Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du opplever bilen med AC Schnitzer-senkefjærene. Har lyst til å gå for disse selv, men er redd det skal gå utover kjørekomforten. Oppleves bilen hard ved kjøring på ujevn vei? Kunne tenkt meg å få bilen litt lavere bakken, men ønsker ikke at det skal gå utover kjørekomforten. Jeg fikk også advarsler fra BMW-forhandler om at garantien på de adaptive demperne kunne ryke dersom de fant at disse hadde "bunnet ut" som følge av at bilen er senket ved en evt. reklamasjon. Har du hørt noe om dette, evt. hatt noen problemer knyttet til dette?

Har fått tilbud på jobben med å bytte fjærer foran hos BMW inkludert 4-hjulskontroll på i overkant av 10K. Er dette en ok pris på denne jobben? Selve fjærene kommer da i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2020 den 9.08, Chrono skrev:

Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du opplever bilen med AC Schnitzer-senkefjærene. Har lyst til å gå for disse selv, men er redd det skal gå utover kjørekomforten. Oppleves bilen hard ved kjøring på ujevn vei? Kunne tenkt meg å få bilen litt lavere bakken, men ønsker ikke at det skal gå utover kjørekomforten. Jeg fikk også advarsler fra BMW-forhandler om at garantien på de adaptive demperne kunne ryke dersom de fant at disse hadde "bunnet ut" som følge av at bilen er senket ved en evt. reklamasjon. Har du hørt noe om dette, evt. hatt noen problemer knyttet til dette?

Har fått tilbud på jobben med å bytte fjærer foran hos BMW inkludert 4-hjulskontroll på i overkant av 10K. Er dette en ok pris på denne jobben? Selve fjærene kommer da i tillegg.

Hva samme pris jeg fikk av min lokale forhandler. Ca. 10.000.- pluss fjærer. Har du fått pris på fjærer? Skulle jeg ha gjort det vil jeg ikke senke mer en 2, maks 3 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Chris A skrev:

Hva samme pris jeg fikk av min lokale forhandler. Ca. 10.000.- pluss fjærer. Har du fått pris på fjærer? Skulle jeg ha gjort det vil jeg ikke senke mer en 2, maks 3 cm.

Ja, fjærene kommer på 4k. Disse skal senke 25-30mm foran og 20-25mm bak med stag. Dette er det settet jeg har funnet som senker minst. Ønsker at det skal gå minst mulig ut over kjørekomforten, og unngå følelsen av at bilen "hopper og spretter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chrono og @Chris A 

AC Schnitzer Norge er ny forhandler for ACS i Norge, eller så har du som nevnt Arne Gulbrandsen, eller evt sjekke med Lorcan hos Rossiters i UK, ACS forhandler der. Fjørene jeg har på bilen kjøpte jeg bittelitt brukt, men de ble kjøpt fra Rossiters i UK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/27/2020 at 9:08 AM, Chrono said:

Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du opplever bilen med AC Schnitzer-senkefjærene. Har lyst til å gå for disse selv, men er redd det skal gå utover kjørekomforten. Oppleves bilen hard ved kjøring på ujevn vei? Kunne tenkt meg å få bilen litt lavere bakken, men ønsker ikke at det skal gå utover kjørekomforten. Jeg fikk også advarsler fra BMW-forhandler om at garantien på de adaptive demperne kunne ryke dersom de fant at disse hadde "bunnet ut" som følge av at bilen er senket ved en evt. reklamasjon. Har du hørt noe om dette, evt. hatt noen problemer knyttet til dette?

Har fått tilbud på jobben med å bytte fjærer foran hos BMW inkludert 4-hjulskontroll på i overkant av 10K. Er dette en ok pris på denne jobben? Selve fjærene kommer da i tillegg.

Heia

Litt todelt svar.

1. Bilen oppleves som svært behagelig å kjøre. Min nye samboer har over flere år kjørt jevnlig over Hardangervidden om vinteren i relativt fine og dyre biler. Også større biler som MB G-serie og Toyota Landcruiser. Hun uttalte at hun aldri tidligere hadde hatt en så behagelig tur over vidden som vi hadde i vinter. Snø og isddekke med svært varierende underlag gikk unna i høyfart.

2. Angående garanti og priser. Jeg fikk bilen overlevert ny ferdig montert med AC Schnitzer fjærer (30mm) og deler og arbeid er en del av nybilprisen min. Ergo samme garanti på dette som resten av bilen. Har i ettertid hatt en feil med en demper (husker ikke nøyaktig hva), og denne ble byttet på garanti uten noen spørsmål. Angående prise er jeg usikker da jeg fikk alt levert sammen med bil. Uanett er erfaring min at 4-hjulskontroll må utføres skikkelig.

Usikker på om det har noe å si, men bilen min er levert med (full) adaptiv drive og ikke bare DDC (dynamic damper control).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2020 at 11:44 AM, Evopower said:

Hva har bmw tuning med dette å gjøre? Er det ikke bedre å gå til andre leverandører som trf eller flissundet?

Når det gjelder effekt trinnene, så har jo 520d vært en 2 liter firer med de begrensningene det gir. Men en trimmet går helt ok. En 530d er for de som ønsker mer. Det er nesten samme motoren i 535d og 540d bare forskjellig trimmingsgrad. Derfor er det med det norske avgifts systemet billigere å kjøpe en 530d som du tuner, enn en 540d. Begge vil havne på ca samme effekt.

Jeg forsto ikke helt dette med listen her. Men det som er sikkert er at 540d ikke har så mye å hente på tuning fordi den allerede er hentet mye ut fra fabrikk. M550d er en helt annen motor som man ikke hadde klart å få en 540d opp på samme effekt uten bieffekter.

Bmw tilbyr fra fabrikk 2 versjoner av 2 literen og 3 versjoner av 3 literen, i forskjellig effektuttak. Så bmw tilbyr jo tuning på den måten.

 

Mye mulig vi har forskjellig oppfattelse av hva som er mye og lite.
De store kjente tunere som leverer med TUV og garanti leverer ca 70 - 90 HK, og ca 100 NM ekstra til 540d. 
I min verden er det en god del, og spesielt momentet vil en merke svært godt antar jeg.

AC Schnitzer leverer dette til bilen i Norge med 5 års garanti, TUV-papirer og "overtar" ansvaret for motir, girkasse og drivverk.
Problemet er at denne tuningen med garantiv og dokumentasjon koster reltativ mye (er gjerne verd det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en stund uten noe særlig endirnger på bilen har det skjedd litt i vår og mer er på vei.
Ny eksos er alt montert sammen med ny diffusor.
Førstkommenda mandag blir bilen levert vekk for lakkering av fremre støtfanger og panser som har fått litt steinsprut. 
I tillegg skal frontspoiler og sidekanter lakkeres og monteres. Har også planer om å bytte grill, men usikker på om vi får dette til. Alle riller ("gitter") i støtfangeren skal lakkeres høyglans sort. Videre er det plan om full lakkbehandling og beskyttelsesfolie på mer eller mindre hele bilen inkl lykter (litt toning).
Satser på å få bilen igjen fra lakkering og montering fredag i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nye bilder :)
Polering, Xpel og coating om ca 3-4 uker...
Folie på speilhus og deksel på framskjerm skal fjernes. 
Deksler er orignal svart høyglans og beholdes slik: Speilhus er i bilens farge og prøver dette en tid før jeg evnt lakkerer svart høyglans....
 

IMG_4066.jpg

IMG_4068.jpg

IMG_4069.jpg

IMG_4070.jpg

IMG_4071.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, BrokeBoi said:

Fint å se nok en G3x med sidesplittere i bilens farge.

Hvordan var det å fjerne den aktive grillen?

Hei

Sidesplitterene er ikke i bilens farge med lakkert svart høyglans slik som frontspiler og diffusor. 
Støtfanger må av for å bytte grill. I tillegg må "rammeverket" på innsiden som grillen er festet i byttes til en annen type samt at huset til night vision må byttes. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på den øvre delen av frontspoileren som er festet til frontfangeren. Du refererer kanskje til sideskjørtene? Ellers må jeg nok ta en tur til øyelegen snart.🤓

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...