bmwJon Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 Tenker på å kjøpe en 2010mod e61 520dat. den har gått 150kog fikk skiftet turbo på 118k. Har fullt servicehefte. blir egentlig veldig skremt fra å kjøpe når jeg leser dette. For å kanskje spørre litt dumt..er det stor sjanse for at dette vil skje innenfor de neste 50k neste km? er det billigere å skygge banen? mvh Jon E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 (endret) 17 timer siden, bmwJon skrev: Tenker på å kjøpe en 2010mod e61 520dat. den har gått 150kog fikk skiftet turbo på 118k. Har fullt servicehefte. blir egentlig veldig skremt fra å kjøpe når jeg leser dette. For å kanskje spørre litt dumt..er det stor sjanse for at dette vil skje innenfor de neste 50k neste km? er det billigere å skygge banen? mvh Jon E Var aksjon på disse bilene for en stund tilbake hvor kjedet ble sjekket samtidig som det ble tatt service om jeg ikke husker feil. Om bilen har vært på merkeverksted hele livet har kjedet sikkert fått en diagnose, men spørs jo hvor lenge siden det er. Du har tre alternativer slik jeg ser 1. Kjøp bilen, og satse på at kjedet ikke ryker 2. Prøv å prut ned prisen slik at du kan forsvare det å legge ytterlige penger i å skifte kjedet (førevar prinsipp) 3. Legge ekstra cash på bordet for en 525d (M57) som har noen, men veldig få tilfeller av kjedehavari. Edit: 4. Få et verksted til å kontrollere hvor strukket kjedet er. Er en prosedyre på dette, usikker på hva dette koster. Endret Oktober 3, 2018 av ///M-ini95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 Hva koster det å utbedre dette preventivt for de som bekymrer seg veldig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGunders Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 Fikk pris på merkeverksted på kontroll av registerkjede på N57: 4000,- Vil tro at det koster omtrent det samme på N47 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 Er det selve kjedet som er svakheten eller er det strammere og glideskinner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 @Hpi Det kommer jo veldig ann på hvem som utfører jobben tenker jeg. Delene er jo ikke allverdens dyre. (GS selger repair kit for 1237 ,-) usikker på om dette er både nede og oppe. Så spørs det litt på hvordan jobben gjøres. Tar man ut motor og jobber derifra, eller fjerner man girkassen og bytter fra den vinkelen. En av metodene er sikkert mindre krevende og prisen deretter tenker jeg. Er en på finn som tar jobben for 16500, så regner med at med rabatter kanskje man havner på 20-25 k for bytte av kjedet på et verksted? Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Oktober 3, 2018 Share Skrevet Oktober 3, 2018 Åja, da er det jo ikke så allverdens ille. Å jeg regner med at lyden er der en liten stund før ting begynner å ryke😛 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Oktober 3, 2018 Share Skrevet Oktober 3, 2018 17 timer siden, bmwJon skrev: Tenker på å kjøpe en 2010mod e61 520dat. den har gått 150kog fikk skiftet turbo på 118k. Har fullt servicehefte. blir egentlig veldig skremt fra å kjøpe når jeg leser dette. For å kanskje spørre litt dumt..er det stor sjanse for at dette vil skje innenfor de neste 50k neste km? er det billigere å skygge banen? mvh Jon E Fant nettopp ut at bilen jeg skal kjøpe er bruktimport, importert etter 3år, men den har service historikk fra de 3 årene der. så lenge den har historikken og km stemmer/ser fornuftig ut, har det vel ikke noe å si, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johanngj Skrevet Oktober 3, 2018 Share Skrevet Oktober 3, 2018 20 timer siden, ///M-ini95 skrev: @Hpi Det kommer jo veldig ann på hvem som utfører jobben tenker jeg. Delene er jo ikke allverdens dyre. (GS selger repair kit for 1237 ,-) usikker på om dette er både nede og oppe. Så spørs det litt på hvordan jobben gjøres. Tar man ut motor og jobber derifra, eller fjerner man girkassen og bytter fra den vinkelen. En av metodene er sikkert mindre krevende og prisen deretter tenker jeg. Er en på finn som tar jobben for 16500, så regner med at med rabatter kanskje man havner på 20-25 k for bytte av kjedet på et verksted? Min N47 ble tatt på «kampanje». De byttet følgende. Vanskelig å tro at GS kan selge alt dette for 1237,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 3, 2018 Share Skrevet Oktober 3, 2018 14 minutter siden, johanngj skrev: Min N47 ble tatt på «kampanje». De byttet følgende. Vanskelig å tro at GS kan selge alt dette for 1237,- Jeg er helt enig, og derfor synes jeg det var rart. Går du inn på gs -> etk -> motor så kommer denne opp under "øvre kamdrev" Når bare strammeren koster 700 så synes jeg det er rart at for 600 til så får du kjedet og glideskinner ++. På ebay selges originale kit for bytte av reg.kjede for mellom 2 til 3 tusen. Så vet ikke hva GS mener med dette kittet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Oktober 3, 2018 Share Skrevet Oktober 3, 2018 6 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Jeg er helt enig, og derfor synes jeg det var rart. Går du inn på gs -> etk -> motor så kommer denne opp under "øvre kamdrev" Når bare strammeren koster 700 så synes jeg det er rart at for 600 til så får du kjedet og glideskinner ++. På ebay selges originale kit for bytte av reg.kjede for mellom 2 til 3 tusen. Så vet ikke hva GS mener med dette kittet. Nederste settet er kun øvre. Innholder strammer og kjede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Oktober 3, 2018 Share Skrevet Oktober 3, 2018 Det er vel et delt øvre kjede med kjedelås, for å hekte ihop med det gamle og trekke igjennom. For de gjerrige som ikke vil gjøre jobben skikkelig.. https://www.ebay.de/itm/Original-BMW-E60N-E61N-E81-E82-E84-reparieren-Satz-Steuerkette-OEM-11318590950/332020651097?hash=item4d4df91459:g:LXwAAOSwfVpYuTeD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå