Gabz Skrevet April 7, 2017 Forfatter Share Skrevet April 7, 2017 Helt enig der! Blir bare det nødvendige som ordnes før salg. Byttes jo svinghjul og clutchkit osv. nå, og som du sikkert vet er ikke dobbelmasse svinghjul gratis akkurat Så å påkoste noe unødvendig nå kan jeg fint motstå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet April 8, 2017 Share Skrevet April 8, 2017 On 3.4.2017 at 12.49, StigJ skrev: MÅ du gjøre det da? Hverken MINIen jeg hadde eller F30en har blitt godkjent med senkefjærene. Det får jeg ta hvis den dagen skulle komme at jeg må. Papirene ligger klare og ellers alt på det rene. Hvorfor ikke bare godkjenne den? Tar deg 5 min hos biltilsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 8, 2017 Share Skrevet April 8, 2017 Kanskje det. Men er mye annet som skal gjøres før og etter de 5 minuttene. Dvs ta en dag fri fra jobb.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet April 10, 2017 Share Skrevet April 10, 2017 On 4/8/2017 at 21.43, StigJ skrev: Kanskje det. Men er mye annet som skal gjøres før og etter de 5 minuttene. Dvs ta en dag fri fra jobb.... Dårlige unskylding stig Du trenger bare å ta deg en time fri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 10, 2017 Share Skrevet April 10, 2017 En time er den tiden jeg bruker til og fra jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 10, 2017 Share Skrevet April 10, 2017 On Fri Apr 07 2017 at 8.25, Gabz skrev: Helt enig der! Blir bare det nødvendige som ordnes før salg. Byttes jo svinghjul og clutchkit osv. nå, og som du sikkert vet er ikke dobbelmasse svinghjul gratis akkurat Så å påkoste noe unødvendig nå kan jeg fint motstå. Enkelmasse er rimeligere? Byttet til enkelmasse på transporter 1.9tdi. 5000kr istedenfor 14.000 kr. Litt vibrasjon under 1600 o/min men ligger som regel mellom 2-3500 uansett. Vurderer det på min m47 når den tid kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 10, 2017 Forfatter Share Skrevet April 10, 2017 Ja, men blir neppe like god å kjøre med enkelmasse Dessuten fant jeg dobbelmasse svinghjul til litt over 4k uten å gå på kvalitetskompromiss, så det gikk fint! Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 24, 2017 Forfatter Share Skrevet April 24, 2017 (endret) Da var det endelig på tide å gi denne en skikkelig service Deler klart: Bare å sette igang! Litt demontering. Og litt til. Innsug ute. Og EGR så faktisk veldig fin ut! Nye pakninger. Montert i innsug, klar for montering tilbake på motor. Så var det ut med glødeplugger. Og bytte de. Her så det ikke så pent ut. Det måtte gjøres noe med. Luftfilter først. Klarer du å gjette hvilket som er nytt og hvilket som er gammelt? #modentforutskiftningja Også veivhusventilasjon. Så var det klart for oljeskift. Ut med det gamle. Og inn med det nye. Så var det på med deksler og slikt igjen i motorrom Men dagen var ikke omme. Langt ifra. Opp med bilen. Av med diverse deksler. Så var det klart til å få ut girkassa. Av med boltene rundt. Løsne hardykobling mellom girkasse og mellomaksel. Av med fester og slikt. Nærmer seg! Bort med hardy og mellomaksling. Også ut med jævelen. Svinghjulet var vel ikke det man kaller strøkent.. Ut med clutch og trykkplate. Også ut med utløserlager osv. Og selvsagt synderen selv, dobbeltmasse svinghjulet. På med det nye. Torque ned boltene. Så på med clutch og trykkplate. Nye utløserlageret på. Også inn med kassen igjen. Neste på agendaen var ABS-sensor høyre bak som var gåen. Her har vi driten i all sin prakt. Bolten gikk jo fint ut, men ikke la deg lure. Denne satt som juling.. Etter litt hakking, hamring og banking var jeg så langt hvertfall. Også drille litt.. Og til slutt (etter aktiv overtaling med tenger) kom møkka ut. Inn med den nye. Legge opp kabel. Og på igjen med deksler. Ble en lang kveld, men deilig å ha ting gjort Endret April 24, 2017 av Gabz BjornarHS, magneten, Runey og 12 andre reagerte på dette 15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet April 24, 2017 Share Skrevet April 24, 2017 Jøss, det var bra stykke arbeid! Har kommet seg bra med viljen til å forsøke ting selv, husker da du først dukka opp på forumet og bortimot behøvde hjelp til å sette bilen i gir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 24, 2017 Forfatter Share Skrevet April 24, 2017 (endret) Hahaha, ikke langt unna, nei Kunnskapsnivået og arbeidslysten har økt betraktelig siden de første postene mine som var direkte flaue, ja. Endret April 24, 2017 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersander Skrevet April 24, 2017 Share Skrevet April 24, 2017 Ingenting flaut med det vel, viser jo bare hvor bra et forum er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 24, 2017 Share Skrevet April 24, 2017 Shit! Her var det gjort litt av en service ja! Hva slags sentreringsverktøy brukte du? Vurderer å skifte clutch selv jeg også på e21n etterhvert Justerbare skiftenøkkelen fra biltema? syns jeg så merket der. i need one 2! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 24, 2017 Forfatter Share Skrevet April 24, 2017 Er fra Biltema, ja. En slik en Bare å handle, det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet April 26, 2017 Share Skrevet April 26, 2017 Dette kan du absolutt kalle en service++, en god del arbeid lagt ned her Imponerende at du har greid å få tatt så mange bilder underveis. Det blir fort glemt når en først har satt igang med å skru. Bildene gjør det mye mer spennende å lese, så tommel opp for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 26, 2017 Forfatter Share Skrevet April 26, 2017 Ja, synes mye bilder er veldig viktig i en tråd Ikke så spennende å bare lese om hva folk gjør, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå