Fredrik 90 Skrevet Mai 31, 2023 Share Skrevet Mai 31, 2023 7 minutter siden, Orjan skrev: Lite respons på annonsen @StigJ, men Alpina'er er tydeligvis tungsolgte i Norge; de få av oss som vil ha Alpina har allerede (minst) en Alpina 😁 Alpina er dessverre veldig tungsolgte i Norge virker det som. Mitt inntrykk er at dette har i så mange år vært sykt sjeldne biler i Norge at folk ikke tenker over å sjekke markedet hjemme før de kjøper. Man tar det liksom for gitt at det er noe utvalg her hjemme, man går rett til utlandet for å lete etter bil. Men dette bedrer seg på sikt etter hvert som det stadig kommer mer Alpina inn til landet, mitt inntrykk er at folk får mer opp øynene for Alpina. Jeg har alltid digget Alpina, men det var aldri noen konkrete planer om å kjøpe en. Helt til jeg fikk en voldsom kløe etter en fin E39 med litt motor, jeg gikk fra å kikke på diverse 528I til å vurdere flere 540i. Mye slitene biler, jeg ville ha en youngtimer som også kunne fungere som familiebil i sommerhalvåret. Steget opp prismessig fra en fin og velholdt 540i til B10en jeg endte opp med var ikke stort. Jeg tror nok flere vil få øynene opp for Alpina på denne måten fupsaker, hanssae og Orjan reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 2, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2023 De første 750km er unnagjort. Utrolig hvor velkjørende en 29 år gammel bil kan være 👍 E.C., KKME30, fupsaker og 11 andre reagerte på dette 14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 4, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2023 Kommet hjem etter 1980km tur/retur Alpina-treff 😁 Fantastisk mange fine biler og flotte folk på treff, og den B3n min fungerer helt utmerket som langtursbil 👍 KKME30, norbakken, Marius2002 og 14 andre reagerte på dette 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanssae Skrevet Juni 5, 2023 Share Skrevet Juni 5, 2023 Hyggelig treffe deg @Orjan 😃 Å for en nydelig bil du har 🤩 Om jeg noen gang kommer meg på beina igjen etter garasjebyggingen , så er denne helt klart en fristelse 😄 tambur4 og Orjan reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 5, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2023 (endret) Trivelig å treffes ja, @hanssae. Det var utrolig høy standard på bilene, og det var jo lett å se at min bil har et kosmetisk etterslep i forhold til din lekre Roadster S og de andre bilene der. Endret Juni 5, 2023 av Orjan hanssae reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Juni 5, 2023 Share Skrevet Juni 5, 2023 På 4.6.2023 den 21.09, Orjan skrev: Kommet hjem etter 1980km tur/retur Alpina-treff 😁 Fantastisk mange fine biler og flotte folk på treff, og den B3n min fungerer helt utmerket som langtursbil 👍 Her var det MYE lekkert😍 Orjan reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Juni 6, 2023 Share Skrevet Juni 6, 2023 (endret) Ikke helt finn.no, og ikke i Norge - men er det flere som har lagt merke til prisene på danske M-biler? Denne tilsvarer 600k norske. Og ut ifra kommentarene er det ingen som klager på prisen. Så også en e36 m3 på samme gruppe for 500k norske for litt siden. Kanskje det er til danmark man skulle solgt biler?😂 edit - posta i feil tråd😂 beklager Endret Juni 6, 2023 av turbojugen fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 6, 2023 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2023 Fin feil-posting Danmark er interessant, men de har jo syke avgifter på kjøreøty, så jeg tror det kan være utfordrende å selge dit med norske priser som utangspunkt. En 1995 M3 Cab som ble vurdert i år, fikk beregnet registreringsavgift på 185 179 DKK...😮 Motorregister - DMR Kerne (skat.dk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juli 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2023 Ble en liten tur til Krokstrand i går sammen med noen fine folk fra nordlandsklubben. Long Beach Blue M2 er aldri feil! Herlig 2000tii - 70-tallets M-performance modell. Myggjager Finfin 530e 6-serien har utviklet seg over tid. @Kolstad Jr. er kakse. Og den gamle B3n ble ikke solgt likevel. Tyskeren trakk seg da han måtte betale 10% toll i tillegg til 19% moms. Han kunne sluppet unna tollen dersom vi hadde klart å skaffe et "opprinnelsesbevis", men hverken BMW eller Alpina ville dokumenetere at bilen var laget i Tyskland 🤔 Nåvel; nå får den nye dekk (PS5 er bestilt), litt ny plast og etterhvert litt rustfjerning på panseret og litt ny lakk, så den har det nok ikke så værst her oppe i nord. Ampera, mslello, KKME30 og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juli 10, 2023 Share Skrevet Juli 10, 2023 Det var en fin liten tur i går, @Orjan! Flott at du tok turen over Korgfjellet 😆 fupsaker, Lars89 og Orjan reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juli 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2023 🍺 Ampera, Kolstad Jr., Dusy og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKME30 Skrevet Juli 10, 2023 Share Skrevet Juli 10, 2023 Bra den flotte e36'n ble i norge🙈 du får heller utvide garasjen og ha flere enn og selge😛 du skulle fått på et b3 merke bag på den og😃 hanssae og Orjan reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juli 12, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2023 Kjennes ut som jeg har fått en helt annen bil 👍 fupsaker, Ampera, HelgePer og 8 andre reagerte på dette 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 12, 2023 Share Skrevet Juli 12, 2023 Det er jo synd for deg at du ikke fikk solgt den til han Tyskeren. Men jeg må innrømme at jeg synes det er bra den forblir i landet inntil videre iallfall 👍 Alpina er og kommer til å bli internasjonal handelsvare, og nå med lav kronekurs og stigende verdi på disse bilene i tiden som kommer så er jeg redd vi kommer til å "miste" en del biler ut av landet 🙁 Det sagt, med 20 års regelen så vil det komme inn mye Alpina i årene fremover. Treffet på Dikemark viser at Nordmenn har fått smaken på Alpina 👍 Orjan, KKME30, hanssae og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juli 12, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2023 Den blir hos meg en stund til. Har gjort unna 400km i dag, og blir stadig imponert over hvor god den er å kjøre - rett og slett en kjøremaskin 👍 Ampera, Kolstad Jr., Dusy og 11 andre reagerte på dette 14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå