Gå til innhold

space sin e46 m3 (endelig)


 Share

Anbefalte innlegg

DSC_0028-1.jpg

Da er ett blinklys på. Mangler skruklipset på andre siden, der festet hadde røket, så er egentlig like langt nå da. 

Får stikke innom GS en tur så fort som mulig. 

Fikk også oljetempmåler i posten i dag fra Polen. 350,- inkl. frakt istedet for 1200,- på GS. Original Hella.

Får dog ikke byttet den før neste oljeskift, da den sitter i bunnpanna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny (brukt) eksos er montert (nødvendig pga rust), men er veldig usikker på lyden i den. Den er veldig dyp i tonen, og uten noe av den raspete karakteristiske m3-lyden. Den gir også litt mye lyd i motorveihastigheter, med en gang motoren får litt motstand.

Får se hva jeg gjør med det.

På dette anlegget er forøvrig den andre stussen skeiv. Irriterende. Mener det er av merket Cobra.

Nå har jeg ikke hørt det utenfra i litt fart da. Må få samboern til å gjøre noen drive bys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min M3 er det montert Milltek eksos, den har også litt dyp tone og man hører ikke raspingen så godt inni bilen. Ble skuffet i begynnelsen, helt til jeg dro gjennom første og andre gir i en tunnell. :mrgreen: hører raspingen godt på utsiden.

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk på plass trekket/solskjermen til takluka i helga. Eller... Den er på plass, den blir skjøvet bakover når en åpner luka, men tilbake funker ikke.luka stopper og går noen cm tilbake igjen. Så må en til å fiske over taktrekket for å trekke den ut manuelt, og føre den frem samtidig som luka lukkes.

Fant en guide på e46fanatics, men den var fra 2008 og alle bildene mangler, så det funka rimelig dårlig å følge den.

Noen tips og triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Starta dagen i går med å kjøre ned et rådyr. Lå i 80, og fra ingensteder kom et rådyr over veien og traff bilen i speilhuset og døra på førersiden.

Fikk stoppet og ringt politiet og snakket med viltnemda. Når jeg snakka med dem lå dyret og sprellet i veikanten, men når jeg kjørte derfra var det borte, så det betyr vel at et mer eller mindre skadet rådyr surrer rundt i skogen nå.

Kjørte heldigvis touranen, og eneste skader på bilen er en sprekk i speilhuset og noen riper nede på døra. Tror jeg skal klare å polere det greit igjen.

Helt greit at rådyret ikke var et par skritt kjappere. Da hadde det truffet midt i fronten, med litt andre utfall for både dyr og bil vil jeg tro. Ble litt småskjelven der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt et par originale 18" m3 bakfelger, så da satser jeg på replika framme og originale bak på vinterdekka.

Da slipper jeg styre med spacere.

Disse må også lakkeres da, da de er rimelig herpet i lakken. Originalfelgene er også penere i fasongen og detaljene enn replikaene, men tror det er greit nok til at bare kjennere ser det.

Noe annet jeg ser er også at de originale har en HELT annen lakkjobb en replikaene. Det tar vesentlig lenger tid å pusse seg gjennom lakken på de originale. Hele kanten rundt måtte pusses skikkelig ned pga masse hakk og riper.

På den ene kopifelgen har jeg brukt kjemisk metall for å fylle i et par grove kantkjøringer. Ble jaggu bra!

Dessverre ingen bilder fra før jeg startet. Kan prøve å ta noen bilder underveis i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...