Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Thundercoil skrev:

Mekanisk oppdatering. I går ble et par plagsomme ting utbedret. 😁 Trodde bremseskoene bak lagde sjenerende skrapelyder, men synderen var visst noe annet. 

For det første er denne forhatte dritten endelig long gone. 😅

20200508_154311.thumb.jpg.0ada0f32eb2b26b9c5c911b7d3c0c8e2.jpg

Skikkelig deilig følelse å kaste den i søppelet. 😊 Helt utslitt var den hvert fall. 

 

Hvilket merke var den clutchen du tok ut, og hva satte du inn nå ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thundercoil skrev:

@RemyNG Haha. Kunne tenkt meg en forsterket organisk clutch. De skal visst føles som originalen, men har ikke 15K+avgifter å avse akkurat nå. 😅

Du er spent og jeg gruer meg. 😛

råeste organiske fra sachs med tilhørende trykkplate er ikke helt som å kjøre original på godt å vondt,  har kjørt litt m5 med slik kløtsj å vær gang jeg setter meg tilbake i min egen så trakker jeg nesten gjennomgulvet ved betjening av kløtsjpedal... :P men den biter som pokker å egentlig helt grei å ta i gang med, hard pedal men tror det kan være tilvenningsak til en viss grad :) litt i tvil selv om jeg skal gå for råeste alternativ av organisk eller tilsvarende orginal fra sachs.. time will show :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@IngvaldsenJaja, blir spennende å se omtale om du går for noe annet. 😊 Min er jo daily/eneste bil i sommerhalvåret, så original er vel riktige valget for meg. Blir mye køkjørig her også. Har savnet en brukbar clutch til hvert fall det punktet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne clutchen med fast senter og alusvinghjul på en m62 med presse. Den er lett å trampe inn, slurer ikke etter 10 år med banekjøring, men den rister og napper noe jævlig når jeg skal prøve å ta løs pent.. Leter etter en god fjæret lamell for å få det snillere, men er usikker om det er noen vits i? 

uuc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Thundercoil skrev:

@IngvaldsenJaja, blir spennende å se omtale om du går for noe annet. 😊 Min er jo daily/eneste bil i sommerhalvåret, så original er vel riktige valget for meg. Blir mye køkjørig her også. Har savnet en brukbar clutch til hvert fall det punktet. 

 

blir for det meste kosekjøring med min egen også men har planer om litt trackdaybruk, må ta en prat med TRF her på forumet når jeg er klar til å handle siden han forhandler sachs om hva jeg skal velge til hvilket bruk 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel. skrev:

Høres ut som den gamle clutchen har ødelagt litt av kjøreopplevelsen ja 😅 Godt du har fått på nytt og bedre nå 👍🏼😁

Ja, det kan man si. Ble en helt annen bil å kjøre. :) Samboeren har jo også bare kjørt den 1 gang på snart 5 år pga den clutchen. Like greit mtp felgene. 😅 Men ja, greit å kunne kjøre den om det skjer noe. 

3 timer siden, 540is skrev:

Jeg har denne clutchen med fast senter og alusvinghjul på en m62 med presse. Den er lett å trampe inn, slurer ikke etter 10 år med banekjøring, men den rister og napper noe jævlig når jeg skal prøve å ta løs pent.. Leter etter en god fjæret lamell for å få det snillere, men er usikker om det er noen vits i? 

uuc

Kanskje like greit å bare bruke opp den du har. Den originale blir kanskje fort slitt på den bilen. Min også smalt hardt baki ved diffen om jeg ikke kjørte "racing". Ekstra irriterende om du må rygge rolig og kontrollert mellom hus og hekk og gjerne svinge rundt et skarpt hushjørne. Hele bilen hopper jo nesten når du regulerer farten. Dunking og skrangling. Men men. Vet ikke om noen bedre alternativer for deg. Kanskje organisk, som vi har vært inne på. Høres ut som det blir en mellomting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...