Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor "kreativ" tidligere eiere har vært på e30en.

- Et rusthull i kanalen var tettet med en halv tube tec7, og fått stappet inn en stålplate.

-En sprekk i bunnpannen var tettet med pakning på boks.

-Bunnpannepakningen var erstattet med pakning på boks. Rester av pakningen låg igjen i bunnpanna.

-rust i gulvet har blitt tapet over fra innsiden.

-eksosen var hengt opp med et bånd i stoff

Trøsten er at jeg fikk den billig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor "kreativ" tidligere eiere har vært på e30en.

- Et rusthull i kanalen var tettet med en halv tube tec7, og fått stappet inn en stålplate.

-En sprekk i bunnpannen var tettet med pakning på boks.

-Bunnpannepakningen var erstattet med pakning på boks. Rester av pakningen låg igjen i bunnpanna.

-rust i gulvet har blitt tapet over fra innsiden.

-eksosen var hengt opp med et bånd i stoff

Trøsten er at jeg fikk den billig..

Litt slik som med hus. Skal man begynne å pusse opp og det medfører riving, bytte dør/vindu eller lignende så treffer man som regel på skjulte snarveier som tidligere eier/snekker har gjort... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med plastip. Har lenge hatt lyst til å lakkere sommerfelgene, men i stedet vurderer jeg å plastdippe. Har lyst på samme metallik lakken som er originalt på felgene, eller så nærme son mulig. Altså ikke noe matt grønnfarge her. Er det noen som har noen tips til hvor jeg får handlet et produkt som er så nærme som mulig original lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Litt slik som med hus. Skal man begynne å pusse opp og det medfører riving, bytte dør/vindu eller lignende så treffer man som regel på skjulte snarveier som tidligere eier/snekker har gjort... 

Det er jo litt min egen skyld at jeg ikke sjekket bedre i forhold til rust hvertfall, men det sitter litt langt inne for meg å stikke skrujern inn i jekkfester og demontere interiør for å kunne se fra innsiden.. men det blir jo noen timer i å rydde opp. Å ta ut bunnpanna på en ix og spesielt denne når et par av boltene på traversen måtte kappes, er mye jobb uten løftebukk.

Tror jeg nærmer meg 100timer på å redde denne bilen.. Er på budsjett for å få lov av kona- så det går mye tid i å redde drit som burde vært byttet.. 

 

Gammelt hus med gammel morro har jeg vært borti, og glad jeg kom meg helskinnet ut av det og.. men jeg ser jo på feks byggebolig at det hender fra tid til annen at noen har kjøpt katta i sekken. 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Shattered skrev:

Nå er det vel ikke noe bedre forsikring at bilene har vært eid av gamlinger? :P de kan også være noen luringer!

Bedre med eldre folk som har god råd, enn tenåringer uten kunnskap og penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Bedre med eldre folk som har god råd, enn tenåringer uten kunnskap og penger..

Joda, men det jeg sier er at det finnes også skurker blant de eldre. Men klart, ungdommen er jo en gjeng med luringer. Har heldigvis aldri hatt trøbbel med salg sjæl med de bilene jeg har solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Shattered skrev:

Joda, men det jeg sier er at det finnes også skurker blant de eldre. Men klart, ungdommen er jo en gjeng med luringer. Har heldigvis aldri hatt trøbbel med salg sjæl med de bilene jeg har solgt.

Også er det jo selvfølgelig de gamle som ikke bremser over fartshumper, eller ikke får med seg ting som skjer i trafikkbildet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Shattered skrev:

Om det var ironisk eller ei, skjønte jeg ikke helt  hva det har med salg av bil å gjøre :P

Nei, ikke ironisk... ting som bærearmer, fjører, støtdempere, understell..... mye som går i filler når man ikke kjører pent over fartshumper. Bilen er jo da i dårligere stand enn den ellers ville vært i forhold til en person med generell interesse av bilens stand! :)

Essensen var at jeg siktet til at det ikke nødvendigvis er positivt at vedkommende som har eid den er gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har hvertfall ikke hørt om noen som bytter fjører og dempere før 200k, og hva så om demperne må byttes på 240 000km istedet for 280 000? Statistisk sett blir det aldri byttet understellskomponenter mer enn 1 gang i løpet av bilens levetid.

Husk at norske biler i snitt er 10,5år og går gjerne mindre enn 300 før de skrotes. X5en nærmer seg 250 000km og det er kun kyllingbeina og et par stag i bakstillingen som er byttet.

Det jeg mener er det viktigste for at bilen skal ha et langt og godt liv, er å passe seg for rusten, og hvor hardt bilen er kjørt blir derfor litt irrelvant for min del, så lenge bilen er grei teknisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hawkon88 skrev:

 

Jeg har hvertfall ikke hørt om noen som bytter fjører og dempere før 200k, og hva så om demperne må byttes på 240 000km istedet for 280 000? Statistisk sett blir det aldri byttet understellskomponenter mer enn 1 gang i løpet av bilens levetid.

Husk at norske biler i snitt er 10,5år og går gjerne mindre enn 300 før de skrotes. X5en nærmer seg 250 000km og det er kun kyllingbeina og et par stag i bakstillingen som er byttet.

Det jeg mener er det viktigste for at bilen skal ha et langt og godt liv, er å passe seg for rusten, og hvor hardt bilen er kjørt blir derfor litt irrelvant for min del, så lenge bilen er grei teknisk.

 

Fælt å si det, men min e46 spiser støtdempere bak. Kjører veldig pent over dårlig vei og fartsdumper, men enda har jeg byttet to sett bak på to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@316 kjekt med nytt hus. Men her er det ikke tomter ledig, med mindre man flytter på "bygda". Ikke at det er noe galt i å bo på bygda, men det passer ikke vår situasjon bå. De få tomtene her ligger fra ca. 2 mill, så koster det noen hundre tusen å koble seg på vann/avløp. Med graving osv., er man bikket 3 mill FØR man i det hele tatt starter på husbyggingen. Syke priser. 

Ang. bakdemperbytte. Jeg regner med på min E91 at jeg må bytte mellom 140-190k km., på min gamle E36 byttet jeg vel på 150k km.

At de må byttes hvert andre år høres suspekt ut. Er alt som det skal være? Fjærer i orden? Foringer er tipp topp? Kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...