Frankesen Skrevet Februar 21, 2017 Share Skrevet Februar 21, 2017 Har satt inn nytt startbatteri. 100 amp, som er litt sterkere enn det originale 90 amp. Bilen er en X3 2009 mod E 83. MÅ DENNE OMPROGRAMMERES? Batteriet er montert,og alt virker forøvrig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Hei, Ja blien bør programeres om slik at den vet at den har et nytt batteri med større kapasitet. Det tar ikke lang tid å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 ..hvis ikke tar det ikke lange tiden før batteriet blir svekket og levetid blir betraktelig mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankesen Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 Er det noen som kan med 100 prosent sikkerhet si om bilen må omprogrammeres. Spørsmålet er vel om den har batterimodul eller ikke. Jeg vet ikke selv, men har aldri fått noe opp i displayet om batteri. Jeg heller til at bilen ikke trenger programmeres. KAN NOEN HJELPE MEG MED ET 100 % riktig svar???? Understellsnr er: WBAPE11080WJ62151 BMW X 3 diesel 2009 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Du har fått to svar. Er du ikke fornøyd så dra på BMW verksted med visa kortet. Forum kan brukes til å få hjelp, men det betyr ikke at noen MÅ hjelpe deg. En folkelig måte å uttrykke seg på hjelper ofte på antall svar du ender opp med. Reef89, Evenol, vegard89 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankesen Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 Problemet Generalmajor er jo at det er for mange synsere her inne. Jeg har faktisk ikke fått et svar som kan stoles på, da dette bygger på antagelser. Jeg har ringt to ulike BMW merkeverksteder, og jeg får ulikt svar fra begge. Det er grunnen til at jeg henvender meg på forumet. Føler overhodet ikke jeg er frekk som spør om et konkret svar. En skikkelig "nerd" hadde kunnet svare greit på mitt spørsmål med et konkret ja eller nei!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 (endret) Ja må kodes Les her Endret Februar 22, 2017 av kapteinh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Får forvirre enda mer jeg da. Jeg tror ikke batteriet trenger å kodes på disse. Tror mange glemmer at dette er en bil som er teknisk i slekt med e39 og e46. Jeg har dessverre ikke et bedre svar, men det er ikke nødvendig på modellene nevnt over her ihvertfall. lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Februar 22, 2017 Share Skrevet Februar 22, 2017 Enig med AWT. Står heller ikke noe om det på ISTA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frankesen Skrevet Februar 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2017 Takk for siste svaret. Det var det jeg hadde en mistanke om. X3 E 83 har "gammel" elektronikk og skal ikke programeres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 23, 2017 Share Skrevet Februar 23, 2017 Litt artig... Men i ISTA så finnes det teknisk dokumenter for IBS og koding av batteri, når jeg søker på X3 2009 modell. Det står videre at det gjelder for biler med IBS, men hvilke biler som har IBS. Men i delekatalogen kan jeg ikke finne IBS for X3 E83, så da henger jeg meg på @lagunilla og @awt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå