Ingvaldsen Skrevet Juni 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2017 Da er eksos ferdig, kunn programvare som mangler Skulle gjerne ha lagt ut film av oppstart men vet ikke hvordan jeg får lagt ut film her inne.. williamwiers reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 Nice Letteste er bare å laste opp på YouTube, også lime inn linken her, så kommer det opp. Laster du rett opp her på forumet i stedet så må alle som skal se den laste ned til sin maskin. Øyvind.J reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juni 20, 2017 Share Skrevet Juni 20, 2017 Denne må eg følge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Juni 21, 2017 Share Skrevet Juni 21, 2017 dæven! litt av et prosjekt! hva er det som blir byttet her egentlig? manifolder med 2 turboer og ombygging av eksos. remaping av hjerne til alpina map? kjører du orginal girkasse eller alpina girkasse? og hvordan blir effekten nå iforhold til før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2017 (endret) 39 minutter siden, Freakshow skrev: dæven! litt av et prosjekt! hva er det som blir byttet her egentlig? manifolder med 2 turboer og ombygging av eksos. remaping av hjerne til alpina map? kjører du orginal girkasse eller alpina girkasse? og hvordan blir effekten nå iforhold til før? Her har det blitt byttet fra m57d25 med en enkel garret 2056 til alpina's m57a1 med 2stk garret 1749 som du å finner i eldre 320d. Plan er å legge inn alpina programvare inn på hjerna jeg har da d10 biturbohjerna har samme delenr som standard bmw. Effekten vil gå fra 163hk og 350nm til 245hk og 500nm, og håper på mer den dagen bilen blir "chippa" girkassen blir der til den streiker da den er en generasjon nyere enn 540 prefacekassa som sitter i d10 Plan er at den kommer på veien forhåpentlivis iløpet av helgen Endret Juni 21, 2017 av Ingvaldsen Hawkon88 og tennbrikket reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Juni 21, 2017 Share Skrevet Juni 21, 2017 7 timer siden, Ingvaldsen skrev: Her har det blitt byttet fra m57d25 med en enkel garret 2056 til alpina's m57a1 med 2stk garret 1749 som du å finner i eldre 320d. Plan er å legge inn alpina programvare inn på hjerna jeg har da d10 biturbohjerna har samme delenr som standard bmw. Effekten vil gå fra 163hk og 350nm til 245hk og 500nm, og håper på mer den dagen bilen blir "chippa" girkassen blir der til den streiker da den er en generasjon nyere enn 540 prefacekassa som sitter i d10 Plan er at den kommer på veien forhåpentlivis iløpet av helgen okey! har du bytta hele motor i d30 eller står det forsatt d25 motor i den enda? meget lekker oppgradering virkelig! preface 540 kasse ja? denne tåler altså mer en 530D kassa? hvordan blir utvekslinga på denne i forhold til diesel automat kasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2017 7 timer siden, Freakshow skrev: okey! har du bytta hele motor i d30 eller står det forsatt d25 motor i den enda? meget lekker oppgradering virkelig! preface 540 kasse ja? denne tåler altså mer en 530D kassa? hvordan blir utvekslinga på denne i forhold til diesel automat kasse? Nå har du misforstått, alpina hadde 540 preface automatkasse, men jeg velger å bruke 530d kassa som står i m57a1 er 3 liter m57 med lik blokk som vanlige fra bmw men alpina har gjort endel med toppen, så nei dette er ikke en vanlig d30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Juni 22, 2017 Share Skrevet Juni 22, 2017 43 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Nå har du misforstått, alpina hadde 540 preface automatkasse, men jeg velger å bruke 530d kassa som står i m57a1 er 3 liter m57 med lik blokk som vanlige fra bmw men alpina har gjort endel med toppen, så nei dette er ikke en vanlig d30 aha ja da er jeg med! xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Juni 22, 2017 Share Skrevet Juni 22, 2017 Tøft prosjekt! Men denne eksosen din, er det to rør hele veien bakover fra flexibendet? Ser ut som en liten flaskehals når du kjører begge turboene inn i ett rør før det går over i to igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 22, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2017 2 timer siden, EDH_Performance skrev: Tøft prosjekt! Men denne eksosen din, er det to rør hele veien bakover fra flexibendet? Ser ut som en liten flaskehals når du kjører begge turboene inn i ett rør før det går over i to igjen? Ja går ut i to catalysatorer/lydemper også inn inn igjen. Har tenkt litt på det men regner med at de hadde blitt større flaskehals me de 2 katalysatorene som sitter der originalt rett etter turbo. Tenker å bygge eksosen annerledes etter jeg har forsøkt å godkjenne den Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Juni 22, 2017 Share Skrevet Juni 22, 2017 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: Ja går ut i to catalysatorer/lydemper også inn inn igjen. Har tenkt litt på det men regner med at de hadde blitt større flaskehals me de 2 katalysatorene som sitter der originalt rett etter turbo. Tenker å bygge eksosen annerledes etter jeg har forsøkt å godkjenne den Er kanskje best at det ikke ser ekstremt ut når enn skal vise den hos biltilsynet:D Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 23, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2017 Idag har bilen blitt programert til d10 biturbo og går meget bra men ikke problemfritt, det var dyseklakking og jeg trodde det var injektor på sylinder 6 som har streika. Så etter å fått bilen hjem og skulle til begynne å bytte injektor så hadde selvsagt panserwaieren hoppet av under pansere som ble trasig å få opp men fikk det opp til slutt skrudde ut injektor å fant ut at ene bolten var knekt så dysa har sittet løst å var nedsota.. imårgen blir det leteaksjon etter den Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 25, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2017 Nå er bilen endelig på veien og fungerer utmerket har også fått på andre felger, neste som står på lista nå er å kjøpe inn noe bedre lyd og få inn contoursetene jeg har stående har også kjøpt m5 bremser til bileng BjornarHS, Jokkke, Skare1 og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juni 25, 2017 Share Skrevet Juni 25, 2017 Rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 26, 2017 Share Skrevet Juni 26, 2017 Lekkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå