Gå til innhold

Marius2002s E91 xDrive M-sport - Et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Marius2002 skrev:

@ahj takk! :)

Da skal jeg vurdere dette, er litt usikker på om jeg skal. Har du fjernet på din?

Har aldri hatt det på min, men har fjernet på en rekke BMWer og Audier. Brukt samme metode på de. Bare å kjøre på. ;) 

Skal du fjerne xDrive på forskjermene også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

Har aldri hatt det på min, men har fjernet på en rekke BMWer og Audier. Brukt samme metode på de. Bare å kjøre på. ;) 

Skal du fjerne xDrive på forskjermene også? 

Nei, skal ikke fjerne xDrive :) Må ha en gyldig unnskyldning for at bilen er høy! Hehe, neida.. Men xDrive skal få stå, jeg synes det gjør seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt å fjerne disse merkene. På F30en kunne jeg bare trekke og vri de av med fingrene/neglene. Debadget Z4en også. Der hang noen av merkene litt bedre. Så der brukte jeg bare en fille som beskyttelse mot lakken og et lite flattjern for å vippe de av. Har aldri brukt verken fiskesen, tanntråd eller varmluftspistol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, StigJ skrev:

Veldig enkelt å fjerne disse merkene. På F30en kunne jeg bare trekke og vri de av med fingrene/neglene. Debadget Z4en også. Der hang noen av merkene litt bedre. Så der brukte jeg bare en fille som beskyttelse mot lakken og et lite flattjern for å vippe de av. Har aldri brukt verken fiskesen, tanntråd eller varmluftspistol. 

Ved å bruke varme er sjansen for å få med seg limet av mye lettere. Har gjort som du også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de har endre på type dobbeltsidig tape med tiden. Tapen på merkene på Z4en var slik at den delte seg og gikk i oppløsning. Litt sånn skumgummiaktig mellom limlagene. På F30en var den mer tøyelig og gummiaktig. Så der dro jeg bare av tapen som hang igjen.

E91en jeg hadde var allerede debadget fra fabrikk, så vet ikke hva slags tape de brukte da.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Walkabout skrev:

Pen skute dette, gjennomgående clean og fin farge på felgene som står godt til bilen :) Vurdert sorte N-merker og noen spacere, spesielt på bakfelgene?

Tusen takk :) Jeg skal ikke ha sorte N-merker da jeg liker at det blå fra rondellen går igjen i skilt og at det er i gråsonen for hva som er lovlig. Med det sagt kler derimot mange biler sorte N-merker! Spacere og senk hadde helt sikkert gjort seg, men det blir ikke prioritert eller utført med det første :) Blir ikke xDrive-systemet litt køddete med spacere bare på bakhjulene? Jeg har ikke peiling.

Fargen på felgene liker jeg godt selv, Ferric Grey fant jeg ut de heter. Tror det er noe som er med på Edition Sport-pakken. Vurderer sotede sideblink, men det er ikke noe hast, samt blir det vel ny eksos(doble enderør) når jeg har fått spart opp litt.

Planene er å holde bilen clean og original og ta vare på den så godt jeg kan :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg at spacere skal ha noe å si for xDrive-systemet så lenge rulleomkretsen på dekkene forblir intakt. Sotede sideblink hadde vært pent, det hadde jeg på gamlebilen min, som var en sort E60. Finner mye greit på eBay til en rimelig penge der. Dobbel eksos hadde også hevet inntrykket av bakenden et hakk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Walkabout skrev:

Kan ikke se for meg at spacere skal ha noe å si for xDrive-systemet så lenge rulleomkretsen på dekkene forblir intakt. Sotede sideblink hadde vært pent, det hadde jeg på gamlebilen min, som var en sort E60. Finner mye greit på eBay til en rimelig penge der. Dobbel eksos hadde også hevet inntrykket av bakenden et hakk :) 

Du har helt sikkert rett ang. spacer, det er utenfor mitt kunnskapsfelt akkurat det der :) Jeg tror likevel ikke det blir prioritert, selv om det estetisk sett hadde gjort seg.

Dobbel eksos hadde hevet bakenden mye ja, den er ikke stygg den originale, men den kunne vært mye mye bedre! :) 

Takk for tips, jeg skal se litt på bl.a. ebay på sideblinkers :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...