Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg blir eldre og ferdig med utdanning og har fått meg hus osv.  Så kunne jeg fint tenkt meg en e46 cab med rekkesekser.  Denne hadde jeg kommet til å bygd bra  stereo i, så det er mulig å ha på musikk mens taket er nede. Innen jeg er ferdig med utdanning og fått meg hus osv, så er jo e46 nesten veteran så.

Fin sommerdag med taket nede og lyden av rekke sekseren, mens man hører på noen sommer vibes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tennbrikket skrev:

Når jeg blir eldre og ferdig med utdanning og har fått meg hus osv.  Så kunne jeg fint tenkt meg en e46 cab med rekkesekser.  Denne hadde jeg kommet til å bygd bra  stereo i, så det er mulig å ha på musikk mens taket er nede. Innen jeg er ferdig med utdanning og fått meg hus osv, så er jo e46 nesten veteran så.

Fin sommerdag med taket nede og lyden av rekke sekseren, mens man hører på noen sommer vibes. 

Tja om du har 10 år igjen begynner de eldste å bli veteran... Men det er heldigvis en stund til :) E46 cabriolet er nydelige biler og vil ha utseende med seg for alltid. Med mindre det er M3 som har bredere skjermer og kler fronten best slik, ville jeg satset på faceliftutgaven. Det kommer vel snart for en dag hvor pene eksemplarer med rekkeseksere og manuell stopper i prisnedgangen og stabiliserer seg før de begynner å stige igjen.IMG_2386.JPG

Men... Hvordan blir trafikkbildet om 10-20 år slik miljøfokuset er idag? Jeg håper rekkesekseren lever i sitt beste velgående om så i kvoter...

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat lik den du linket kunne jeg ha tenkt meg om endel år når jeg har fått på plass fast jobb og hus. Kan hende en litt annen farge ettersom det hadde blitt brukt som sommerbil. 2,2l 170hk manuell kasse, full m sport utvendig og med ett ganske bra bygd anlegg. Da stakker vi sommerbil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satset på litt mer enn 2,2-literen i en cab, de veier en del. :)

Ellers tror jeg også vi vil se stigende priser på pene eksemplarer her, spesielt Club Sport-utgavene tror jeg kan bli populære i fremtiden, og muligens bli en litt moderne erstatter for e30 325i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Freakshow skrev:

hadde aldri kjøpt meg cab uansett hvordan bil det hadde vært :P liker de rett og slett ikke :P eller de kan jo være fine :) men syns det blir for feminint :P not my cup of tea! :)

Er i grunn enig med deg :P Ikke helt min greie med vind i håret og alt det der. Har kjørt én bil med taket nede, og det var en Z4 3,5is.

Den hadde skikkelig tøff lyd, så jeg skjønner godt at @tennbrikket vil ha seg cab med rekkesekser. :P 330i cab hadde jo vært gøy :D

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, awt skrev:

Ville satset på litt mer enn 2,2-literen i en cab, de veier en del. :)

Ellers tror jeg også vi vil se stigende priser på pene eksemplarer her, spesielt Club Sport-utgavene tror jeg kan bli populære i fremtiden, og muligens bli en litt moderne erstatter for e30 325i.

Tja, de veier kanskje litt mer. Tenkte mere 2.2 literen pga driftsikkerhet. Etter hva jeg har skjønt så er den rimelig skuddsikker i forhold til 2 literen på 150hk. Større motor er jo som regel mer gøy, men prisen mot ytelse og lyd, så tror jeg 2.2 literen kommer til å være fornuftig. Til syvende og sist så blir det nok markedet som bestemmer dette, men blir hvert fall ingenting under 2.2 literen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker på 2-literen som kom på de første modellene (M52) så vil jeg si denne er ganske skuddsikker, men de bilene begynner å bli gamle, samt at denne aldri ble levert i cab. Ellers fikk man jo også 2-liter på 150hk i 318Ci, men det  er jo firer, og den kom vel ikke før i 2005(?).

En 325Ci koster neppe så mye mer enn 320Ci, og vil nok være en mer passende motor her. Man har jo 330Ci også naturligvis, men de har problemer med en mutter(?) som kan løsne, og forårsake motorhavari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madammen lot meg ta en test på nettet om hvor miljøvennlig man var. Jeg endte opp med belaste miljøet med 44,8 tonn CO2 årlig.... Noe som i følge siden kvalifiserte til miljøsvin og at det var på tide å skjerpe seg....

Kjenner jeg at jeg bryr meg? Ikke sånn veldig for å si det sånn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker bare da jeg så på e46 og e39 med bensin motor (150hk), så var det så sinnsykt mange som hadde byttet motor? Fikk aldri det inntrykket av 2.2 literen, men den var litt dyr da jeg var ute etter bil. Kan jo bare ha vært markedet der og da som var litt snålt. Syns 4er i en BMW cab blir litt feil, hadde nok heller aldri kjøpt diesel cab. Spent på å se utvalget av e46 cabs om noen år. Går jo så klart for 325 om det lar seg gjøre, spent på hvilke motorer det blir mest av til en fornuftig pris i henhold til ytelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tennbrikket skrev:

Tja, de veier kanskje litt mer. Tenkte mere 2.2 literen pga driftsikkerhet. Etter hva jeg har skjønt så er den rimelig skuddsikker i forhold til 2 literen på 150hk. Større motor er jo som regel mer gøy, men prisen mot ytelse og lyd, så tror jeg 2.2 literen kommer til å være fornuftig. Til syvende og sist så blir det nok markedet som bestemmer dette, men blir hvert fall ingenting under 2.2 literen :)

Er vel heller motsatt :) 2 literen (M52) med enkel vanos er vel mer driftsikker enn 2.2l (M54) som sliter med litt smågreier. Gjelder i grunn M52TU også.

Nå, awt skrev:

Om du tenker på 2-literen som kom på de første modellene (M52) så vil jeg si denne er ganske skuddsikker, men de bilene begynner å bli gamle, samt at denne aldri ble levert i cab. Ellers fikk man jo også 2-liter på 150hk i 318Ci, men det  er jo firer, og den kom vel ikke før i 2005(?).

En 325Ci koster neppe så mye mer enn 320Ci, og vil nok være en mer passende motor her. Man har jo 330Ci også naturligvis, men de har problemer med en mutter(?) som kan løsne, og forårsake motorhavari.

Mutter på oljepumpen som KAN skru seg selv ut på M54B30, men er de som bruker bilen på bane og ellers ganske hardt (mye på høyt turtall) som har størst risiko for å oppleve dette. Finnes diverse løsninger for det, mange som ikke fungerer i lengden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, awt skrev:

Når det er snakk om e46 kunne jeg faktisk tenkt meg denne (ser den er solgt nå riktignok). Ja, den er absolutt ingen skjønnhet, men med M-pakke og riktige felger synes jeg de er småtøffe. :)

bmw1.jpg

er veldig glad ikke alle har samme smak :P kan ikke skjønne hva han som tegnet compact karosseriet tenkte, det  må ha blitt gjort på et dårlig nachspiel. Prøvde å se for meg e90 compact nå, og det ble ikke ett hyggelig syn.

 

Grunnen til at det bildet der ikke ser så verst ut er nok fordi bakenden ikke er med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...