Gå til innhold

Sveigis sin e61 530d M-Sport 2006 Individual.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Driver og følger med her, siden E39'en min skal hugges snart og jeg leter etter ny bil. Vurderer noe slikt (regner med denne er solgt før jeg rekker å se på den uansett) http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87604852
 

Synes de begynner å bli bra i pris også! Denne var jo manuell, men også med mye utstyr (og null heftelser, måtte sjekke... en bil jeg kjøpte og hadde i ei uke hadde 50 000 i heftelser, og ingen av oss sjekka det før jeg hadde kjøpt den).

Bilen din er veldig fin! Fortsett å vaske den regelmessig, det har ikke de 6 eierne på min gjort før meg [-X=P~ Synes ikke det er stas å sende en 16 år "ny" bil til huggeriet, men sånn får det bli :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du referer til,det er billig.

Uhyre skjelden de går så billig i den standen.

Det hadde hvertfall ikke min gjort :).

Av og til må man bite i det sure eple og faktisk akseptere at ting ikke er sånn som det er (Tenkte da på din e39 og tilstanden ).

Det er kjedelig der og da men fort glemt når du får noe annet.

Og ja ,e61 annbefaller jeg hvertfall .Sist men ikke minst,bry deg fint lite om alle disse skeptikerene til disse.

Noe skeptisk skal du være men det må du være til det meste brukt.:).

Er de bra holdt,så fungerer disse perfekt og alle disse sykdommene som brudd i bakluke(ledninger),panorama issues osv ,har som regel blitt fikset da bilene ikke er nye lenger.

Ja bilen blir vasket og stellt med regelmessig.

Senest nå var jeg ute og shinet den innvendig.

Utvendig tar jeg til tordag da kona skal til Sandefjord.

Pm meg hvis du lurer på noe angående e61.

Føler jeg har brukt all fritid på nettopp denne modell så litt kontroll føler jeg at jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kona kommet tilbake med bilen  etter en langweekend hos sine foreldre .

Og da må jo husbonden sjekke over at alt er som det skal .:).

Ingen overaskelser kun glede.

Er jo og en stund siden jeg kjørte e61en og måtte ha en liten tur.

Og det er når det er gått en stund enn merker hvor nydelige disse bilene er å kjøre.:).

Her er komfort,kjøreglede og kraft samlet i skjønn forening.

Blir glad av å kjøre rett og slett.

Imorgen har jeg fri,så da får hun ta 535en så jeg kan ha litt tid med denne.

Mulig der kommer noen update imorgen :).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt har fruen vært hjemme i Sandefjord denne helgen og etter en 45 mil tilsammen rundt omkring , er dette ett kjent utseende:

image.jpg

bedrøvlig men helt normalt:

image.jpg

image.jpg

Dette skulle bort helt enkelt.

Sånt skal ikke ligge lenge hos meg så dynking av godsaker ble satt igang:

image.jpg

sjekk asfalten.

Ting virker:

image.jpg

Etter grundig spyling fikk jeg frem et rent virke igjen:

image.jpg

Såpe og bøtte klar for jobb:

image.jpg

Og igang med gnikking av Rubinsort 5er:

image.jpg

Felgene fikk litt luuuv:

image.jpg

Selv om det er totalt unødvendig nå på denne tiden, liker jeg følelsen av tørket bil etter vask og håndkleet ble funnet frem:

image.jpg

Og når tørken var tatt ble den jo atter ren:

image.jpg

Alltid godt å se ren bil :

 

image.jpg

image.jpg

Så vil jeg vise noe .

Denne bilen er jo mørk, ergo du ser absolutt alt av riper og steinsprut.

Jeg legger ofte på et par lag med voks på utsatte steder og det tror jeg har reddet meg for sandblåste sider på bakfangeren.

Her er ikke mye slitasje til nå:

image.jpg

Dette er tiltross for jeg ikke har skvettlapper bak.

En annen ting som har reddet meg for minimalt med slitasje på sidene foruten hyppig vask og voks , er nettopp skvettlapper foran.

Et must om du ønsker en bil uten skader og sandblåste sider.

10 år gammel lakk:

image.jpg

Dette bildet øverst er siden på bilen.Og som det vises så er det små elementer som gjør at en kan ha lite steinsprut osv .

Kantskjørter:

image.jpg

Disse bildene la jeg ut ene og alene for å illustrere med litt godt stell og beskyttelse går det ann å holde en bil grei hele året.

Blir lite skrubilder osv nå da den fungerer stortsett hele tiden :).

Det er jo sånn når man har e61...eller sa jeg feil nå ?:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fahad skrev:

Veldig bra jobbet Sveigis. Liker veldig godt å lese vask og shine innleggene. Det gir meg også motivasjon til å ta meg en tur ut og ta en grundig vask av bilen min 😀 Må si jeg beundrer arbeidet du legger ned 

Tusen takk for fine ord Fahad.:).

