Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Det som skiller bmw webasto fra andre er som regel kun ecu, resten av det mekaniske er identisk på alle brennere av samme modell slik som din termotop v 

Du har nok rett i det, det vil forundre meg om ikke det jeg har funnet passer selv om det ikke er helt nøyaktig det samme delenr som det jeg har. 

 

5 timer siden, Alpejohn skrev:

Hva var det som gjorde du mistenker brennkammer?

Feilkode på glødeplugg, samt gått igjennom prosedyre med ista+. Sirkulasjonspumpa går, dieselpumpa går, webasto starter men "tenner" ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2020 den 12.12, Andreas_R skrev:

Hei!

Jeg har en 2011 520d f11 hvor jeg har konstatert at jeg trenger nytt komplett brennkammer til webastoen. Men sliter med å finne riktig brennkammer fra webasto. Nærmeste jeg har kommet er dette fra Hastadklev:

https://hastadklev.no/product/brennkammer-tt-v-diesel-m-sperreventil/

Men BMW delenr for webasto er jo ikke det samme på F1x, E9x og F25 så jeg er usikker på om det sitter samme type webasto enhet i disse? Så vidt jeg kan se er delenr for aux.heating unit i min F11 64129257006. Og dermed skal det være samme type webasto i alle F0x og F1x.

Noen som har byttet brennkammer på webasto i sin F0x eller F1x?

Jeg tipper du har rett brennkammer der.

Jeg mener at jeg monterte dette i en E70 ifjor, og det har samme VW nummer som det du linker til, og så har det nummer som likner på bilde av ditt brennkammer. https://www.prokes-auto.com/replacement-burner-thermo-top-v-oem-diesel-with-fuel-shut-off-valve-sh-ap-2-9013194c-9013194-9021764-9015854a-9015854-1k0261433d/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennkammeret passet :) Og Webastoen er installert og fungerer utmerket, så nå kan vinteren bare komme!

Alt i alt en grei jobb. Knakk noen skruer på den "trekant" braketten, måtte borre de ut. Så det var litt pes. 

Måtte fylle på ca 4l blå Castrol Radicool kjøleveske. Ser ut som N47 på F1x har et selvluftende kjølesystem, så luftingen gikk uten problemer. Fylte helt opp, lot bilen stå på tomgang helt til jeg fikk en konstant stråle fra "overløpet" mellom beholder og øvre radiatorslange.

Måtte på med Ista og låse opp webastoen igjen. Kjørte både dieselpumpe og sirkulasjonspumpe manuelt en liten stund, før jeg kjørte gjennom testprosedyra for independent heater. Det ble tildels mye eksos til å begynne med, men mot slutten brant den helt rent.

Til slutt byttet jeg batterier i fjernkontrollen, dette er 2xAAAA batterier, samt kjørte prosedyre for ny initsialisering. Nå funker fjernkontrollen også.

 

 

IMG_5071.JPG

IMG_5070.JPG

 

IMG_5067.JPG

IMG_5066.JPG

IMG_5065.JPG

IMG_5064.JPG

 

Endret av Andreas_R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har en 2002 530d men Original Webasto som jeg har hatt litt tull med oppigjennom. Nå trodde jeg den endelig var i orden men nei da, Webasto går som normalt i 30 min når jeg starter den manuelt fra obc men det blir ikke all verdens til varme. Kjølevannet øker med ca 15°, mener å huske jeg fikk en god link i kupeen før.

Noen gode råd hva som kan forårsake dårlig effekt ? 

DSC_0769.thumb.JPG.4af5789ded724c2ad184cd0f77526e32.JPG

Dette er etter ca 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tänkte höra med er om ni vet om någon som lyckats med det som är omöjligt enligt BMW och bavaria, nämligen att installera en termo top evo 5 i sin F3x serie och sen kunna styra den via idriven eller Connected appen? 
 

Till min bil så har jag remote services som bl.a innebär att jag kan ställa in ventilera på olika tider, som alla känner till bara betyder lufta. 

jag läser och söker på olika forum men finns inte så mycket givande, mer än en fyr i Sverige som gjort detta på egen hand. Han skriver att själva magin är en ”analog to w-bus converter” samt kodning som gör att du kan programmera webaston i din idrive eller Connected appen. 
En fyr i Tyskland har tydligen också klart det med sin 335d, har mejlat han och väntar med spänning. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsendet förstår jag, är väll inga problem att installera webasto eller defa sån sett. Men det jag lurar på var om det kanske var någon med just den setupen jag provar att beskriva :) alla jag snackat med påstår att det bara går att få till på 5,7 X3 och x5 av en märklig grund.

 
Jag har pengarna och ska investera i en fjärrstyrd webasto motor och kupévärmare när som hels, men kan inte släppa tanken att det faktiskt går att få det integrerat i idriven. I ”värsta” fall så får jag väll bara bruke webasto appen men det det blir helst klar bäst om jag slipper det och bara bruker BMW Connected appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Går opp til flere f30 i norge med webasto, med de er sjeldne...

en her inne fikk det ettermontert av bmw på sin 330i, glemt hva han heter

han kjører etron idag

C'est moi! :D Original webastoenhet, antakelig til G30 som kom samtidig med min F31 LCI. Dyr ettermontering. Pre lci var det visst mulig å få fra fabrikk, men bare helt i starten etter hva jeg kan lese meg frem til. Det var aldri noen mulighet i Norge de seneste årene. Var det det, var det i så fall veldig godt skjult fra forhandler/BMW Norge, har sett en og annen 335i med dette, men den var vel fra sent 2012, tror jeg.. Og jeg ser det er spurt etter å bruke iDrive/Connected-appen. Ikke mulig, måtte bruke Webasto sin egen app. For Android er den søppel.

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsakerokok jag förstår. 
Jag vet att det kostar en del, sån ca 35’000 har jag fått bland olika offerter. 
Men jag ger mig inte, det skall tydligen gå om du bruker en w-bus converter och lägger in koder sen så tror jag också man må ha en IHKA modul. Fick svar av denna duden i Tyskland (se länk) han gav mig tillgång till 6 olika dokument med bl.a delelister och originalpapper från BMW. 
 

problemet verkar snarare va att ingen mekaniker vill ta på sig denna jobben, kanske pga garatisaker eller att ting inte blir gjort helt efter boken... 

 

här är en fyr i Sverige som klart å fixa det i sin 3 serie också... 

https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=313770

Endret av Herr_eklund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...