Gå til innhold

Sprekk i GS felg


Kruste
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte i sommer et nytt hjulsett hos GS bildeler, vasket bilen i dag og oppdaget sprekkdannelse på den ene bakfelgen.

Synest dette er elendig at såpass nye felger er så dårlige, er kjørt 4000 km med disse

Håper GS tar tak i dette å gir meg en ny felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et helt nytt felgsett hos GS tidligere i år selv. Etter noen uker var de et helvete å kjøre på. Reklamerte tre ganger.

Fikk først byttet felger og dekk bak. Den andre gangen så byttet de begge dekk foran og en felg. Tredje gangen bare balanserte de hjulene(var sikkert dritt lei av meg) og sa at "alt var i orden nå". 

Bilen var fortsatt et helvete å kjøre og jeg kjørte rett til dekkservice her i byen etter jeg hadde vært hos GS siste gangen. Han var lite imponert over hjulene og fant t.o.m ut at et av hjulene var feil balansert av GS.

Brukte Forbrukerrådet etter dette, orket ikke mer. Tok en stund før noe skjedde, men etter jeg hadde levert felgene tilbake og GS hadde undersøkt hjulene påstod de at en veldig liten "kantkjøringsrift" gjorde at det ene hjulet var urundt(KJEMPEKVALITET ALTSÅ!). Jeg påsto at denne riften ikke kunne ha påført ujevnhet til felgen. GS krevde at jeg fikk 1500kr mindre pga dette. Etter litt frem og tilbake fikk jeg til slutt full pris tilbake.

Vil egentlig si at kundeservicen og mottaket på GS var kjempebra, men fikk litt avsmak ettersom de prøvde å være "smarte" ved å spare 1500kr på en dustete påstand.

Anbefaler ikke felgpakker fra GS, hvis du vil ha kjøreglede og mindre bekymringer/plager i livet ditt.

Edit:

Da jeg reklamerte første gangen fikk jeg denne beskjeden fra GS pr. epost: "Det er ingen feil med kvaliteten her det kan jeg love deg . Vi vet hva vi holder på med , vår felger holder høyre load en de fleste andre der ute og hadde du hvis hvilke merker disse lager for til resten av verdenen så hadde du nok forstått dette godt ."

 

Endret av Popza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt utallige felgpakker fra GS å aldri hatt problemer med felgene. Men med engang sonar dekkene kom skrøyt di fælt av disse så jeg prøvde di... SØPPEL!!! Disse blir "trappeslitt" bare man ser på di omtrent å medfører en jææævlig romlelyd som høres ut som defekte hjullager. I dette ene tilfelle klagde jeg med

engang jeg fant feilen, etter å

ha byttet 4 hjullager på en E46

M3 uten at lyden ble borte. Så da betalte jeg mellomlegget å fikk mye falken istedenfor. Etter det har jeg kun kjøpt

falken. Billige og helt topp dekk i mine øyne :) Men jeg kjører stortsett aldri bilene

mine på stygge hølete grusveier osv å er ekstremt oppmerksom på hull i veien osv. Stortsett alle felger gir etter for hull i veien... Så er man sløv med dette blir di nok

urunde. Sonardekk har også tendens til å bli urunde... Duger ikke til annet enn spinnehjul 😝 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp heller originale brukte hjul enn dette replica søppelet som er smelta om fra gamle brusbokser i Kina.

 

Jeg har aldri forstått hvorfor folk bruker flere hundre tusen på bil, men når det kommer til verktøy og felger så skal man dra i hus det overhode billigeste rusket man klarer å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de gjelder kjøreegenskaper på denne felgpakken med Sonar dekk må jeg si at den er meget bra.

Ser flere har klaget på urunde felger og støy fra dekk, men har ikke merket noe til dette.

Men at en felg begynner å sprekke er jo direkte farlig, håper jeg kan slite meg gjennom sesongen med dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ivrig86 skrev:

Jeg har hatt utallige felgpakker fra GS å aldri hatt problemer med felgene. Men med engang sonar dekkene kom skrøyt di fælt av disse så jeg prøvde di... SØPPEL!!! Disse blir "trappeslitt" bare man ser på di omtrent å medfører en jææævlig romlelyd som høres ut som defekte hjullager.

 

Det er en treffende beskrivelse av Sonar slik jeg også opplevde dekkene. Byttet nettopp fra Sonar til Landsail, og nå ble det stille i bilen, gitt. Men GS-felgene trenger ny klarlakk etter få år. Dette er også et kjent problem. Enten er lakken for tynn, eller av lav kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt ett sett med replicahjul på bilene mine. Og det har vært det desidert beste settet også. Handlet på GS i 2011, og de er akkurat som nye den dag i dag. Ufattelig fornøyd med de. Mens eg har hatt felger til 80-90 tusen, der krom og klarlakk har flasset som bare juling. Så det er nok ikke alltid at prisen gjenspeiler kvaliteten. 

Men kjøper man billige hjul, så kan en nesten ikke regne med samme kvalitet som 3 ganger så dyre hjul. 

IMG_9476.jpgupload image online free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ArneR skriver tror jeg ikke man kan regne med like god kvalitet på billigfelger som dyre felger, men at det finnes gode og dårlige tilfeller i begge enden av skalaen. F.eks.: Ser de fleste Hartgefelgene som ligger ute til salgs på finn har enten blitt allerede blitt sveiset eller der en av felgene er sprekk i og settet selges derfor billig. Dette kan da ikke være et bra kvalitetsstempel på så dyre felger som Hartge sine felger er. Tror jeg heller ville gått for brukte originalfelger enn billigfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kruste skrev:

Hvor lang er egentlig garantien på felger kjøpt på nettet ?

Hva garantien er, avhenger av virksomheten som har solgt felgen(e). Det er ingen plikt å selge produkter med garantier i Norge, men en virksomhet er naturligvis underlagt norsk lovgivning. Dersom du har kjøpt felgene som forbruker har du som hovedregel to års reklamasjonsrett mot produksjonsfeil. Er varen derimot ment å vare vesentlig lenger (enn to år) er reklamasjonsfristen fem år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...