Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

@Ingvaldsen Husker ikke merket, men det er hvert fall originalt dobbelmassesvinghjul og en 6 puck sinter som skulle tåle rundt 800hk og x antall nm. Googlet den for noen år siden og da sa flere utenlandske forum at de hadde ulyder fra dag 1 og var så dårlige at man bare burde bytte til den originale igjen (som de mente var for svak i utgangspunktet). Det var også den billigste clutchen jeg klarte å finne på nett, den gangen. Forrige eier byttet svinghjul rett før jeg kjøpte bilen, men clutchen fikk stå videre, merkelig nok. 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thundercoil skrev:

@Ingvaldsen Husker ikke merket, men det er hvert fall originalt dobbelmassesvinghjul og en 6 puck sinter som skulle tåle rundt 800hk og x antall nm. Googlet den for noen år siden og da sa flere utenlandske forum at de hadde ulyder fra dag 1 og var så dårlige at man bare burde bytte til den originale igjen (som de mente var for svak i utgangspunktet). Det var også den billigste clutchen jeg klarte å finne på nett, den gangen. Forrige eier byttet svinghjul rett før jeg kjøpte bilen, men clutchen fikk stå videre, merkelig nok. 🤷‍♂️

Sikkert noe av det samme jeg har på 328'n. Min er ratet til 600hk. Har 6 puck sinter og letta svinghjul. Bråka noe voldsomt ved utløsning frem til for en måneds tid siden. Nå er den lydløs som en orginal igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Slavearbeider'nGodt du har lettet svinghjul til den. Haha. Det gir vel mer mening med en slik clutch. Min har jo også bitt dårlig om det er f.eks. 3-4 voksne i bilen. Vet ikke om det er pga kvaliteten, DM-svinghjul eller slitasje fra da forrige eier hadde den på bane et par ganger. Men nå er den så dårlig at den noen ganger bare slurer og ruser motoren når jeg er alene i bilen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått montert bakhjulene, som fikk nye dekk i ste. 😁

20200421_134048.thumb.jpg.770e2123d21407163034c37aad9eadb8.jpg

Litt høy etter jekkingen, men var uansett kjekt å få matchende hjul foran og bak. 😅

Viskermekanismen osv. fikk jeg hentet hos GS i går, men gidder ikke begynne på det før i morgen. Nå skal jeg ut på terassen og ta en pils eller to før damene kommer hjem, så blir det grillings. :)

#UfrivilligCoronaFri

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Ser makeløst bra ut 😀

Kjekt å høre! 😊 Må snart børste støvet av kameraet og ta litt skikkelige bilder. 

10 timer siden, Daniel. skrev:

Ser meget bra ut :)

Bra vi omsider har fint vær her, nå når du mangler viskere. :P

Takker! Ja, absolutt! Greit å kunne ta seg en tur innimellom, så fint at det ikke regner. 😅 

-------------------------------------------------------

I dag har jeg fått montert nye viskermekanismen og ny arm passasjerside (og drukket litt mer øl). Ble litt styr i starten, men når jeg bestemte meg for å dra på biltema og kjøpe en ters/avtrekker, så gikk det knirkefritt. 

20200422_134000.thumb.jpg.43942d2048ce58150f009a49d6584541.jpg

20200422_145103.thumb.jpg.60b8f87369953124ec74d8b8bda8fce9.jpg

Fikk armene til å gå synkront og til riktig start- og sluttpunkt, men nå har jeg problemer med at de stopper midt på ruten.. 😂 De går altså helt til enden av ruten, så helt ned til panseret, så halvveis opp på ruten igjen og stopper der. Noen som har tips? Kanskje motoren er litt defekt og ikke vet hvor den skal stoppe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...