Gå til innhold

TommyFF sin E34 540i!


TommyFF
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Chris11slett skrev:

godt å se at den havnet i riktig hender :) 

 

grattis me flott bil :)

Ska du ha svarte eller chrome lister rundt om vinduer? 

Tusen takk for det :D Jeg skal nok ha svarte, så om noen vet om noen til salgs så si gjerne ifra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

Fy for et lappeverk av en eksos. Har sett bedre eksos på en Volvo 240. Her er det bare å bestille full eksos fra supersprint :) 

Jeg sier nei nå, selv om jeg vet at det blir ny og alt for dyr eksos etterhvert uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noe sen oppdatering, men det skjer ting sakte men sikkert i kulissene :) 

Har akkurat tatt over nytt hobbyverksted, så går med litt tid på å komme seg inn der i tillegg til en del annet, så ikke fått gjort såå mye enda.

Oppdatering siden sist: 

Etter oljeskift og vask av bil og motorrom så begynte bilen å fuske så j....., den stod derfor uten å bli brukt etter dette. Demonterte coiler her for en ukes tid siden og fant vanndammer nedi der , så ikke rart den gikk ureint :P Motorvask på tradisjonell måte er IKKE anbefalt på disse skjønner jeg. 

Fikk tørket godt opp og skiftet plugger, og nå går den som den skal igjen. 

Rattet har kommet, samt nytt skinn til håndbrekk, jeg har bare ikke fått tid til å skifte enda.

Jeg har også skiftet låsetapper på hengslene til panseret, og nytt feste til gassvaier ( denne hang såvidt på ).

 

Slenger med noen bilder :D 

IMG_3616.JPG

IMG_3618.JPG

IMG_3620.JPG

IMG_3306.JPG

IMG_3307.JPG

IMG_3311.JPG

IMG_3313.JPG

IMG_3676.JPG

Endret av TommyFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ahj skrev:

På tide at det skjer noe her ja :P  

Hvordan blir det med eksosen? 

Haha :P Eksosen skal skiftes, men det blir ikke i år ( tror jeg ). Per nå må jeg prioritere en 4-hjulskontroll, rense den innvendig og utvendig, få kjøpt inn det jeg trenger til å bygge om til manuell, fjerne maling fra kromlister & få det ordentlig samt fikse felgene. Jeg driver å leter etter dørpaneler som matcher setene enda  ( skrik ut om dere vet om noen ), så finner jeg det så blir det nok innkjøp der også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk omsider montert på fangeren jeg kjøpte med, samt nytt ratt og skinn til håndbrekk. 

Fangeren som fulgte med skulle være en M5 fanger, men jeg har nå funnet ut at dette er en mtech fanger istedet. Jeg likte sistnevnte bedre, så det er ingen krise for min del det :) 

Fangeren skulle derimot trenge "litt" fiks, og det var jo understatement of the year :P . Fangeren er et eneste stort lappverk flere steder, og noen har forsøkt å gjøre et eller annet med det uten at det har hjulpet, så det blir å få gjort dette ordentlig senere. Planen er å strippe hele karosseriet og lakkere alt på nytt om 2-3 år, så det blir en del som blir tatt i samme slengen da. Den sitter på iallefall ( etter litt fiks og strips ) , og den skal holde slik den er frem til da,  håper jeg! 

Når det kommer til rattet så oppdaget jeg noe forsøk på kabelrep inni der, i tillegg til flere som har halvveis røket, så jeg bestiller opp nytt og får det fikset straks delene kommer. Hva slags funksjon de ødelagte kablene har finner jeg vel ut av så fort det fungerer igjen :) 

Skal rense det gamle rattet nå og legge ut for salg om noen ønsker alcantara ratt, selger da også med trekk til håndbrekk i samme stil :) 

 

Til tross for at hele bilen er full av halvveise løsninger og dårlig arbeid så må jeg si at jeg blir mer og mer glad i denne bilen. Det kribler etter å kjøre hver eneste dag, og jeg er så fornøyd med å ha kjøpt meg en 540i. Det kommer til å ta tid, men det kommer til å bli heeeelt strøkent når det er ferdig, og den skal aldri noensinne selges- ALDRI! :D 

Når det kommer til E39, E60/61 og F10/F11 så er jeg langt mer oppdatert og kan mye, men med E34 er jeg enda veldig ulært, så det er mye å ta inn over seg. Det er vel det som gjør det hele så gøy også. 

Takk til alle som følger med :) 

IMG_3987.JPG

IMG_3988.JPG

IMG_3989.JPG

IMG_3992.JPG

IMG_3993.JPG

IMG_4041.JPG

IMG_4045.JPG

IMG_4050.JPG

IMG_4056.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her følges det med og gøy med hver upd du har.:).

Godt å se du fikser den og erfaringsmessig mens jeg holdt på med min er,gap ikke over for mye .

Ta litt og litt og plutselig er du i mål :).

Gøy du fikk deg TH Star.De kler bilen perfekt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2017 den 15.40, sveigis skrev:

Her følges det med og gøy med hver upd du har.:).

Godt å se du fikser den og erfaringsmessig mens jeg holdt på med min er,gap ikke over for mye .

Ta litt og litt og plutselig er du i mål :).

Gøy du fikk deg TH Star.De kler bilen perfekt .

Så hyggelig, tusen takk for det :D 

Throwing star er en sikkker vinner på disse, og det blir å bruke de iallefall et par sesonger nå.

Takk igjen for at du følger med, alltid gøy med tilbakemeldinger :D 

Endret av TommyFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Råtøft med 540i E34. Ikke akkurat hverdags :) Det er virkelig tilfredstillende å lese slike 'rydd opp tråder'' som dette :) Steg for steg, så blir det knall bra.

Flott farge også! Gleder meg på bilder av nyshinet bil utover våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gabz skrev:

Ser veldig bra ut :D 

Tusen takk for det, bedre skal det bli :D 

18 timer siden, Bækkmann skrev:

Råtøft med 540i E34. Ikke akkurat hverdags :) Det er virkelig tilfredstillende å lese slike 'rydd opp tråder'' som dette :) Steg for steg, så blir det knall bra.

Flott farge også! Gleder meg på bilder av nyshinet bil utover våren :)

Så hyggelig, tusen takk for det. Det blir en bra bil til slutt dette, hyggelig at du følger med :D  

Lover gode bilder etter at den er gjort klar til Bud :) 

12 timer siden, 316 skrev:

Kan bare forestille meg hvor gøy det er med denne motoren, fin bil! :)

Tusen takk for det :D Jepp, utrolig morsom bil. Gleder meg til å få montert den manuelle kassa, da blir den enda mer morsom. Det er noe spesielt med god gammel V8'er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten oppdatering siden sist :)  :

 

Settet med 8" throwing stars utgår da jeg har skaffet et 8&9" med polert kant istedet, så nå er sommerfelger omsider montert. Felgbudsjettet sprakk, mildt sagt. Dekkdimensjonen er litt ute å kjører, men det blir ikke skiftet dekk før til neste sesong da det er bra med mønster igjen. Fornøyd med å ha endelig fått tak i det "riktige" settet med throwing stars :D 

i tillegg kjøpte jeg et sett med turbiner. Fant 1 sett på ebay i England og vant akkurat budrunden ( jeg betalte nesten like mye for de som felgene i seg selv :P ). De er helt fine, men jeg skal få de 100% og lakkere de før neste sesong, så det blir stjerner denne sesongen. Nå har jeg i mine øyne er 100% riktig oppsett med disse felgene og jeg elsker virkelig de turbinene!! Ene bildet er av en turbin montert på det ekstra felgsettet jeg nå har. Forøvrig til salgs om noen trenger. 

 

Ellers har jeg avtalt lakkering av en rustflekk på den ene hjulbuen, samt lakkering av de splitter nye mtech speilene jeg har kjøpt, så målet er at det skal være i orden før Bud. Jeg stiller ikke med bilen slik jeg skulle ønske den var til treffet, men det er det ikke sikkert jeg gjør til neste år med alt som skal gjøres heller :P Begynte rens av dørpanelene her om dagen også, og etter ca 2 timer var jeg ferdig med 2 av de, de andre får vente til helgen. Helt ufattelig hvor inngrodd møkka er, tror ikke de har blitt renset siden 1994.

 

Ønsker dere en riktig fin 17.Mai, takk for at dere følger med :D 

 

IMG_4209.JPG

IMG_4458.JPG

IMG_4459.JPG

IMG_4461.PNG

IMG_4463.JPG

IMG_4556.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...