Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Nå, Shattered skrev:

Så det var mer enn kanaler? 

Du er jo mekaniker, kan du ikke fikse den opp med å bruke litt tid på det? 

<_<

JA. Jeg hadde jo ikke prøvd å heve kjøpet når jeg var klar over kanalene og planen var å ta de sammen med en kompis?? Er lov å tenke altså.

Jeg er ikke mekaniker (enda), og uansett hvor god mekaniker jeg er/blir, så hjelper det lite når største problemet er KAROSSERI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DanielStance skrev:

Er ikke sint. Men virket som du kanskje mente at jeg ikke hadde grunn til å klage siden jeg fikk den 40k billigere eller noe.

Hva er det som er galt med bilen da, siden 40 000 i avslag ikke er nok? Nå vet ikke jeg hvor mye du ga for bilen i utgangspunktet men ett avslag på 40 lapper er ganske bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger ang. E46 og E39, det var to biler som var aktuell http://www.finn.no/83011582 og en 330xd jeg ser nå er blitt solgt/fjernet. Litt moro må man få lov å ha det :D  Vi har diskutert, laget en cirka plan og fått litt byggekostnader osv.. Vi bestemte oss for å beholde E91en. Det er en kjempebil, som er forholdsvis ny og trygg. Med et solid xDrive-system er den super på vinterføre også. Jeg hadde kommet til å savnet denne bigtime. Og med en baby i baksete er sikkerheten hennes viktigst av alt, sistnevnte har selvfølgelig vært øverste prioritet hele veien. :) 

Så da blir det riving av bærevegg og opp med limtredrager, helt ny kjøkkeninnredning med øy slik at det blir åpen stue/kjøkkenløsning, rive trapp opp til 2etasje og opp med en mer moderne og bedre, da den her har sett sine bedre dager, nytt bad i form av innredning og ellers en del småting som baller på seg. Badet var nytt i 2012 og kjøkkenet i 2009, så det er litt råflott å rive, men det trengs likevel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, DanielStance skrev:

Er ikke sint. Men virket som du kanskje mente at jeg ikke hadde grunn til å klage siden jeg fikk den 40k billigere eller noe.

Høres ut som en veldig kjipt situasjon du har havnet i... 

Vet ikke om du allerede har kontaktet Forbrukerrådet, MEN her har du i alle fall siden med god hjelp:

http://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/

De løser alltid opp i konflikter som dette. Jeg skal bli megler... Så jeg vet utmerket godt hva som er i din favør og ikke. Det jeg kan si her er at tilbakeholdenhet på vital informasjon er 100% godkjent grunn til å heve kjøp.

hvis du ikke vil ansette advokat, så kontakt Forbrukerrådet med bilder, informasjon og helst bilder av annonsen. Sleng gjerne med bilder av samtale med selger både før og etter kjøp av bil.

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hva er det som er galt med bilen da, siden 40 000 i avslag ikke er nok? Nå vet ikke jeg hvor mye du ga for bilen i utgangspunktet men ett avslag på 40 lapper er ganske bra..

Har vært kollisjonskadet, mesteparten av høyre side er byttet. Jobben er uhyggelig dårlig gjort osv.

I tillegg er det flere feil på NAF rapport.

Alt dette visste han, men sa ikke noe om det.

3 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Høres ut som en veldig kjipt situasjon du har havnet i... 

Vet ikke om du allerede har kontaktet Forbrukerrådet, MEN her har du i alle fall siden med god hjelp:

http://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/

De løser alltid opp i konflikter som dette. Jeg skal bli megler... Så jeg vet utmerket godt hva som er i din favør og ikke. Det jeg kan si her er at tilbakeholdenhet på vital informasjon er 100% godkjent grunn til å heve kjøp.

hvis du ikke vil ansette advokat, så kontakt Forbrukerrådet med bilder, informasjon og helst bilder av annonsen. Sleng gjerne med bilder av samtale med selger både før og etter kjøp av bil.

lykke til :D

Holder på med Forbrukerrådet. Men akkurat nå er vi stuck for jeg var så dum å kontakte NAF advokat først.

Makan til ubrukelig kar jeg fikk. Han har ikke svart på en eneste mail på 20 dager. Inkludert mailen der jeg "sier han opp".

Han fra forbrukerrådet vil ikke begynne før vi har avklart det..

NAF skuffer stadig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger har opplysningsplikt samtidig som du har undersøkelsesplikt. Det vil si, skulle jeg tro, at du har full rett til å heve kjøpet om det er helt tydelig at han har holdt tilbake opplysninger. Kan det være at han ikke visste om noe av det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, DanielStance skrev:

Har vært kollisjonskadet, mesteparten av høyre side er byttet. Jobben er uhyggelig dårlig gjort osv.

I tillegg er det flere feil på NAF rapport.

Alt dette visste han, men sa ikke noe om det.

Holder på med Forbrukerrådet. Men akkurat nå er vi stuck for jeg var så dum å kontakte NAF advokat først.

Makan til ubrukelig kar jeg fikk. Han har ikke svart på en eneste mail på 20 dager. Inkludert mailen der jeg "sier han opp".

Han fra forbrukerrådet vil ikke begynne før vi har avklart det..

NAF skuffer stadig :)

Au... Ja. Da lærer forhåpentligvis alle på forumet nå at Forbrukerrådet går før NAF om man har kjøpt katta i sekken...

håper virkelig at det løser seg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 316 skrev:

Selger har opplysningsplikt samtidig som du har undersøkelsesplikt. Det vil si, skulle jeg tro, at du har full rett til å heve kjøpet om det er helt tydelig at han har holdt tilbake opplysninger. Kan det være at han ikke visste om noe av det selv?

Hjelper ikke at jeg har full rett når fyren nekter på alt og oppfører seg som en fjortis ved å ignorere meg.

Han visste om ALT. Han her inne på forumet som fortalte meg alt som var gale (han kjøpte bilen før meg, men hevet kjøpet), fortalte det til selger FØR jeg kjøpte den. Selger fikk tilgang til NAF rapport + mer. 

 

Til F90 og 316, skjønner at dere tydeligvis mistenker meg for noe men altså.. Jo, 40k avslag var jo greit om bilen faktisk var i den standen han påsto. Ikke 1000 ganger verre. Han skulle egentlig ha rundt 120k for den.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...