Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

On 5.12.2016 at 18.18, E.H.D skrev:

Tror navi pro er lagt inn som standard i Tyskland, men at du må betale for det for prisen i konfigurator er høyere enn i pdf prislisten.

Det ser ut som 10,2" touchskjerm er et tilvalg (609 Navigasjonssystem Professional) prisen er ganske stiv 22000 kroner. Men ofte så følger det med litt andre fordeler enn bare større skjerm med dette tillegget.

Endret av t06afre
la til info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere vil ha noe å hvile øynene på så kan dere se på den testen her av nye G30:

Mer detaljert test skal man lete lenge etter. Etter å ha sett den testen her to ganger (!) så må jeg si at jeg fikk så forbanna lyst på en G30. Denne knuser konkurrentene rett ned i støvlene. Han nevner ofte at bilen har litt konservativt interiør, men synes fortsatt at det er mye penere og forseggjort enn Mercedes E-klasse, som i mine øyne ser litt overkill ut. Ellers så får jeg en sånn 3-serie feeling over hekken av en eller annen grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, BimmerFan! skrev:

Dersom dere vil ha noe å hvile øynene på så kan dere se på den testen her av nye G30:

Mer detaljert test skal man lete lenge etter. Etter å ha sett den testen her to ganger (!) så må jeg si at jeg fikk så forbanna lyst på en G30. Denne knuser konkurrentene rett ned i støvlene. Han nevner ofte at bilen har litt konservativt interiør, men synes fortsatt at det er mye penere og forseggjort enn Mercedes E-klasse, som i mine øyne ser litt overkill ut. Ellers så får jeg en sånn 3-serie feeling over hekken av en eller annen grunn. 

Jeg sitter å kjenner på "må ha" følelsen selv, men den er ikke drømmebilen ennå slik F10 var. Det er fordi F10 var absolutt helt perfekt, jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg liker interiøret på G30. Tiden vil vise, gleder meg iallfall til prøvekjøring :) 

Jeg synes også at denne parkerer all konkurranse, noe også de testene vi har sett til nå mener. Jeg har hørt snakk om at Mercedes sitt autonome system fungerer bedre og at interiøret er mer spennede. Men det som er greia med E-klassen er at du må legge ut over 40 000,- for de to skjermene samt samme sum for full AMG pakke. Først da blir den spennede, og uansett så sies det at kvalitetsfølelsen i G30 er i en liga for seg selv. Det er ikke tvil om at G30 nå er den nye "kongen " i sitt segment. (Norske Broom mener jo selvsagt noe annet, men de er drevet MB entusiaster og blir tragisk nok sponset av BOS) 

Det hevdes jo også at BMW har klart å få til ett vanlig understell som er like komfortabelt som luftunderstell. Det gjør at man får mer bil for pengene kontra hos konkurrentene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg sitter å kjenner på "må ha" følelsen selv, men den er ikke drømmebilen ennå slik F10 var. Det er fordi F10 var absolutt helt perfekt, jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg liker interiøret på G30. Tiden vil vise, gleder meg iallfall til prøvekjøring :) 

Jeg synes også at denne parkerer all konkurranse, noe også de testene vi har sett til nå mener. Jeg har hørt snakk om at Mercedes sitt autonome system fungerer bedre og at interiøret er mer spennede. Men det som er greia med E-klassen er at du må legge ut over 40 000,- for de to skjermene samt samme sum for full AMG pakke. Først da blir den spennede, og uansett så sies det at kvalitetsfølelsen i G30 er i en liga for seg selv. Det er ikke tvil om at G30 nå er den nye "kongen " i sitt segment. (Norske Broom mener jo selvsagt noe annet, men de er drevet MB entusiaster og blir tragisk nok sponset av BOS) 

Det hevdes jo også at BMW har klart å få til ett vanlig understell som er like komfortabelt som luftunderstell. Det gjør at man får mer bil for pengene kontra hos konkurrentene. 

Jeg er helt enig i at det ikke er drømmebilen for meg heller, men fortsatt så er lysten stor. Jeg kunne ønsket at BMW heller kom med F10 karroseriet nå :) Interiøret vokser på meg, men den skjermen synes jeg kunne vært integrert i dashbordet. Ellers så synes jeg at bilen er helt greit priset i forhold til konkurrentene. Jeg regnet litt på en 520d uten X-drive igår og kom fram til en pris på rundt +- 640 000kr med det i mine øyne nødvendige utstyret. Tok da med navigasjonspakken, M-sport pakken, comfortseter, teknologi pakken med alt av gadgets, EDC. Spørsmålet er om jeg kommer til å gå for en 2.0d igjen ;) Uansett dersom det blir en G30 så blir det noen år til fremdeles, og da kan jeg kanskje se på 530. Dersom bilkjøpet blir tidligere så blir det F01 eller F10 LCI 530. Det skal sies at jeg har fått litt sansen for A8 D4 også, men litt usikker da jeg aldri har kjørt en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg kommer til å gå for en 540d (den kommer senere), men mest av alt er jeg sugen på en 540i da jeg kunne tenkt meg en skikkelig bensin igjen. Føler fremtiden til diesel er litt usikker...

Men dette er litt frem i tid, vi snakker tidligst, og da mener jeg virkelig tidligst 2018, må se prisene litt an. Er også usikker på om jeg skal beholde F10en helt frem til da, den vil jo ha noen år og kilometer bak seg innen den tid. Liker ikke å ha biler som er eldre enn 7 år og har gått mer enn 100 000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tenker at jeg kommer til å gå for en 540d (den kommer senere), men mest av alt er jeg sugen på en 540i da jeg kunne tenkt meg en skikkelig bensin igjen. Føler fremtiden til diesel er litt usikker...

Men dette er litt frem i tid, vi snakker tidligst, og da mener jeg virkelig tidligst 2018, må se prisene litt an. Er også usikker på om jeg skal beholde F10en helt frem til da, den vil jo ha noen år og kilometer bak seg innen den tid. Liker ikke å ha biler som er eldre enn 7 år og har gått mer enn 100 000 km.

540D/540I er helt klart det man bør velge dersom man følger hjertet, men jeg føler at jeg ikke vil bruke så mye penger på bil. Fremtiden til diesel er usikker ja, derfor ser jeg litt på 530e. Men tanken på at det er en hybridbil fører til at jeg holder meg litt på avstand enn så lenge. 

Jeg er også den typen som ikke liker å ha biler som har gått mer enn 100 000 km og er eldre enn 8 år som hovedbil. Bilen min har per dags dato gått 103 000km, og jeg føler meg litt usikker mtp. at det er en N47 under panseret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, BimmerFan! skrev:

540D/540I er helt klart det man bør velge dersom man følger hjertet, men jeg føler at jeg ikke vil bruke så mye penger på bil. Fremtiden til diesel er usikker ja, derfor ser jeg litt på 530e. Men tanken på at det er en hybridbil fører til at jeg holder meg litt på avstand enn så lenge. 

Jeg er også den typen som ikke liker å ha biler som har gått mer enn 100 000 km og er eldre enn 8 år som hovedbil. Bilen min har per dags dato gått 103 000km, og jeg føler meg litt usikker mtp. at det er en N47 under panseret. 

Ja jeg følger helt klart hjertet, derfor må jeg også vente til bilen blir brukt ;) Jeg har også tenkt litt på hybrid, men jeg lever i håpet om at det kommer en litt hvassere hybrid etterhvert. Får se :) 

Ja det er mye som kan ryke å bli dyrt, men F10 har jo vist seg å være bra bruktbiler så jeg stresser ikke. Men jeg har det naturligvis litt i bakhodet. Jeg har jo en 23 år gammel E34 med en M50 motor som nærmer seg 300 000 km. Så det er ikke det at jeg ikke kan ha gammel bil, men en E34 er bygget på en litt annen måte enn dagens BMWer når det kommer til holdbarhet ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tenker at jeg kommer til å gå for en 540d (den kommer senere), men mest av alt er jeg sugen på en 540i da jeg kunne tenkt meg en skikkelig bensin igjen. Føler fremtiden til diesel er litt usikker...

Men dette er litt frem i tid, vi snakker tidligst, og da mener jeg virkelig tidligst 2018, må se prisene litt an. Er også usikker på om jeg skal beholde F10en helt frem til da, den vil jo ha noen år og kilometer bak seg innen den tid. Liker ikke å ha biler som er eldre enn 7 år og har gått mer enn 100 000 km.

Det lille prisfallet når den bikker 100.000 er jo en ting, men utover det så er det jo så gode forsikringsordninger nå at det er liten risk forbundet med å ha en bil som har gått under 200.000 kilometer sånn sett (utover vanlige servicekostnader). Jeg planlegger å beholde min F11 i minst 4-5 år til, så jeg hoppet nettopp over til Codan bilforsikring som tilbyr maskinskade- og elektronikkforsikring opptil 200.000 kjøre kilometer, uavhengig av hvor gammel bilen er. Kjempesaker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott test på den youtube linken :) mannen høres ut som en parodi på en tysker i en film om gode og onde makter. (Hvor han er den onde) á la batman eller noe. Morsom i starten, deretter søvndyssende...hehe

Enig med det Fredrik90 sier. G30 er sikkert solid bygget. Gjennomført på alle måter. Og klasseledende. Men å toppe designet på f10 klarer den ikke. Interiøret ser ut som copy paste fra andre bmwer. Du ser det er mer bruk av gjenvinningsmaterialer, som for meg virker billig. Den vinklede kuvøsen av en førerplass som f10 har, klarer ikke g30 å videreformidle. Utseendet ser også noe kjedelig ut sammenlignet med f10. Kun etter utseende, ville jeg mye heller hatt nye E klasse enn g30.

Så blir nok en del brukte f10 på meg i framtiden. G30 vekte ikke må-ha følelsen so. F10 gjorde da den kom, og ennå gjør! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å se på bilder, men dashbordet på G30 er minst like vinklet som F10 og det gjelder begge sider av rattet. :-)

Og jeg ser ikke hva du mener med billig bruk av gjenvinningsmaterialer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...