Det blir stortsett endel innlegg som dette nå da begge bilene fungerer ,noe som forøvrig er bra.

Jeg mener det er viktig å sørge for at ting ikke setter seg om vinteren.Er lettere å rengjøre lakken ved en evnt.polering da.

Godt at jeg kan være til inspirasjon for andre ,det gir meg hvertfall inspirasjon til å fortsette :).

Og jeg er jo innom tråden din veldig ofte og det er en mektig sak av en Bmw du har annskaffet ja :).

Har nå rotet litt rundt på nettet og der dukker opp en mengde forskjellige vokser og diverse nå fortløpende.

Det gleder jeg meg til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er motiverende å se bilen bli holdt så godt, skitt og møkk må bort ved første anledning. Men heldigvis så har bilen god beskyttelse, så da renner det lett av. Det er litt det man har igjen for å stelle og styre, mens andre står og nærmest må skrubbe møkka av bilen. Godt vedlikehold lønner seg, det er iallfall helt sikkert. Tenker du synes det var godt bilen fikk en skikkelig langtur også, de trenger det i blandt.

Men du Jan, det microfiber håndkle du hadde.....ville du ikke vaska det. Det er ikke dumt å vaske dem av og til, bare å vaske på 60 grader og bruke vaskemiddel uten tøymykner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe meg og deg kan ha god samvittighet for ,så er det bruk av hageslange og bilsåpe tror jeg :).

Så ja,helt enig at enn har igjen for litt vedlikehold nå på disse tider.

Er nyttesløst å gå over bilen med såpe og hanske/svamp hver gang men spyling og berøring av og til  hjelper på.

Beskyttelse er Alfa Omega nå uten tvil .

En langtur trengte den virkelig uten tvil.Føler den går lettere etter det .

Hahaha ja det håndkleet ja :):)...

Den så jeg komme gitt :).

Det som er saken er at det faktisk er rent men er kommet noe på det som gjør at det ser bedritent ut .

Så ikke så farlig som det ser ut til :).

Men disse må jeg ha flere av og kom med forslag på noen som tar til seg vann godt og har grei størrelse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se den blir tatt vare på og alt fungerer :) Blir litt samme hos meg, lite nytt, alt fungerer og poster derfor ikke så mye. Var å vasket her forleden, idag ser bilen like skitten ut som før vask, madammen kommentere "ja, mye vits i vask?", jeg bare "du skjønner det bare ikke enda" :D Viktig å holde ved like, det er jo en eiendel med verdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Godt å se den blir tatt vare på og alt fungerer :) Blir litt samme hos meg, lite nytt, alt fungerer og poster derfor ikke så mye. Var å vasket her forleden, idag ser bilen like skitten ut som før vask, madammen kommentere "ja, mye vits i vask?", jeg bare "du skjønner det bare ikke enda" :D Viktig å holde ved like, det er jo en eiendel med verdi!

Det er det som er så godt når det funger og jeg banker i bordet for det.

Ja damene skjønner jo ikke dette med bilhold og det må vi bare akseptere :).

Blir lite skruposting enda men greit å legge fra seg litt "bevis" her sånn at en eventuell neste mann kan se at jeg har pleid godt med bilen .

Jeg må ha bilen på verksted nå i Januar for å få sett på webasto .

Nye termostater må jeg og ha og da blir det skru update.

Blir litt sånn :"Jan gjør ting han ikke vil,skru dieselbil " :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog ingen vaske update,skru update ja rett og slett ingenting..

Men jeg vil også i denne tråden benytte annledningen til å øsnke dere en god jul.

Vil og takke dere som har fulgt med på trådene mine.

Det setter jeg veldig pris på og det inspirerer meg til å fortsette videre med updates.

Et flott forum som og har gitt meg muligheten til å bli kjent med masse flotte mennesker og ikke minst behjelpelige hvis problemer skal  oppstå :).

Igjen en god jul .:)

Mvh Jan .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fahad skrev:

Ønsker deg en riktig god jul og et godt nyttår, Sveigis :-)

 

Takk det samme Fahad :).

 

2 timer siden, fxslin skrev:

God jul og Godt nyttår! Håper at 2017 blir et bra år for deg og dine. 

"Kjenner jeg deg rett" så vil du holde bilparken i like bra stand i 2017 som i 2016! Ser fram til å følge postene dine videre.

Like måte til deg.:).

Ja 2017 ,skal der skje endel i bilveien og spesielt med 535en.

Den må ha en kosmetisk strekk i form av rustfjerning ,nye lister osv.

E61en skal og plukkes litt på da mtp litt understellsdeksler som skal ha nye klips .

Så jeg skal sørge for at denne tråden og den andre lever i 2017 og :).

Forøvrig ser jeg at e34 tråden er 5 år til sommeren og det er jo et jubileum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...