Gå til innhold

Olsen Bil-historier


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Har akk samme skade som jojr bare på høyere side, rettet opp av olsen bil...

Venter fortsat på svar fra karosseri verksted om prisoverslag.

Har sendt inn til bostyret fikk til svar at eg var nr 3** i køen og det ligger ikke an til noe utbetaling, fyren eier vel ikke spikkern i vegen en gang så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mariuse34 skrev:

Det er ikke min erfaring. Kollega sparte nettopp 50k mot møller pga NAF. 

 

Min erfaring er at du blir tildelt en ubrukelig advokat som først bruker 1 uke++ på å svare på en mail og deretter slutte å svare helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, DanielStance skrev:

Min erfaring er at du blir tildelt en ubrukelig advokat som først bruker 1 uke++ på å svare på en mail og deretter slutte å svare helt.

Før de etter noen purringer til slutt sier at du må ta saken til forliksrådet hvor du risikerer å måtte betale 10.000,- i saksomkostninger hvis du taper.
Og forliksrådet er virkelig ett eget kapittel. Du får ikke nødvendigvis rettferdig behandling av saken der. Jeg tipper heller lotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daniel80 skrev:

Før de etter noen purringer til slutt sier at du må ta saken til forliksrådet hvor du risikerer å måtte betale 10.000,- i saksomkostninger hvis du taper.
Og forliksrådet er virkelig ett eget kapittel. Du får ikke nødvendigvis rettferdig behandling av saken der. Jeg tipper heller lotto.

Ja altså forbrukerrådet var jo omtrent like ubrukelig, eneste forskjellen var at der var det i det minste folk som svarte.

Men, de ga jo opp med engang han tosken jeg kjøpte 740en av satt seg på bakbeina å gjorde seg vanskelig. Da ga de opp og ville ta det til forliksrådet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daniel80 skrev:

Før de etter noen purringer til slutt sier at du må ta saken til forliksrådet hvor du risikerer å måtte betale 10.000,- i saksomkostninger hvis du taper.
Og forliksrådet er virkelig ett eget kapittel. Du får ikke nødvendigvis rettferdig behandling av saken der. Jeg tipper heller lotto.

Det er begrenset ansvar for motparts saksomkostninger i forliksrådet, jf. tvisteloven § 6-13. Normalt er dette begrenset til én ganger rettsgebyret for selve behandlingen, samt opptil fire ganger rettsgebyret for motparts juridiske bistand, ergo 5 245 kroner totalt. Hvor mye "saksomkostninger" man kan pådra seg i form av salær til egen advokat er opp til en selv.

Dersom man er opptatt av disse tusenlappene her i en verserende tvist, så vil det antakelig være bedre å klage saken inn for Forbrukerklageutvalget, som nå har fått kompetanse til å behandle tvister også mellom forbrukere. Det er gratis å få en sak behandlet i Forbrukerklageutvalget (men man må eventuelt dekke kostnader til egen advokat). Før saken kommer hit forutsettes det dog at saken først har vært forsøkt meklet i Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser med stor forargelse saken om Olsen bil og sympatiserer med dere som har vært uheldige og kjøpt bil av dette firmaet. Om noen ikke har lest artikkelen i Finansavisen har jeg revet ut sidene som omhandler dette og sender de gjerne om noen ønsker det. Mulig jeg kan skanne de på jobben og sende det pr e-post til de som ønsker eller per post til de som kan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.5.2017 at 23.26, fupsaker skrev:

Jeg leser med stor forargelse saken om Olsen bil og sympatiserer med dere som har vært uheldige og kjøpt bil av dette firmaet. Om noen ikke har lest artikkelen i Finansavisen har jeg revet ut sidene som omhandler dette og sender de gjerne om noen ønsker det. Mulig jeg kan skanne de på jobben og sende det pr e-post til de som ønsker eller per post til de som kan. :)

Saken kommer på nett i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10. mai 2017 at 12.22, DanielStance skrev:

Min erfaring er at du blir tildelt en ubrukelig advokat som først bruker 1 uke++ på å svare på en mail og deretter slutte å svare helt.

 

On 10. mai 2017 at 12.55, Daniel80 skrev:

Før de etter noen purringer til slutt sier at du må ta saken til forliksrådet hvor du risikerer å måtte betale 10.000,- i saksomkostninger hvis du taper.
Og forliksrådet er virkelig ett eget kapittel. Du får ikke nødvendigvis rettferdig behandling av saken der. Jeg tipper heller lotto.

 

On 10. mai 2017 at 17.10, DanielStance skrev:

Ja altså forbrukerrådet var jo omtrent like ubrukelig, eneste forskjellen var at der var det i det minste folk som svarte.

Men, de ga jo opp med engang han tosken jeg kjøpte 740en av satt seg på bakbeina å gjorde seg vanskelig. Da ga de opp og ville ta det til forliksrådet..

Jeg har nylig brukt NAF advokat... Hu var veldig flink å svarte hele

tiden å fulgte opp osv men totalt bortkasta penger! Alt di gjør som regel klarer man like bra selv. Ingen vits å ha en advokat til å prate med motpartens advokat for masse penger... Å en ting som er veldig negativt er at viss du feks sitter på noen beviser som styrker din egen sak men som den andre parten helst ikke skal ha. Så er advokater som er i samme sak plikta til å dele beviser omhverandre. Men at du kan risikere å bli sittende med omkostninger etter tapt sak i forliksrådet er kun om man bruker advokat. Noe som er unødvendig etter min mening. Man kjenner sin sak aller best selv å klarer jobben like bra alene. I forliksrådet er det kun en historie fra deg å en fra motpart som da blir sett på av noen i forliksrådet å di sier sin mening. Men du kan ikke bli idømt noe som helst. Di kan kun komme med et forslag til løsning feks. Først er det Forbrukerrådet, forliksrådet også kan man ta det til forbrukertvistutvalget... DER derimot er det advokater som behandler saken å det di kommer fram til er like rettslig som en dom fra retten. I mitt tilfelle vant jeg på alle punkter så saken er ute av verden å jeg måtte ikke betale en krone. Men det måtte heller ikke motparten. Men om man hadde brukt advokater selv kan man kreve/søke om at taperen må betale regninga på advokatutgifter. Men et tips som alle bør begynne med når man selger bil er å skrive eget skriv med alt av eventuelle feil osv man vet om, uansett hvor store eller små, å viktig å få fram om bilen feks er trimmet osv, å det dummeste av alt er at man må skrive at man ikke kan garantere at kmstand på bilen stemmer. Det er jo opplagt at man ikke kan om man ikke har hatt bilen siden den var ny, å burde godt under "selges som den er" på NAF kontraktene men sånn er det ikke. Jo mere man har skriftlig jo bedre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.5.2017 at 21.07, Mariuse34 skrev:

Er noen av dere medlem av NAF? Om bilen er Finansiert gjennom samarbeidspartner, for eks santander etc så kan dere ha en sak mot dem. NAF har gratis juridisk bistand for medlemmer

Der hvor intet er, har selv keiseren tapt sin rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...