Gå til innhold

Kantkjørt felg


Popza
 Share

Anbefalte innlegg

Lånte bilen til dama, hun kantkjørte en av de helt nye sommerfelgene jeg satt på i går.

Se vedlagte bilder, ikke helt krise men ser stygt ut synes jeg.

Hvor mye koster noe slikt, og hvem gjør en slik jobb rundt Vestfold/Oslo/Telemark/Akershus?

 

Hvordan blir resultatet etterpå, helt strøkent?

IMG_2041.JPG

IMG_2042.JPG

IMG_2043.JPG

IMG_2044.JPG

Endret av Popza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har renovert to sett med felger på Østfold felgteknikk. Disse var til dels mye verre kantkjørt enn hva du har med å gjøre. Er på andre sesong med det ene settet, de ser fremdeles bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, And-reas skrev:

Har renovert to sett med felger på Østfold felgteknikk. Disse var til dels mye verre kantkjørt enn hva du har med å gjøre. Er på andre sesong med det ene settet, de ser fremdeles bra ut.

Hvor mye betalte du? 

Dette gjelder kun en felg.

Dette er GS felger. Ser de koster 2000kr pr felg. Må vel gå an å få fikset dette billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10. april 2016 at 15.11, Popza skrev:

Hvor mye betalte du? 

Dette gjelder kun en felg.

Dette er GS felger. Ser de koster 2000kr pr felg. Må vel gå an å få fikset dette billigere?

Tviler jeg på :) Ny felg blir iallefall strøkent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mine akkurat inne for noe liknende, og de anslo 14-1500,- per felg. 

Jeg tok tre stk og havnet på en del over 4000,- lapper totalt, hvor av to hadde mye mindre kantkjøring en dette. Den tredje var kanskje på niva med denne.  

Så hvis ny koster 2000,- så blir det i grenseland, koster vel noen kroner å legge om i tillegg, så kan hende det lønner seg å reparere. 

Jeg brukte bulk-bilskade på Økern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.4.2016 at 15.11, Popza skrev:

Hvor mye betalte du? 

Dette gjelder kun en felg.

Dette er GS felger. Ser de koster 2000kr pr felg. Må vel gå an å få fikset dette billigere?

Ring til de og forklar situasjonen. Spør om ikke de kan gi litt rabatt på erstatningsfelg.  Utrolig hva som kan gå hvis man spør (og treffer rett person på rett dag) :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så langt.

 

13 minutter siden, Daniel80 skrev:

Ring til de og forklar situasjonen. Spør om ikke de kan gi litt rabatt på erstatningsfelg.  Utrolig hva som kan gå hvis man spør (og treffer rett person på rett dag) :P 

Tviler på at GS gir rabatter. Aldri har jeg opplevd mer "I don't care" holdning av noen butikk jeg har handlet hos, noensinne. Men kan prøve om jeg ikke finner noen annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært i tvil selv om en ny felg hadde kostet 500 mer enn fix. Faren for fargeforskjell og forskjell i strukturen er der.

Og er det ikke slik at Østfold Felgteknikk helst kun vil lakke to og to slik at de i alle fall blir like på hver side av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...