Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

@M-jakob Takk så mye 😃 Er i stavanger nå og på veg til der bilen står 😃👍 

Blir nok mye bilder tenker jeg 😉 

Spent.com 😂

 

@Shattered Ja dette er spennende gitt. Sitter i bussen på inn fra Sola Lufthavn nå. Så en liten taxitur dit hvor bilen står. 

Dette er en 90-modell 535ia 😃 Akkurat det jeg var på "jakt" etter 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@viggo E34 Ja jeg må innrømme selv å være spent.

Det var vanskelig å holde jevn 100 på strekka Stavanger-Vestfold 😂 Mye stusselig vei gitt. Og mye stusselige traffikanter 🤬

@Shattered He he ja er kjempespent selv 🙈 

Skal få forfattet litt om opplevelesen da den ble hentet, i et nytt innlegg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, litt kokt i hue etter en hektisk helg med konsert på fredag, hotellovernatting, flytoget opp til Gardermoen, fly til Stavanger og 68 mil på ymse kvalitet veier mellom Stavanger og Hamar. Bra vei mellom Vestfold og Hamar da 👍😃

Men da har jeg ihvertfall fått en 90 modell 535ia hjem på gården og litt blandete følelser. 

Skal forklare. 

Jeg har lært meg å ikke ha for høye forventninger ved kjøp av gamle firråtredver 😉 Men ble litt betenkt da det første jeg la merke til ved selv å ta bilen i øyensyn, var noen uregelmessigheter ved venstre framskjerm. Og jo, det stemte at det jeg så var en rufsete utgave av arten 😉 

Selger fant ei lampe i boden og ved sjekk av kanaler så mistenker jeg at det kanskje er noe råttent metall her og der. Tidligere eier var en gammel kar som tydelig var veldig glad i bilen sin og la myyye penger i å holde den i god stand. Men rusten har han nok kjempet forgjeves med er jeg redd. Det var smurt godt med tektyllignende masse på kanalene.

Sannheten om tilstanden får jeg den dagen jeg får parkert bilen på bukker i garasjen. Og det får bare bli som det blir. Jeg kommer uansett til å fikse bilen skikkelig.

Den har også en voldsom tikking i motor. Så her må også noe gjøres. Har bedt om litt tips og råd på facebook, så får jeg se hva som skjer og hva som må gjøres. 

Så hva er planene fremover ?

Jo de er som følger:

Den skal få nesten nye bilsteindempere og supersport fjører. Bbs replica felger og Mtec-ratt samt Hella sorte lykter forsn og bak. Og hvor skal den få det fra ? Jo fra én stk 525 som står i samme garasje 😂😢 Igjen blandete følelser 🤯

For hva skal skje med 525’n ???

Jo den skal få fjører, dempere, felger, ratt og lykter fra én stk 535 😉 Og planen er også å få byttet motor med den som jeg kjøpte i januar i fjor. Det er jo en non vanos som også er det den er orginalt utstyrt med. Så skal dørene byttes og de nye skjermene skal lakkeres og monteres. Så skal den selges. 

Når skal dette skje ? Det finnes det ikke noe fasitsvar på. Her skal det ikke stresses i det hele tatt.

535’n ble først funnet på nett av ren tilfeldighet og håpet var jo at den skulle vise seg bare å være en bil jeg kunne begynne å tutle rundt i til våren. Men med tanke på rusten og den tikkende motoren så blir den på en måte et lite prosjekt allikevel. Litt synd, men klarte ikke la være å handle den da den virker å være veldig bra på mange måter. 

Så da får jeg bare være litt tålmodig og ta det som det kommer 😉

Og ang det at jeg mener med at den virker å være bra på mange måter, så legger jeg i det, en voldsom bunke kvitteringer på vedlikehold. Alt bortsett fra en overhaling av topp, utført på Bavaria. 

Skal faktisk ta et bilde av hver kvittering og legge ut som dokumetasjon 😃 For denne eldre karen var ingen mekaniker og så fort det var noe så ble bilen kjørt rett på Bavaria 😃 

Så håper jeg at dere som følger med, fortsetter med det 🙏 

Lite bilder enda, men det kommer mer så fort bilen er blitt vasket og plassert i garasjen 😉👍

 

9D4FCC12-A217-4A5F-A016-8F6B8E544152.jpeg

8B510007-9772-4800-963F-718E4CE59875.jpeg

E286C5A4-95E1-4D1C-9173-447023EA67BE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Tore ,dette var gøy 😀.

Og er sikker på at dette er en bil som du kommer til å kose deg med .

Angående rust ,så er det ikke sikkert det er så ille.

Bruk god tid på sliping og div ,og kanskje er det kun overflate?😀

Så forøvrig det du hadde lagt ut på FB ,men er ikke kun justering av ventiler da ?

Og kanskje en ny olje type delsyntetsisk kanskje vil hjelpe ?

Uansett ,gleder meg på dine vegne ,og husk ikke la deg stresse av disse tingene som dukker opp😀,ikke bra for Lorris og blodpumpa..🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Takk takk Jan :-D 

Du verden så behagelig den var å kjøre hjem !! Tross like høy ventiltikk som buldrende eksos (supersprint ;-) ) 

Ang rust så er jeg spent på hva som skjuler seg under all gugga ;-)  Venstre framskjerm er kast, så den må jeg ha ny. Høyre er jeg usikker på. Men alt svar får jeg den dagen bilen står på bukkene sine en mild vinterdag 2019 ;-) 

Nei denne skal det heller ikke stresses med. Orker ikke styre mer med tidsnød og drit. Nå har jeg Corsaen som tusler og går og frakter meg rundt akkurat dit jeg vil :-D Så alt som jeg kommer til å gjøre med disse to firråtredvene, skal gjøres av lyst og ikke fordi jeg må...

Skal sies at motoren nylig fikk oljeservice og syltynn 5-30w olje ble fylt på. 

Men på de snaue 70 milene hjem, har den ikke brukt olje. Den står fremdeles på fullstreken.  Det kunne jeg ikke sagt med 525`n ;-) Da hadde olja vært nederst på pinnen :-P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...