Gå til innhold

Erfaringer Bilportalen Hamar / Brumunddal?


mloen
 Share

Anbefalte innlegg

Kjenner en selger på Bilportalen Hamar. Han er hvert fall isolert sett en veldig hyggelig kar, har vært der og kikka på bil en gang. Var veldig mange biler der. Var også samtidig på Brumunddal, der synes jeg det var rotete og jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilportalen solgte bilen min før jul, og jeg er fornøyd med salget. Det jeg ikke er fornøyd med er manglende svar på henvendelser i ettertid. I slutten av desember sendte jeg en e-post og spurte om de hadde tatt ut bombrikken. Jeg fikk raskt et hyggelig svar hvor de sa at de hadde tatt den ut, og at de ville sende den så fort som mulig. Jeg ventet lenge, men det dukket ikke opp noen bombrikke. Jeg purret selger 24. og 30. januar uten å få svar. Sendte deretter purring til post@bil-portalen.no 6. og 13. februar. Heller ikke da fikk jeg svar. I går prøvde jeg å legge ut et innlegg på Facebook-siden til Bilportalen hvor jeg ba om et svar. Dette innlegget ble sensurert og kom aldri ut. Om jeg får tilbake bombrikken eller ikke, er forsåvidt ikke det viktigste. Jeg synes det er utrolig dårlig at de ikke svarer på henvendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Vil på det sterkeste anbefale å IKKE kjøpe bil hos bilportalen. Vi ble lovet en bil av en av deres selgere, og når vi har flydd halve landet rundt for å kjøpe den får vi kontrabeskjed - de hadde solgt bilen! Selv om selger muntlig bekreftet at bilen ikke skulle selges til noen andre og at vi hadde reservert bilen. Og når vi konfronterte de med dette, nekter de først og fremst å dekke flybillettene, samt påstår at vi lyger! Elendig! De mener selger har tilbudt oss å skrive kontrakt på at vi ville kjøpe bilen, det har de altså IKKE. Vi var bestemt på å kjøpe bilen, og hadde skrevet kontrakt hadde vi fått det tilbudet.

 

Når vi kontakter kundeservice får vi svært useriøse og frekke svar tilbake. Hold dere unna! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Det mest useriøse firma jeg har vært borti ,styr unna !

Kjøpte en VW tiguan 2012 mod usett fra  Oslo, p.g.a en meget lav km,stand 58 000.

Jeg spurte og grov om bilen og den skulle være helt strøken fikk jeg vite over telefon, så jeg slo til på bilen.

Da jeg kom til Hamar og skulle hente bilen fikk jeg plutselig opplyst at den hadde skiftet en bærebru etter en utforkjøring,

bilen hadde dessuten en liten bulk i taket og et hull i setet bak.Altså dette kunne selger ha opplyst om på telefon så hadde jeg funnet en annen bil ! Jeg tok nå med meg bilen hjem og var ganske glad og fornøyd i 10 dager!

Da tok plutselig girkassa kvelden og da startet helvete.Ringte selger og de sa de skulle ordne saken, men måtte ha bilen til Hamar, noe som skulle vise seg å ta en og en halv uke ! De tilbød meg riktignok leiebil fra rent a Wreck, men jeg hadde ikke solgt den gamle og sa  jeg kunne bruke den så lenge , kunne jo ikke vite at det ville ta 8 uker før jeg fikk bilen tilbake.

Jeg fikk bekreftet fra WV merkeverksted hos meg at det ikke var en reklamasjon, men at girkassa hadde fått en smell etter en utforkjøring så den lakk olje og til slutt skar seg.  Det varte og det rakk uten at noe skjedde, de tvilte faktisk på om girkassa bare manglet olje og sa Mekonomen skulle fylle på ! Noe så dustete, da hadde mitt merkeverksted allerede konstatert at kassa var gåen.Enden på visa ble da at det ble satt inn en brukt girkasse og clutch og svinghjul måtte bytes. Bilen har nå fungert bra  iet og et halvt år  nå.

Har lært meg en lekse at man ikke må se seg blind på lav km. stand når men skal kjøpe seg brukt bil, og bruktbilfirmaer holder jeg meg langt unna!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Bilportalen (har nå skiftet navn til AUTOCO HAMAR  )

De skifter navn etterhvert som de går konkurs. Tidligere navn er: Bilportalen As , Bruktbilgaranti as , Automobile Hamar as  osv.

Jeg kjenner flere som har hatt MEGET dårlig opplevelse fra dem. Det værste tilfellet (rent økonomisk) er en nær kamerat. Han er dessverre veldig naiv og dette utnyttet de på det fulle.

Han leverte inn bilen sin til kommisjon. Der ble det avtalt at han skulle trekkes 15.000,- i provisjon/honorar.

Det tok nesten 1 år før bilen ble solgt. Han sendte meg bilde på vinteren hvor bilen stod med 20cm snø i flere uker. På sommeren stod den uvasket og han måtte betale for nytt batteri pga at de ikke vedlikeholdsladet det.

Da bilen omsider ble solgt, så ringte en "hyggelig" selger og foklarte at de hadde fått bud på 45 tusen under prisforlangende. Da hadde han allerede gått ned 50tusen ifht opprinnelig pris.

Han aksepterte dette av ren desperasjon. Bilen måtte bort!

Nå nylig fikk han vite fra den som hadde kjøpt hans bil (ved en ren tilfeldighet) at bilen ikke ble solgt 45tusen rimeligere.

BILPORTALEN / AUTOCO / AUTOMOBILE HAMAR hadde snytt både kjøper og selger for 45.000,- + provisjonen de tok på 15.000,-.

Her er det bare å styre unna!! Det finnes knapt en lokal person som handler hos disse og det er en grunn til det. Det lokale ryktet de har er helt elendig og det fortjener folk å være klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Disse har kontakta meg flere ganger om å selge en bil for meg. Frekke folk! Å hvorfor i helvete skal man la sånne folk uansett selge bil for seg? Som har over 200 biler eller no på Finn? Lukter humbug så det holder!!!! Di selger omtrent kun kommisjon biler... å igjen, da lurer di seg unna i etterkant. Selg bil selv!! Og ikke kjøp biler av halvseriøse bruktbil sjapper!! Har hørt om flere som har blitt kontakta av disse. STYR UNNA!

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...