Gå til innhold

Batterilader


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte akkurat en Defa 8A i går. 899,- på tilbud hos Bilxtra. Veldig enkel i bruk, og så har den AGM- og powersupplymodus. Ser bra ut så langt.

Jeg vurderte også Ctek MXS 7. Den har flere funksjoner, men jeg gadd ikke betale femhundre kroner ekstra for dem. Den forrige laderen min var Ctek og den gikk i stykker etter to år, så jeg hadde lyst til å prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har CTEK MXS 7.0 og er fornøyd med den. Ville ikke kjøpt mindre enn MXS 5.0 til den bilen. 

 

http://www.ctek.com/no/no/chargers/MXS%205.0

 

Du må ha en lader som er laget for AGM-batterier.

Takk for tipset

Bilextra selger "POLAR" varianten av CTEK MXS 5.0 på tilbud kr. 799,-

Er den bedre enn MXS 5.0?

 

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte akkurat en Defa 8A i går. 899,- på tilbud hos Bilxtra. Veldig enkel i bruk, og så har den AGM- og powersupplymodus. Ser bra ut så langt.

Jeg vurderte også Ctek MXS 7. Den har flere funksjoner, men jeg gadd ikke betale femhundre kroner ekstra for dem. Den forrige laderen min var Ctek og den gikk i stykker etter to år, så jeg hadde lyst til å prøve noe annet.

Takk for tipset om Defa 8a.

Valget står mellom CTEK 5.o Polar kr. 799 eller Defa 8a. kr. 899,-

Jeg har også hatt to Ctek hvor begge hr gått i stykker der man trykker på valgmuligheter for lading, 

Defa har kun av / på knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilextra selger "POLAR" varianten av CTEK MXS 5.0 på tilbud kr. 799,-

Er den bedre enn MXS 5.0?

Jeg har forstått det slik at polarversjonen tåler mer kulde og rusk og er egnet til for eksempel snøscooter. Hvis du bruker laderen i garasjen eller utendørs uten at det er snøstorm så virker det ikke som det er noe grunn til å betale ekstra for polar. Men får du et godt tilbud er det jo greit.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik fra Biltema for 1 eller 2 år siden kr 549,-, og den har funket veldig greit. Hadde også en C-Tek tidligere som gikk i stykker da den ikke reagerte på knappene lengre.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Batterilader-12-V-8-A-2000031643/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula tilbud på en lader, dersom man er julaklubbmedlem (og har en julabutikk i nærheten).

 

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/bilbatterier-og-tilbehor/batterilader/batterilader-608061/

 

Kan ikke noe særlig om de forskjellige laderne, men er som sagt fornøyd med min lader. Tror det er ganske likegyldig hvilken du velger så lenge den er stor nok (les spesifikasjonene) og har støtte for AGM-batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Ctek MXS 7.0, har 95ah AGM batteri.  Som Otis sier så har disse eget AGM/Kulde program hvor den gir 14.7V Ladespenning.  

Disse har også comfort connect hvor ladestikk står fastmontert på batteriet og du bare trenger å plugge lader i stikket. Stikket kan du ha nærmest hvor du vil.  Har til og med sett folk ha det stikkende ut av grillen på bilen. Det gjør det uansett veldig enkelt. Jeg har selv en E39 touring og denne har batteri bak et deksel i bagasjerom. Da er comfort connect veldig hendig.

 

 

CTEK56380_2014~Polaris~Ranger_Crew_570_3

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det ble DEFA 8 amp sin kontra CTEK. Ødelagt 2 av dem tidligere pga. velgerknappen.

Brukt DEFA 8a  på bilens batteri 2 ganger allerede , og 2 ganger på mc'n sitt 12 amp batteri. Det batteriet står lagret i kjøleskapet og blir vedlikeholds ladet hver måned.
Veldig grei lader. Ikke minst lett å holde orden på de lange ledningene. Egentlig en genial løsning :clap:
Les om den her: DEFA 8a batterilader brosjyre
 

EN_SmartCharge_4A-8A_530px.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ctek MXS 7,0 meget fornøyd med den. Har brukt den til å lade 200Ah batteri.den funker bra til det. Den slutter å lade når det er fullt og driver med vedlikeholdsladin når den ikke driver med opplading. 

Har også en ctek D250S dual lader. Det er en 12V til 12V lader. Den er det tempføler på. Så den lader også etter tempraturen ved batteri. Dette er nok ikke en lader man vanligvis trenger i en bil d, men Ctek er bra ladere hvertfal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sjøbuse skrev:

 

Har også en ctek D250S dual lader. Det er en 12V til 12V lader. Den er det tempføler på. Så den lader også etter tempraturen ved batteri. Dette er nok ikke en lader man vanligvis trenger i en bil d, men Ctek er bra ladere hvertfal.

Som lader, er C-tek veldig bra, men...
Den har en konstruksjons svakhet.
Knappen du trykker på for valget dit, blir utslitt fort og da er laderen ubrukelig.
har hatt  2 stk. med samme resultat
Det var grunnen til mitt merkebytte til DEFA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Ctek, har flere av dem og den eldste er vel fra 2005/2006 med jevn bruk, ingen feil. En skal dog merke seg at den drar strøm ut av batteriet sakte men sikkert ved strømbrudd, eller når du bare drar ut støpselet og ikke kobler av lasten. Dersom dette kan bli et problem ved at ladingen foregår uten tilsyn over lang tid kan det være lurt å sette et rele mellom batteri og lader slik at man kobler av batteriet automatisk ved strømbrudd. Ikke et problem for hvermansen dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...