stig. Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 ok, da må jeg spørre, hvor langt skal man dra den strikken ??? da må jo M bilen være 100% orginale når de skal selges da, de samme orginale felgene, samme org eksosen, absolutt ingen forandringer, for det sekundet du bytter felger så er ikke bilen som den kom fra fabrikk. hvor mange M biler der ute går ikke med uorginale felger,coilovers, sportseksos, chip etc etc ? er det ikke en M bil da eller ? da har man jo "bygd" den om. det er samma om en bil er ombygd eller ikke (skjønner jo godt at verdien ikke blir lik da)? hadde du sett den langs veien så hadde du jo ikke klart og se forskjell , er det da ikke M nok til at den kan få annonseres med alle de de ekte renrasede M bilene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 De aller, aller fleste skjønner forskjellen mellom en original og uoriginal M-bil. Vennligst ikke la dette bli en diskusjon som omhandler dette, da vi har mer enn nok av disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 (endret) De aller, aller fleste skjønner forskjellen mellom en original og uoriginal M-bil. Vennligst ikke la dette bli en diskusjon som omhandler dette, da vi har mer enn nok av disse.Ja alle skjønner forskjellen, men da å påsta at en bil som er godkjent ombygd, dvs en bil du hverken ser eller føler er et ombygd kjøretøy. Det er på grensa til absurd at den ikke er "bra" nok til å kunne avertetes i samme katogori som en orginal.Er man så pirkette på det, ja da håper jeg for guds skyld det er en som har sin bil 110% orginal, uten noen som helst forandringer fra fabrikken. Endret September 23, 2015 av stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 23, 2015 Share Skrevet September 23, 2015 Det er vel såpass mange uoriginale M-biler at Finn kunne løst dette ved å lage en egen underkategori for disse. Oversiktlig og redelig. Hva gjelder å oppgi regnr i annonsen, så mener jeg det er en viktig informasjon for potensielle kjøpere. Med bilens regnr kan jeg enkelt finne chassisnr, og med det kan jeg finne originalkonfigurasjonen da bilen ble bygget hos BMW. Videre kan jeg til en viss grad sjekke bilens service- og reparasjonshistorikk. Dette vil jeg gjerne gjøre uten å måtte kontakte selgeren først for å få vite regnr. Selgere som velger å skjule regnr mister potensielle kjøpere. Olsen-e46 og Gustav C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet September 24, 2015 Forfatter Share Skrevet September 24, 2015 Nok engang.... Høl i huet! Men nå er bilen solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Finn.no skal ha bukt med alle de ombygde/uoriginale M bilene som legges ut under M kategorien. Ombygde M3 skal nå ligge under "3-serie" og som "bygget om til M3", legger du bilen ut under M3 kategorien må du kunne bevise at det er en M3. Dette gjør det jo litt vanskeligere for dere med uoriginale/ombygde biler å nå ut til potensielle kunder, litt av bakdelen med å kjøre "uekte" vare. Helt enig med kommentarene over, dette er bare en fordel for å få luket ut det som ikke er ekte M-biler. Har ikke M-banden bygd den, er den ingen M. Da er det en "vanlig" 3-serie/5-serie eller hva det måtte være.. Hva med meg som er ute etter en M3, men som bryr meg fint lite om hva det står i vognkortet? Det er ikke bare selgeren dette går utover, også kjøperen. Det virker feil å legge ut en 320 med M3 motor under kategorien M3, men om bilen er bygget lik en M3 på riktig måte og godkjent deretter, da har jeg vanskelig for å se hva problemet er når det er oppgitt i annonsen at bilen er godkjent ombygget. Jeg forstår godt de som ønsker original bil framfor ombygget, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er problematisk at de godkjent ombyggede ligger i samme kategori. stig. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Det er jo ikke verre enn velge 3-serie og avgrense årsmodell og hk. bimmerR og q1337 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Hva med de som trimmer en 116D til 143 HK, skal den legges under 118D, siden den nå er identisk? Det redelige er å legge den i den kategorien vognkortet tilsier, så oppgir man i annonsen hva som er gjort med bilen. StigJ, q1337, Evenol og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 "Det redelige er å legge den i den kategorien vognkortet tilsier, så oppgir man i annonsen hva som er gjort med bilen." ✌ D.Toft og q1337 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet September 24, 2015 Share Skrevet September 24, 2015 Men hvorfor er folk så redd for å vise reg. nr på Internett egentlig? (litt generelt) Det vil jo vises ute på veien, der den står parkert, osv. Hvis man er redd for at skurker skal gjøre innbrudd eller stjele bilen så finnes det tusenvis av andre måter å spore bilen/eiger på. Dette, mann dere opp å vis skiltene. Leser jo bare syting i tråden her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet September 25, 2015 Share Skrevet September 25, 2015 (endret) Om Finn hadde hatt en AC-cobra kategori, så skulle dermed denne ikke kunnet ligget der? http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=61791621 Er ulempene ved å ha den i AC-cobra kategorien større enn fordelene? Godkjent og riktig ombygget BMW M3 under M3-kategorien, er ulempene større enn fordelene? Hva med de som trimmer en 116D til 143 HK, skal den legges under 118D, siden den nå er identisk? Det redelige er å legge den i den kategorien vognkortet tilsier, så oppgir man i annonsen hva som er gjort med bilen. Nå begynner vi å bli vanskelige. Endret September 25, 2015 av GSS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Oktober 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2015 Ja her var det mye pissprat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå