Jokkis Skrevet Oktober 9, 2015 Share Skrevet Oktober 9, 2015 Eg berre lure litt på om det er andre som er slik eg er. Eg kan gå å tenke å drømme om en spesifik bil over lang tid. Å til slutt kjøper eg den. Men etter 6-12 mnd er eg lei bilen å vil ha en anna bil. Siste er en e36 m3 eg har nå. Lagt ned masse arbeid å penger. Vart veldi fornøyd med resultatet å den vart slik eg hadde sett den for meg. Kjørt den 5-6000km å nå syns eg bilen er kjip å har lyst på ny. Eg frykter litt at det ikkje finns en bil eg aldri blir lei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet Oktober 9, 2015 Share Skrevet Oktober 9, 2015 Postet denne tidligere på forumet, men slenger den ut her også.. Hpi og Jokkis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Oktober 9, 2015 Share Skrevet Oktober 9, 2015 Eg berre lure litt på om det er andre som er slik eg er. Eg kan gå å tenke å drømme om en spesifik bil over lang tid. Å til slutt kjøper eg den. Men etter 6-12 mnd er eg lei bilen å vil ha en anna bil. Siste er en e36 m3 eg har nå. Lagt ned masse arbeid å penger. Vart veldi fornøyd med resultatet å den vart slik eg hadde sett den for meg. Kjørt den 5-6000km å nå syns eg bilen er kjip å har lyst på ny. Eg frykter litt at det ikkje finns en bil eg aldri blir lei. Jeg lider også av samme syndromet... Har nå hatt rundt 25 biler de siste 6-7 årene, og finner aldri noe jeg klarer å slå meg til ro med. Men jeg har gjort penger på dette(i de fleste tilfellene), samt at det har blitt en hobby også! Alltid gøy å prøve noe nytt! Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 9, 2015 Share Skrevet Oktober 9, 2015 Jeg kjøper biler jeg blir glad i. Ingen problem å ha de lenge, da jeg solgte min Z3 som jeg hadde eid i 11 år gjorde det vondt. Men nå har det gått over, nå elsker jeg min 645ci. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet Oktober 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2015 Hehe ja det e jo sånn det e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 9, 2015 Share Skrevet Oktober 9, 2015 Sånn har alltid hatt det også. Om det er e91, opel combo, e34 eller x5. Har vel blitt nærmere 10biler uten at jeg har tjent penger på noen av dem. Det handler bare om "disiplin". Jeg har vel også angret tilsvarende på alle bilene jeg har solgt en stund etterpå, uansett hvor "god" grunn jeg har hatt for å selge. Valget handler i utgangspunktet om følelser, og den eneste måten til å slippe unna valgets kval er å bestemme deg for at du er fornøyd med det du har nå, og ikke lete etter alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 9, 2015 Share Skrevet Oktober 9, 2015 For min del var det en modnings sak, de første åra med lappen så gikk det ikke lang til før jeg ble lei av bilene. Men nå de senere årene har det blitt slik at jeg kjøper biler jeg virkelig har lyst på, forrige bilen min hadde jeg i 3,5 år og da hadde jeg hatt den så lenge at jeg hadde blitt glad i den og det var tungt å selge. Jeg velger på en måte ut biler som jeg vet jeg kan leve med lenge og som i mine øyne ikke mangler noen ting, så prøver jeg jo også å gjøre sånn passe oppgraderinger underveis for å holde "spenningen" i gang. Men etter 3-4 år så bytter jeg nok ut bilen, bortsett ifra min gamle E34 (har aldri eiet en bil så lenge som jeg har hatt denne). Den har blitt ett familiemedlem som alle er glade i så den blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 9, 2015 Share Skrevet Oktober 9, 2015 Nå er ikke 3,5år spesielt lenge i min bok. Jeg har riktignok aldri hatt en bil lengre enn e91 (2,5år) og skulle gjerne beholdt den om jeg ikke måtte prioritere annerledes. Det du må spørre deg selv om er jo hvilke behov du har som m3en ikke dekker, og hvilke behov erstatteren eventuelt vil dekke.. Handler det kun om begjær, så kan du vel like godt beholde den du har mener jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 9, 2015 Share Skrevet Oktober 9, 2015 Kjøpte 2004 E60 i en alder av 20 og er 26 i dag. Ikke lei bilen, selv om det er bare en 2,2 520. Grunnen til det er nok arbeidet jeg har lagt ned, kjørekomfort er fremdeles like god, sparker fra like godt ennå, lite veldig lite problemer med bilen og jeg syns den er fin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 10, 2015 Share Skrevet Oktober 10, 2015 Jeg har hatt bilene til de er brukt opp. Min forrige Volvo 740 Turbo hadde jeg i 10 år og den var kjørt 400.000km da jeg solgte den. Min nåværende gamle 530D har jeg foreløpig hatt i 6 år og den er kjørt foreløpig 330.000km. Jeg liker å skru å vedlikeholde så da blir bilene stabile og forutsigbare og da vil jeg heller beholde de enn å selge de for en slikk og ingenting. Min nåværende E39 liker jeg så godt på tross av alder og kjørelengde at den kommer jeg til å beholde noen år til. Neste bil må bli en enda større Bmw, F01 740D f.eks Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 10, 2015 Share Skrevet Oktober 10, 2015 Er enig med Fredrik 90, hadde det litt sånn jeg også de første åra.. Hadde et par 240er/245er, 740 turbo og til slutt ( i volvo karrieren) en v70 awd som jeg bytta motor til t5 og større turbo, dyser, downpipe osv. Bilen gikk som faen, hadde sinnsyk deilig 5'er lyd fra ferrita eksosen.. Men den var desverre besatt, og det var alltid noe galt med den. Tapte utrolig mye penger på den. Men samtidig elsket jeg den. Hadde den i ca 3.5 år. Men da var jeg lei all dritten, og forelska meg i E39 (gamlingen hadde en), som jeg stadig vekk lånte på slutten, og det var jo som og tømme bensin på bålet. Tok bare et par uker fra jeg fikk solgt volvoen til jeg hadde funnet en E39 i tyskland og bestilt billetter.Og jeg har aldri vært så fornøyd med en bil før. Har jo bytta en del, men veldig mye er vedlikehold. Og etter snart 6 år har jeg blitt veldig glad i den.Og jeg har fortsatt ikke fått følelsen av at jeg må bytte. Men det betyr ikke at jeg ikke drømmer om en E61/F11.. Men, en annen viktig ting opp i alt dette, som kanskje spiller størst rolle er familien og økonomien. Med et bra stort hus, og passe stort huslån, et barn og et til på vei så er det liksom ikke rom til og handle den neste drømmebilen. Oppussing kommer først.. Og vi har jo min E39 og en 2007 mod subaru legacy, begge ferdig nedbetalt og ingen lån.Man blir litt fornuftig etter hvert, og man styres jo mye av økonomien. Hawkon88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 10, 2015 Share Skrevet Oktober 10, 2015 Jeg går lei av vanlige biler veldig kjapt, altså biler man egentlig skal ha lenge. Ble "lei" av 4-serien etter 2-3 måneder, for da hadde jeg fått testet alt som var så spennende under ordreprosessen og hovedparten av spenningen har blitt borte. Heldigvis er bilen meget komfortabel og flott å kjøre i hverdagen, så det gjør det hele "levbart" På en annen side, jeg har aldri gått lei av mine biler som har levert unike kjøreopplevelser. For eksempel var MX-5en alltid koselig å kjøre med på skogsveier med taket nede pga råflott balanse, E28en var helt fantastisk på sløve sommerdager (savner lukta av opphetet E28-interiør!) og min Honda CRX veide 860 kg. og var praktisk talt som en gatelovlig gokart som var moro å kjøre på svingete veier. Det var biler jeg solgte kun av praktiske grunner (mangel på garasje/økonomi/bruk, ulykke o.l.). Kanskje BMW ikke er noe for deg. Du trenger kanskje tyngre oppgradering til en Evo e.l., evt. en OK BMW til hverdags og sportsbil (911, S2000, Caterham 7 osv.) reservert spesielle anledninger? Vurdert det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkis Skrevet Oktober 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2015 Er jo inne på det økonomiske her som nevnt fleire plasser i tråden. Men det er jo latterlig dyrt med forsirking, veiavgift osv hvis en skal ha fleire biler. Eg har no sett meg ut 4-serie gran coupe som sansynligvis blir neste bil. Mest pga av at eg har falt veldi for uttsende å at den skiller seg ut blandt alle de "vanlige" bmw'ene på veien. Skulle gjerne hatt en Porsche i tillegg til denne men det blir rett og slett for dyrt i dagens økonomiske situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 Folk flest opplever dette, greia er at du må holde ut forbi den fasen. Plutselig blir den enkelt og greit mere enn en bil for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 11, 2015 Share Skrevet Oktober 11, 2015 En annen ting er jo det at når du har hatt den en stund så blir du jo kjent med den og vet alt om den. Jeg har vært på tanken å bytte min ut med en e38, men fornuften har holdt meg igjen med tanke på Touring osv. Men jeg synes det er et ork og bytte bil, med tanke på evt problemer ved salg osv. Det har også satt en demper på bil bytte hos meg. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå