lei tendens til å slippe fra seg baselakkstøv som forurenser klarlakken. Man får kjøpt spesiell plast hvor baselakken fester seg skikkelig, men jeg brukte billig Biltemaplast. Samme prosedyre her med baselakk (et lett strøk, to tyngre, et lett strøk) og klarlakk (et lett strøk, to tyngre) Når man sprøyter klarlakk blir det temmelig tåkete inni teltet. Det gjør at det blir vanskelig å se skikkelig hvordan lakken legger seg. Flere lyskilder, helst lysstoffrør med gitter, som reflekterer i overflata og enda bedre avsug må til hvis jeg skal hellakkere en annen gang. Her er første strøket med klarlakk på plass. Så etter ytterligere to strøk ble det slik. Så satte jeg litt varmluft på. Klarte å få opp temperaturen i teltet til 37 grader. SÅ ENDELIG UT AV GARASJEN I ENSFARGET BLÅ! Så da er det verste gjort føler jeg. Var veldig spent på om jeg skulle få til lakkeringen på en skikkelig måte, og det gikk bedre enn jeg hadde forventet. Da skal bilen få stå litt i ro til høsten kommer. Må sanke litt poeng på hjemmefronten, og vise meg litt inne i huset også. Har dessuten den engelske pasienten som skal brukes litt. Da rydder jeg sammen lakkboksen for siste gang på en stund! AlexHD, RF91, anbjørn og 14 andre reagerte på dette 17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 8, 2016 Share Skrevet August 8, 2016 Imponerende og flott arbeid.:) Virkelig gøy å se . Må være ufattelig morro dette :). Hardtop reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet August 9, 2016 Share Skrevet August 9, 2016 Rått! Ble veldig bra og et godt imponerende stykke arbeide! Fikk litt Dexter feeling av det neste siste bildet der Hardtop reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 12, 2016 Share Skrevet August 12, 2016 Fjordblå E9... Hva er det ikke å like med dette prosjektet, to tomler opp! Hardtop reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Newgarden93 Skrevet August 23, 2016 Share Skrevet August 23, 2016 Kjempe bra resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 27, 2016 Share Skrevet August 27, 2016 Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tpmek Skrevet Oktober 22, 2016 Share Skrevet Oktober 22, 2016 Helt rått, kjenner det klør litt i fingrene å prøve å lakkere litt selv. Flott arbeid 👍👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Oktober 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2016 Takk takk. Lakkering er gøy det, men det er mye lukt og søl. Har forøvrig endret litt på planene rundt det å sy interiør selv. Kom over disse på Finn: Recaro LXC Kjøpte de av en meget dyktig litauer som jobbet med dette på fritiden. Han jobbet ellers med å sy presenninger og kalesjer til båter. Jeg leverte også baksetene, inkl sidevanger og senterdel til ham, så trekker han det også opp i samme type skinn og mønster. Dette hadde jeg aldri klart å komme i nærhetene av selv. JE, NaCel, janerik171187 og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Oktober 24, 2016 Share Skrevet Oktober 24, 2016 De setene ble fantastisk flotte! Gleder meg til å se det fulle interiøret helt ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 24, 2016 Share Skrevet Oktober 24, 2016 Du bygger bilen jeg drømmer om.:). Med den motoren ,ja alt. Og de interiøret blir så riktig i den bilen . Gleder meg til og se den ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå